Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Penkin korkeus
1 2 3
Niskamies
14.10.2005 19:18:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka korkealla pidätte penkkejänne kun soitatte, ja millaisessa kulmassa jalat tulevat pedaaleille?
 
Mä olen tässä pikkuhiljaa nostellut penkkiä, ja alkaa olla jo aika korkealla. Kun on korkealla itse, saa tomit sijoteltua paremmin, kun on ikäänkuin setin päällä eikä pidä kurkottaa ylöspäin.
 
Sitten yksi asia joka sai mut ihmettelemään. Soitettiin yhet treenit yhdellä kaverin bändin treeniksellä. Siellä sitten oli Yamaha Stage Custom tuplasetti. penkki oli helvetin matalalla, joten sitä nostettiin parisenkymmentä senttiä. Ei kiinnosta soittaa polvet korvissa. Jälkeenpäin setin omistaja sitten vikisi siitä että asetuksia muutettiin, ja sanoin että penkki oli helvetin matalalla. Se sitten sanoi siihen että jos haluaa soittaa nopeita tuplia, niin penkin pitää olla helvetin matalalla, että jalat ovat maks 90 asteen kulmassa. Pitääkö tämä muka paikkansa?
 
There's a fine line between stupid and clever.
moderndrummer88
14.10.2005 19:20:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no ei pidä paikkaansa omasta mielestäni. itekkin olen pikkuhiljaa hilaillu penkkiä ylemmäs koko ajan, ei mitenkään kovin korkealla silti ole, jalat on kuitenkin yli 90 asteen kulmassa. loogistahan on että mitä korkemmalla penkki on sitä vähemmän reisilihaksilla täytyy tehdä töitä joten nopeen soittoon pitäisi olla penkki korkeamlla vielä kuin tavallisessa soitossa
 
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
CD
14.10.2005 19:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on penkki ihan maksimi säädössä, siis korkeus. Melkein saisi olla vieläkin korkeammalla :)
 
Muistan silloin joskus (80-90 -luvun vaihteessa) kävin testailemassa kavereitten "hevi" -settejä ja niissä yleinen penkkimalli oli kaljakori, malli 0,5l pulloille (siis silleen väärinpäin, ei pystyssä). Katu-uskottavaa. Käsittämättömän kamala soittoasento polvet korvissa. Tosin näiden rumpaleiden mielestä se oli ainoa oikea tapa soittaa nopeasti.
 
No kukin tyylillään jne.
 
HeavyMachinery
14.10.2005 19:32:57 (muokattu 14.10.2005 19:33:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka korkealla pidätte penkkejänne kun soitatte, ja millaisessa kulmassa jalat tulevat pedaaleille?
 
Niin korkealla kuin vain taman 1st chairin saa...
tykkään polkea alas päin en eteen päin niinkin monet tekee. Sellaista fillarilla ajo meinikiä :)
 
Mä olen tässä pikkuhiljaa nostellut penkkiä, ja alkaa olla jo aika korkealla. Kun on korkealla itse, saa tomit sijoteltua paremmin, kun on ikäänkuin setin päällä eikä pidä kurkottaa ylöspäin
 
Samoilla linjoilla sentään jossain asissa :)
 
Sitten yksi asia joka sai mut ihmettelemään. Soitettiin yhet treenit yhdellä kaverin bändin treeniksellä. Siellä sitten oli Yamaha Stage Custom tuplasetti. penkki oli helvetin matalalla, joten sitä nostettiin parisenkymmentä senttiä. Ei kiinnosta soittaa polvet korvissa. Jälkeenpäin setin omistaja sitten vikisi siitä että asetuksia muutettiin, ja sanoin että penkki oli helvetin matalalla. Se sitten sanoi siihen että jos haluaa soittaa nopeita tuplia, niin penkin pitää olla helvetin matalalla, että jalat ovat maks 90 asteen kulmassa. Pitääkö tämä muka paikkansa?
 
Paska puhetta. En tiedä mistä tämä villitys on lähtöisin mutta se on todella yleistä.
 
Minä tiedän - siis pelkään !
wavelength
14.10.2005 20:57:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säädän penkkini sellaiselle korkeudelle, että kun reisi on niin ylhäällä kuin se normaalisoitossa tulee olemaan, se on melkein vaakatasossa. Polven kulma on siis hieman yli 90 astetta. Ikinä en ole edes kokeillut matalammalla istumista. Korkeammalla istuminen taas alkaa tuntua epämukavalta ja epätasapainoiselta; istun yleensä mahdollisimman keskellä penkkiä, ja penkin nostaminen pakottaa minut siirtymään lähemmäs penkin etureunaa. Veikkaan, että satulamallinen penkki voisi auttaa tässä asiassa.
 
En tiedä mistä puhun.
Shitmanek
14.10.2005 22:07:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka korkealla pidätte penkkejänne kun soitatte, ja millaisessa kulmassa jalat tulevat pedaaleille?
 
Penkki on aika korkealla, ja jalat ovat yli 90 asteisessa kulmassa.
 
Sitten yksi asia joka sai mut ihmettelemään. Soitettiin yhet treenit yhdellä kaverin bändin treeniksellä. Siellä sitten oli Yamaha Stage Custom tuplasetti. penkki oli helvetin matalalla, joten sitä nostettiin parisenkymmentä senttiä. Ei kiinnosta soittaa polvet korvissa. Jälkeenpäin setin omistaja sitten vikisi siitä että asetuksia muutettiin, ja sanoin että penkki oli helvetin matalalla. Se sitten sanoi siihen että jos haluaa soittaa nopeita tuplia, niin penkin pitää olla helvetin matalalla, että jalat ovat maks 90 asteen kulmassa. Pitääkö tämä muka paikkansa?
 
Kyllä se minulla on aivan toisin päin. Ei soitto onnistu jos asento on kuin kyykkypaskalla ollessa. Korkeammalla saan kohdistettua voimankäyttöä enemmän nilkoille ja muutenkin kontrolli on parempi. Koululla on penkki aika matalalla, enkä oikein millään totu siihen.
 
KoRn88.
14.10.2005 23:00:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itekki oon penkkiä koko ajan nostanut ja ehkä sais nostaa vieläkin hieman. En kyllä minäkään tuota käsitä, että miten ne nopeat jutut olisi helpompi soittaa penkki matalalla, kun tosiaan siinähän joutuu kaiken jären mukaan reisiä käyttämään paljon enemmän, kuten moderndrummer jo mainitsikin.
Hieman on vielä hakosessa minulla tuo penkin korkeus, mutta matalemmalle sitä en ainakaan aio pistää. Tällä hetkellä hieman yli 90 astetta on tuo kulma.
 
metallia Kemistä: UNIC
Legatus
14.10.2005 23:02:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka korkealla pidätte penkkejänne kun soitatte, ja millaisessa kulmassa jalat tulevat pedaaleille?
 
Mä olen tässä pikkuhiljaa nostellut penkkiä, ja alkaa olla jo aika korkealla. Kun on korkealla itse, saa tomit sijoteltua paremmin, kun on ikäänkuin setin päällä eikä pidä kurkottaa ylöspäin.
 
Sitten yksi asia joka sai mut ihmettelemään. Soitettiin yhet treenit yhdellä kaverin bändin treeniksellä. Siellä sitten oli Yamaha Stage Custom tuplasetti. penkki oli helvetin matalalla, joten sitä nostettiin parisenkymmentä senttiä. Ei kiinnosta soittaa polvet korvissa. Jälkeenpäin setin omistaja sitten vikisi siitä että asetuksia muutettiin, ja sanoin että penkki oli helvetin matalalla. Se sitten sanoi siihen että jos haluaa soittaa nopeita tuplia, niin penkin pitää olla helvetin matalalla, että jalat ovat maks 90 asteen kulmassa. Pitääkö tämä muka paikkansa?

 
Kannattaa lähteä siitä, että laittaa penkin niin korkealle(tai matalalle että jalat on 90 asteen kulmassa rennosti vasten pedaaleita ja siitä lähteä etsimään sentti sentiltä sitä oikeaa korkeutta... Perussääntönä yleensä on pidetty tuota 90 asteen kulmaa. Itsellä on vähän reilu yli 90 kun ei toiminut ihan sairaan korkeelta soitto.
 
Rumba-Ali
14.10.2005 23:03:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten yksi asia joka sai mut ihmettelemään. Soitettiin yhet treenit yhdellä kaverin bändin treeniksellä. Siellä sitten oli Yamaha Stage Custom tuplasetti. penkki oli helvetin matalalla, joten sitä nostettiin parisenkymmentä senttiä. Ei kiinnosta soittaa polvet korvissa. Jälkeenpäin setin omistaja sitten vikisi siitä että asetuksia muutettiin, ja sanoin että penkki oli helvetin matalalla. Se sitten sanoi siihen että jos haluaa soittaa nopeita tuplia, niin penkin pitää olla helvetin matalalla, että jalat ovat maks 90 asteen kulmassa. Pitääkö tämä muka paikkansa?
 
Se taisi olla se Erkinharjun äidin poika, joka tartutti tämän "kaljakori-muodin" aika móneen meistä...
 
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
KoRn88.
14.10.2005 23:07:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tottumuksestahan tuo on kans aika paljon kiinni. Joskus soitin penkki matalalla kauan aikaa ja sitten kun sitä vähän nostin niin tuntui vaikealta, mutta sitten kun siihen alkoi totuttelemaan niin alkoi luonnistua paremmin kuin matalalla penkillä.
 
metallia Kemistä: UNIC
ddrum54
14.10.2005 23:14:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se taisi olla se Erkinharjun äidin poika, joka tartutti tämän "kaljakori-muodin" aika móneen meistä...
 
Joo, taitaa Teijo olla nykymannekiini matalalla.
 
Aikoinaan olin Hurriganesin keikalla. Remu oli vissiin unohtanut jakkaran kämpille. Nappasi sitten tuolikseen auton etupenkin, korkeus n. 30cm. Pikkuisen vaan näkyi takkua setin takaa.
 
2`n 4
Jupi57
15.10.2005 02:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se taisi olla se Erkinharjun äidin poika, joka tartutti tämän "kaljakori-muodin" aika móneen meistä...
 
Sorry, mutta... Oltiin 1980 lämmittämässä (heh heh) Sleeppareita Paavolassa (vähän Oulun eteläpuolella).
Vajaa kaljakori oli jakkarana, eikä Twist Twist ollut rummuissa, mutta Isokynä soitti keppiä (Olin kuskina, enkä siltikään muista enempää!).
 
Taidan puhua seinille, mutta säästäkää selkäänne ja soittakaa mieluummin liian korkealta kuin matalalta.
Entäpä ulottuvuus, kun soittaa setin "päältä"?
 
Perro Stupido
15.10.2005 09:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jälkeenpäin setin omistaja sitten vikisi siitä että asetuksia muutettiin, ja sanoin että penkki oli helvetin matalalla.
 
Offiksi menee, mutta ei toisen settiä pidä lähteä muuttelemaan vaikka se olisi aseteltu kuinka päin persettää tahansa. Tai ainakin pistää kaiken takaisin niin kuin olikin, jos tarttee jotain säätää.
 
Tabu. Asia, josta ei puhuta.
Legatus
15.10.2005 10:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offiksi menee, mutta ei toisen settiä pidä lähteä muuttelemaan vaikka se olisi aseteltu kuinka päin persettää tahansa. Tai ainakin pistää kaiken takaisin niin kuin olikin, jos tarttee jotain säätää.
 
Minä merkkaan aina tussilla siihen muistilukon yläpuolelle sitä putkee missä se entinen oli ja nii on helppo laittaa takasi... Ei ole vikinöitä joutunut kuuntelemaan
 
Niskamies
15.10.2005 10:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offiksi menee, mutta ei toisen settiä pidä lähteä muuttelemaan vaikka se olisi aseteltu kuinka päin persettää tahansa. Tai ainakin pistää kaiken takaisin niin kuin olikin, jos tarttee jotain säätää.
 
Olsitpa nähnyt sen setin. Ei sillä kukaan täysikokoinen ihminen voinut soittaa.
 
There's a fine line between stupid and clever.
HeavyMachinery
15.10.2005 11:25:03 (muokattu 15.10.2005 11:26:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä merkkaan aina tussilla siihen muistilukon yläpuolelle sitä putkee missä se entinen oli ja nii on helppo laittaa takasi... Ei ole vikinöitä joutunut kuuntelemaan
 
Mua vituttais enemmän se että joku tussailee mun ständejä .....
 
Edit. jos joku soittaa mun setillä niin virppaa ja penkkiä saa säätää surutta muuten toivon kaiken pysyvä koskematta....
 
Minä tiedän - siis pelkään !
hollmi-5
15.10.2005 12:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on penkki niin, että polvikulma on (jalat pedaaleilla) 90-astetta. Penkki on siis aika matalalla. Sitten isommalla setillä (tuplasetti tai paljon tomeja) vedellessä nostan penkkiä, koska isommat etutomit 22" bassarin päällä nostavat tomirivin reunan ylemmäs.
 
Mika Hollström
kampela
15.10.2005 12:20:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

90 astetta, en kestä loitota rummuistani enempää.
 
Peruna kerrallaan..
Youni
15.10.2005 13:01:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

90 astetta, en kestä loitota rummuistani enempää.
 
Sama juttu.
 
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
okoranta
17.10.2005 10:09:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieman Off-topiccia, mutta mistä johtuu, että vaikka markkinoilla on hitosti hyviä uusia rumpupenkkejä, joissa on mielyttävä istua, persekkään ei hikoile niin paljon soittaessa jne. , niin silti keikkailevien bändien rumpaleilla on mitä uskomattomimpia ilmestyksiä penkkien suhteen..yleensä penkit on jostain vuodelta miekka ja pipo ja ne on veistetty itäsaksalaisesta lentokoneraudasta..:) Kaveri naureskeli ku oli ollut miksaamassa Staminan keikkaa ja rumpali oli saapunut soundcheckkiin semmosen järjettömän Rautahässäkkä loosteripenkin kanssa missä oli ollut joku Oranssi karvapäällyste ja tosiaanki vuodelta miekka ja kirves...
 
Onhan sellaine varmaan kestävä, mutta miksi näin? Onko kyseessä jotain tunnearvojuttuja tms.?
 
Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «