...And Justice For All 23.01.2005 12:32:13 | |
---|
osta totta helvetissä! Esim. earin korvatulpat on aivan hyvät (joulukuusi-malli) ja maksa jotain 20-25e. (vastaavia voi kyllä olla halvemmalaki eri merkeillä) Muuten oot kohta kuuro. Siis tarkotan kuulokkeita musan kuuntelemiseen. Leguri on sanonu että jos napeilla kuuntelee niin ääni menee suoraan korvaan ja vahingoittaa sitä (?) ... eli kunnon kuulokkeet musaa varten! Kyllä tommoset korvatulpatkin pitänee hommata... :D ...And Justice For All |
eppe 23.01.2005 16:44:33 | |
---|
Siis tarkotan kuulokkeita musan kuuntelemiseen. Leguri on sanonu että jos napeilla kuuntelee niin ääni menee suoraan korvaan ja vahingoittaa sitä (?) ... eli kunnon kuulokkeet musaa varten! Kyllä tommoset korvatulpatkin pitänee hommata... :D noita korvatulppia vaan painotin. En oo niin kuuloke-expertti joten en siihen ottanu kantaa. Mutta siis ehdottomasti korvatulpat! ja jos siinä soittimessa on limit, niin pistä päälle niin pysyy desibelit turvallisissa rajoissa. |
wewwie 23.01.2005 17:32:52 | |
---|
Tosin jos hyvin käy, voisi virittää soittimensa sen äänen mukaan... katevää? eräällä tutullani soi korvassa puhdas f#. olisi ollut edes a niin olisi ollut jotain hyötyäkin. "Vaihtelevalla menestyksellä myös musiikki vaatii täsmällisyyttä ja päättäväisyyttä, ja kannustaa kehittämään hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia." |
inks 23.01.2005 18:02:49 | |
---|
Soon muuten jännä juttu miten immeiset kokee nämä joulukuusitulpat. Toiset sanoo että on hyvät ja toiset taas että sattuu niin perkeleesti. Ittellä kans sattui niin pirusti ensimmäiset pariviikkoa( n. 8 soittokertaa á 4h) mutta sen jälkeen ne on asettunu ja korva tottunu eikä kivistä pätkääkään enää. Ja mulla ON aika ahtaat korvakäytävät. Tuntuu että tää olis vähän sama asia kun vetäsis uudet luistimet kinttuihin niin johan jukolauta saa naama vääränä mennä pitkin kenttää. Kehottasin kyllä vielä tsemppaamaan ja kokeilemaan uudestaan niitä joulukuusia. Täytyy antaa korvalle aikaa tottua. Jos ei säryt hellitä parin viikon käytön jälkeen niin sitten ne eivät sovi. Mulla taas joulukuuset oli aluks suht ok, mutta aika pian ne alko tuntumaan kamalilta. Viimeset 6 vuotta oon niitä käyttäny ja sattuu vaan pahemmin, eli ne ei varmaan sovi mulle... :) |
inks 23.01.2005 18:11:49 | |
---|
eräällä tutullani soi korvassa puhdas f#. olisi ollut edes a niin olisi ollut jotain hyötyäkin. Kyllähän ne äänet saa siitä fissästäkin ihan hyvin... :) Mitenkäs muuten teillä muilla, joilla tinnittää - millaista se teidän tinnitus on? Kuuluuko yksi selvä säveltaso, useita, kohinaa tms.? Onko taajuudet korkeita vai matalia? Mulla tinnitus on korkeataajuuksista, siinä 2 kilohertsistä ylöspäin. Taajuuksia on niin monia ja niin lähellä toisiaan, että hirveän vaikea erottaa mitään tiettyä taajuutta. Kun alkaa kuunnella, että mikäköhän ääni ois hallitsevin, niin ei kyllä osaa yhtään sanoa edes absoluuttisen sävelkorvan avulla... :) |
Hööki 24.01.2005 13:02:14 (muokattu 21.07.2005 00:31:44) | |
---|
zzzzzzzzzz Tosi pätevä kaveri... |
doolittle 24.01.2005 15:21:45 (muokattu 24.01.2005 15:23:19) | |
---|
ja jos isän päässä vähän ujeltaa,niin se on loppupelistä aika pieni riesa,noin niinku maailmanlaajuisesti ajateltuna... Tuo ajatus se helpottaa kummasti. Sitähän nyt on melkein kaikilla, kyllä joku Bonokin on varmaan aika onnellinen mies vaikka korvat ulisee. Itse asiassa pienenä lapsena (aikana ennen melua ja musiikkia, jolloin korvat jo soivat, miesin tinnituksen luonnolliseksi ääneksi, joka kuuluu joka paikassa ja jokaisesta talosta. Ai että, 7 vuotta siinä menikin ennen kuin tajusin asian uudestaan :D Oma tinnitukseni on nyt kyllä jotenkin varmaankin vaimentunut, luullakseni elämäntapakysymys. Iltaisin ja aamuisin ei kuulu kuin sellaista harmitonta suhinaa, ei enää ininää. Päivisin, kännissä, paineessa ja verenkierto-ongelmien kertyessä tulee ininää joka rentoutuessa kyllä helpottaa. Nyt vituttaa enemmän television ininä, jonka kuulen todella hyvin. Olisikohan korvat jotenkin palautuneet, voisiko olla? "Free form of jazz is a license to shit in the street." -Lemmy Kilmister- |
yurban 24.01.2005 15:39:46 | |
---|
Sen telkkarin äänen voi sentään sulkea. Toisin ku tän joka päässä soi |
gösplstorm 06.02.2005 10:44:29 | |
---|
Nyt vituttaa enemmän television ininä, jonka kuulen todella hyvin. Olisikohan korvat jotenkin palautuneet, voisiko olla? Toi on kyl hiton potuttavaa et sen jälkeen kun tinnitus on alkanu niin sen telkun äänen kuulee niin pirun lujaa, ettei voi mitenkään mennä ees semmosiin paikkoihin ku keilahalli ku siellä on niin pirusti töllöjä. Kaikilla muillakin, joilla tinnittää, on sama ongelma. Ehkä se korva jotenki "terävöityy" niiltä telkun taajuuksilta, mene ja tiedä. Mutta esim. mun isällä on semmonen töllö joka ei inise yhtään. Jos mahdollista, niin kannattaa yrittää kuunnella jo kaupassa, että iniseekö se. Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa. |
Itsellä suhisee ja vähän inisee korvat iltaisin. En tiedä luokitellaanko tota tinnitukseksi vai ei. Eilen pakatessani soittopeliä tuli sellainen kova piip korvaani. Totesin vain "hups". Onneksi se sitten loppui. Hitto että pelästyin. Niin ja tämä juttu on vain oikeassa korvassa. kalamies#39 >-)))> |
FlatOutFucked 11.10.2005 20:28:12 | |
---|
Acid Mothers Temple soitti helvetin lujaa ja keikan jälkeen soi korvissa pari päivää. Hetken jo luulin että ei lopu. It´s making me sick, I want no part of it. Stop waving that flag. |
wavelength 11.10.2005 21:03:18 | |
---|
Vaahtomuovitulpat ovat lähes ilmaisia. Joulukuuset ovat hyvinkin edullisia. Valetut tulpat ovat pitemmällä aikavälillä melkoisen halpa ostos. Hankkikaa, hyvät ihmiset, jonkinlaiset kuulonsuojaimet ja käyttäkää niitä myös! Ilman kuuloa on paha soittaa ja kuunnella musiikkia. En tiedä mistä puhun. |
TiMiTheShiT 11.10.2005 21:20:23 | |
---|
Nykyään kyllä tinnuttelee vähän useamminkin. En tiedä, oikein aika pientä on kokoajan vähän tinnuttelee. Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa - Fishbone Soldier #1 |
Alttoviulisti 11.10.2005 21:34:25 (muokattu 11.10.2005 21:35:04) | |
---|
Kyllä sitä on, ehkä liianki usein... korva menee vähän niiku lukkoon ja sit viheltää ja pahasti, illalla ku menee sänkyyn on joskus vihellystä. Torstaina oon menossa tarkistuttamaan kuuloni. Ja huomasin että patarumpuja soitellessa ois varmaan aika suotavaa pitää tulppia. |
Carpenter 11.10.2005 22:42:49 | |
---|
Siis tarkotan kuulokkeita musan kuuntelemiseen. Leguri on sanonu että jos napeilla kuuntelee niin ääni menee suoraan korvaan ja vahingoittaa sitä (?) ... eli kunnon kuulokkeet musaa varten! Kyllä tommoset korvatulpatkin pitänee hommata... :D Kyllä minäkin aina kunnon kuulokkeilla kuuntelen. Napit tuottaa vain pelkkää diskanttisirinää, joka vaaraksi kuulolle. Ei kunnon kuulokkeilla kuuntelu ole vaarallista, koska ne toistavat tasaisesti kaikkia taajuuksia. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Carpenter 11.10.2005 22:46:06 | |
---|
Sanokaapa muuten jotain hyviä tulppia, mitkä olisivat saundillisesti parempia kuin perustulpat tai raksakuulokkeet, mutta eivät kuitenkaan maksaisi sitä kahta sataa euroa. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Lemmy-45 11.10.2005 22:55:35 | |
---|
Mistähän johtuu että eilisen Motörhead-keikan jälkeen on korvissa piipannut taukoamatta??? Nyt taisi se kuulo lopultakin mennä ja onneksi jo hyvissä ajoin. Jesus saves |
wavelength 11.10.2005 23:34:14 | |
---|
Sanokaapa muuten jotain hyviä tulppia, mitkä olisivat saundillisesti parempia kuin perustulpat tai raksakuulokkeet, mutta eivät kuitenkaan maksaisi sitä kahta sataa euroa. Valetut tulpat kestävät käyttöä nelisen vuotta, ja maksavat vain 190 euroa, eli pikkuisen laskutoimituksen perusteella kymmenisen senttiä per päivä -- täysin naurettava hinta parhaista tulpista mitä rahalla saa. Kuulonsuojauksessa ei kannata mennä siitä, missä aita on matalin. Hyvät tulpat voivat olla elämäsi paras sijoitus. En tiedä mistä puhun. |
gösplstorm 12.10.2005 13:00:52 | |
---|
Mistähän johtuu että eilisen Motörhead-keikan jälkeen on korvissa piipannut taukoamatta??? Nyt taisi se kuulo lopultakin mennä ja onneksi jo hyvissä ajoin. Kaverillakin alkoi siellä. Mulla on jo puolitoista vuotta takana jatkuvaa tinnitusta oikeassa ja ihan vähän vasemmassa korvassa. Välillä lujempaa välillä hiljaa mutta aina se siellä on. Ei se mikään maailman kauhein asia on, ärsyttää vaan kun ennen tykkäsin hiljaisuudesta, ja tykkäisin edelleenkin. |
oprahk 12.10.2005 13:14:15 | |
---|
Mun kaverit valittaa aina konsertin jälkeen et korvissa soi mut mulla ei ole edes koko viikonlopun festarin jälkeen ollut sitä ongelmaa, ehkä mä olen immuuni =) Gerhardilla on uus riffi Olo on kuin orvokilla 8-) |