Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 574 75 76 77 78122 123 124 125 126
jannu
08.10.2005 12:23:14
Broken Flowers

Hitto, nyt laittoi Jim Jarmusch pahan. Oikeastaan tästä leffasta ei saisi kertoa mitään, spoilaamisen vaara on välitön. Enkä oikein osaa edes sanoa, pidinkö vai en. Harvinaisen petollinen, suorastaan ärsyttävä elokuva. Bill Murray kuitenkin puikoissa jälleen kerran ja tekee hienoa työtä. Musiikkipuoli toimi myös erinomaisesti, vaihdellen etiopialaisesta groovesta amerikkalaistyyliseen retropoppiin.

Arvosana: jotain 7 ja 9½:n väliltä.
Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä?
Alttoviulisti
09.10.2005 20:49:46

Perikato: Elokuva yllätti erittäin positiivisesti. Leffa on sopiva jos on kiinostunu historiasta ja tietää 2 ms kulusta ja henkilöistä. Suosittelen. Arvosana:9½
jannu
10.10.2005 01:58:36
Robots

Pätevän näköistä 3d-animaatiota sekä hauskoja kohtauksia, mutta elokuvana melkoisen heppoinen tekele verrattuna esim Pixarin viimeaikaisiin tuotantoihin. Robin Williamsin sivuosaelämöinti oli paikoitellen jopa hieman rasittavaa.

8+
Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä?
KTULU
10.10.2005 18:17:47
Beetlejuice 10, päätön ratsumies 10, painajainen ennen joulua 9,5, Hei me lennetään taas 8,5, replamecents-korvikkeet 8+, Pulp fiction 10+++, waynes world 10++
Pinaattikeitto on pahaa...
hahuusko
10.10.2005 20:09:48
Rakkautta ennen aamua

Loistava pätkä. Julie Delpy ja Ethan Hawke ovat rooleissaan aivan mainioita. Heidän jutusteluaan katseli ja kuunteli oikein mielellään. No, mitään muutahan elokuvassa ei oikeastaan tapahtunutkaan eikä tässä tapauksessa hyvään elokuvaan muuta tarvittukaan.

10
Moratoria
12.10.2005 12:34:34 (muokattu 12.10.2005 12:37:37)
Beetlejuice 10, päätön ratsumies 10, painajainen ennen joulua 9,5, Hei me lennetään taas 8,5....

Arvostat näemmä semmoisia elokuvia joita minä pidän totaalisen paskoina. Vaikka onhan tuo painajainen ennen joulua ihan hyvin tehty, mutta mä en jostain syystä pidä siitä. Se ei ainakaan viihdytä mua.

Beetlejuicelle 10? Vähän niinku Ben Affleck sais oscarin näyttelemisestään... ellei se sitten ole jo...
gandar
12.10.2005 20:32:10
Lentäjä (The Aviator)
7-

Mistä ne Oscarit tulivat?
Ceci n'est pas une signature
Krypto Niitti
12.10.2005 20:40:15 (muokattu 12.10.2005 20:44:15)
Star Wreck: In the Pirkinning

Yllättävän hyvä nollabudjetin leffaksi. Tykkäsin, vaikken ole muistaakseni yhtäkään jaksoa Star Trekkiä tai Babylon 5:ttä katsonut. Varmasti vielä hauskempi oikeille sci-fi faneille.

"You’re not who you think you are, you’re not who they think you are, you’re who you think they think you are. Think about it."
KTULU
13.10.2005 14:58:57
Arvostat näemmä semmoisia elokuvia joita minä pidän totaalisen paskoina. Vaikka onhan tuo painajainen ennen joulua ihan hyvin tehty, mutta mä en jostain syystä pidä siitä. Se ei ainakaan viihdytä mua.

Beetlejuicelle 10? Vähän niinku Ben Affleck sais oscarin näyttelemisestään... ellei se sitten ole jo...

Ihmiset on erilaisia.
Minstrel
13.10.2005 17:58:59
Trainspotting

Ehdottomasti yksi brittielokuvan kirkkaimmista helmistä. Karu mutta hauska kuvaus huumehelvetistä ja pikkurikollisten elämästä on todella mukaansatempaava. Ewan McGregor on vedossa pääroolissa, mutta shown uhkaa varastaa Robert Carlyle sekopäisenä Begbienä. Dialogi on paikoin hillittömän hauskaa, mutta monet huumekohtaukset puistattavat vielä jälkikäteenkin. Thumbs up!

****½

A Fistful of Dynamite (Duck You Sucker)

Nyt on Sergio Leonen tuotanto katsastettu kokonaisuudessaan. A Fistful of Dynamite on kyllä hänen elokuvistaan heikoin, mutta silti varsin hyvä. Vallankumousteema on Leonen käsissä todella mielenkiintoinen, mutta elokuvasta puuttuu samanlainen tyylikkyys ja dramatiikka kuin edeltäjistään. Varsinkin loppu jätti hieman pettyneen olon. Toisaalta alkupuolen rento huulenheitto ja keskivaiheen synkistely toimivat niin hyvin kuin ne Leonen käsissä voivat toimia. Hyvä ja ehkä hieman aliarvostettu pätkä.

"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Closure
13.10.2005 23:13:55
Osui anttilan hyllystä käteen korealaisen ohjaajan Kim Ki-Dukin elokuva The Isle.

Tämä oli melkoisen hieno elokuva. Dialogin merkitys oli vähäinen, mikä on ilmeisesti melko ominainen tyyli tuolle ohjaajalle. Itse en tosin muita hänen elokuviaan ole nähnyt. Vähän sanoja ja tapahtumat pysyvät koko ajan sillä pienellä alueella, järvellä ja niissä kalastusmajoissa.

Leffassa on kaksi ihan hiton inhottavaa kohtausta, joita teki pahaa katsoa. Hienosti ja sydäntä riipivästi kuvattu...

Arvosanaksi 9.

Minä en tykännyt alkuunkaan. Ei pitänyt otteessaan, muuta kuin ne pari hurjaa kohtausta. Itse leffan pointti meni kokonaan ohi, leffan alku oli niin tylsä, että puolen tunnin jälkeen käynnistin koneen ja seurasin leffaa vain sivusilmällä.
Kuvanlaatukin ei miellyttänyt silmääni, mutta musiikit kyllä viihdyttivät.

Arvosana: 6
"Mulla on norjametalli ja 1970s funk CDt vierekkäin levykokoelmassa. Se on vain totuttelukysymys. Ei kuitenkaan pidä lähteä millekkään "kaikki kelpaa" -linjalle, vaan pitää osata tunnistaa musiikista myös dekadenssi-ilmiöt kuten rap." -sub zero
Lonnie
13.10.2005 23:38:16
Akira Kurosawan Rashomon - Paholaisen temppeli

Ollaan nähtävästi oikeuden edessä puimassa juttua jossa rosvo on häpäissyt naisen ja murhannut tämän miehen. Asiassa kuullaan ensin rosvoa itseään, sitten raiskattua naista, murhattu mieskin kertoo oman näkömyksensä asiaan, ja lopuksi vallan hämmyntynyt sivustakatsoja spekuloi juttua munkkiystävänsä kanssa vallan hämmentyneenä, kun kaikkien kertomus poikkeaa toisistaan täysin.

Toshiro Mifune joka näyttelee rosvoa osaa sitten kyllä olla rosvon näkönen. Ihan hullu piästään.

Pisteitä leffalle seitsemän kymmenestä.
Filosofia on aidoimmillaan kun imetään munaa jossain palmun alla Benny Hill ilme naamalla. -James Hukkanen Megaman #011 Walkin´-man THV #22
Jenka
14.10.2005 18:46:21

Tarkoitit varmaan japaninkielistä?

Englanninkielistä :) -ulkomailla.
jPekka
15.10.2005 20:57:35

Wallace & Gromit: Kanin kirous

Sielua eheyttävä elokuva. Hauska, ironinen, leikkisä, lämmin, hersyvä, brittiläinen kuin pekoni, tilaisuus bongata lukemattomia lainoja muista elokuvista. Mutta ennen kaikkea valtavan hyviä fiiliksiä synnyttävä pätkä.

10. Mitä muuta tuolle voi antaa?
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
gandar
16.10.2005 13:25:50
Elämää rakentamassa (Life as a House, 2001)

Kanavasurffailun lomassa jäin jumiin elokuvaan ja loppujen lopuksi tuli katsottua kokonaan. Arvosanaksi 8-
Ceci n'est pas une signature
KTULU
16.10.2005 20:58:37
Phone 6, mean girls 8, amadeus 9,5
18is9
17.10.2005 10:35:23

Wallace & Gromit: Kanin kirous

Ei niin hyvä kuin Väärät housut, mutta aika paljon parempi kuin 99,9% muista elokuvista maailmalla. jPekan kanssa samoilla linjoilla: 10.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
KTULU
18.10.2005 14:57:02
Meet the fockers 8, ota kiinni jos saat 9, reservoir dogs 10
Juugeli
18.10.2005 20:44:37
Happiness of the Katakuris

Japanilainen perhe avaa pienen motellin, joka ei näytä ensi alkuun vetävän yhtään väkeä. Kun viimein ensimmäinen asiakas saapuu, hän tekee heti ensimmäisenä yönä itsemurhan. Perhe pelkää, että kukaan ei koskaan tule motelliin, jos asia paljastuu. Niinpä he yhteistoimin hautaavat asukin vähin äänin. Mutta sitten kuolee seuraavakin vieras. Ja seuraava...

Ennen tätä elokuvaa vannoin, etten katso enää yhtään Takashi Miiken elokuvaa, jos tämäkin on yhtä huono kuin aikaisemmat. Viisi aikaisempaa olivat kaikki enemmän tai vähemmän huonoja, mutta tämä oli kerrassaan loistava! Täysin erilaista Miikeä, kuin mihin olen tottunut; väkivalta ei ole niin äärimmäistä ja seksuaalisiin tabuihin ei kosketa. Sen sijaan tilalla on hillitön komedia, jossa lukuisien musikaalinumeroiden lomassa tunnelmat vaihtuvat komediasta kauhuun ja välillä tapahtumia kuvataan stop-motion vaha-animaatiolla. Ja jos tämä ei vielä riitä, niin laitetaan vielä päälle ripaus dickensmäistä sentimentaalisuutta ja muutama tanssiva zombie!

Aikaisemmin olin ehkä eri mieltä, mutta kyllä Miike on ehdottomasti lahjakas ohjaaja. Näin toimivasti en ole juurikaan ennen nähnyt lajityyppejä yhdistettävän. Ja erityismainita on annettava elokuvan visuaaliselle ilmeelle; kuvaus ja leikkaukset ovat paikoin hyvin mielikuvituksekkaita ja kuvakulmat taustamaisemineen todella kauniita.

Pitää vielä sulatella, mutta kyllä arvosana on vähintään 9 +
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)