vjvesa 19.06.2003 00:21:18 | |
---|
Tarvitsin kaikua pedaalin muodossa. Hyvänlaatuista ja pitkää kaikua. Jotain vaihtoehtoja EHX:n holy grail tai holier grail, Danecho, tai joku bossin reverb. Elikkäs kunhan vaan soi hyvin ja pitkään eli on sitä roomia paljon(liikaa) ja mieluiten paljon säädettää, kuten holier:ssa. Ihan tavalliseen soitantaan ja sellaseen feedbacksekametelisoppaan kuulostamaan psykedeeliseltä. Mitäs nuo holier grailn erikoistoiminnot verrattuna holyyn käytännössä ovat? Niin ja mitä halvemmalla päästään, sen parempi. Kamalista profiilista |
Mitäs nuo holier grailn erikoistoiminnot verrattuna holyyn käytännössä ovat? Niin ja mitä halvemmalla päästään, sen parempi. Holier Grailista löytyy lisäksi room-tyypinen kaiku, mutta pääasiassa erona Holy Grailiin on gate-ominaisuudet. Itse en tuolle gatelle ole kovin kummoista käyttöä kitaran kanssa (vielä) keksinyt, saattaa olla käyttökelpoisempi muussa (voc, kbrds...) yhteydessä. Jos halvemmalla haluaa päästä, on Holy Grail suositeltavampi valinta - soundeissa ei ymmärtääkseni ole eroa. Niin, ja ne soundit on erinomaisen maukkaat. :-) Laitearviot palstalta löytyy lisää tarinaa Holy Grailista. Sinne! "Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa." |
Jabe 19.06.2003 13:18:14 | |
---|
Onko niin, että vahvistimessasi ei ole efektilooppia? Sinne voisi nimittäin laittaa vaikkapa Alesis Nanoverbin tms. pienen räkkivermeen - niistä saisi piiitkää reverbiä, ja olisi valinnanvaraa ja säätömahdollisuuksia. Jos ei looppia oo, niin sitten nimenomaan kitaraspedu kitaran ja vahvarin väliin on varmaan toimivin ratkaisu. |
JuSu 19.06.2003 13:30:31 | |
---|
Onko niin, että vahvistimessasi ei ole efektilooppia? Sinne voisi nimittäin laittaa vaikkapa Alesis Nanoverbin tms. pienen räkkivermeen - niistä saisi piiitkää reverbiä, ja olisi valinnanvaraa ja säätömahdollisuuksia. Jos ei looppia oo, niin sitten nimenomaan kitaraspedu kitaran ja vahvarin väliin on varmaan toimivin ratkaisu. Vähän oon samoilla linjoilla Jaben kanssa. Esim. vanhoja, mutta aivan toimivia räkkivermeitä saa ihan pilkkahinnalla (tyyliin sata euroa ja alle), ja niistä saa sitten näpelöityä monenlaista kaikua pihalle. Tosin vanhat digivermeet kuullostavat vanhoilta digivermeiltä, mutta haittaako se, se on mielipideasia. Omat kaikuni otan 80 -luvun lopun ART Multiverbistä, josta maksoi Rockmanin midipedaalin kera tasan 100 euroa. Ja hyvin jytää. JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
vjvesa 19.06.2003 15:20:02 | |
---|
Ei ole orangessa looppia. Täytyypä etsiä jostain testattavaksi holy grail. Kiitos vastauksista. Kamalista profiilista |