Aihe: Gibson leipälapiot (grabber yms.)
1 2 3 4 5
Johnny Buzz
05.10.2005 14:32:14

Helevetin hieno...
www.soulstab.com
Soulstab live w/ the Jade 30.9.2005 @ Bar City, Arabianranta
rattledad
05.10.2005 14:39:47

Juu, kyllä Gibsonin ainoa "onnistunut" basso on Thunderbird.

Mitenkäs Les Paul Signature bass?
http://www.bobknarley.com/bass/lpsig.html

grapperin muotoilua halutessani hankin suoraan myrskylinnun

RD:n?
Chaka
06.10.2005 10:51:04

Gibsonilla on kautta aikojen yksi kunnon basso. Ja se on Thunderbird. Siinä on munaa niin saundissa kuin muotoilussa.

Olen juuri katselemassa itselleni Thunderbirdiä, ja värinä ajattelin AlpineWhitea... :)
"I don´t know when, my time will go, but there is no one to tell goodbye, not a lover, no a friend, so I`ll guess I move it on untill the end..." -R.Coffinshaker-
2541
06.10.2005 15:33:47

Mitenkäs Les Paul Signature bass?
http://www.bobknarley.com/bass/lpsig.html

Kerran olen päässyt Les Paul Signaturea kokeilemaan ja eipä ollut valittamista. Epiphone tekee tuota nykyisin Jack Casadyn nimikkomallina.
jjylli
06.10.2005 18:09:48
muullon grabber. siinon hyvä soundi. fenderii ei oo, eikä tuu olemaan.
J.Hollström
06.10.2005 18:14:24
muullon grabber. siinon hyvä soundi. fenderii ei oo, eikä tuu olemaan.

No, ei voi mittään, joudut tyytymään sitten aina hieman huonompiin, mutta jokainen taaplaa tyylillään. Mää taas en tommosta grabberii ottas, vaikka vähän maksettais. Kauheita leipälapiota, minusta.
jjylli
06.10.2005 19:28:31
maku asioita, onneksi
jjylli
06.10.2005 20:30:49
Ripperistä täytyy sanoa, että se pistää soittamaan ihan eri tavalla kuin omia bassoja. Tulee pakostin sellasta thump-thump-thump-juttua. (Hyvä selittää tekstillä...)

Hyvin reggaeen sopiva tatsi, kun ei ole mikään tilukeppi.

sepä se. ei missään eri tyyliä edustavassa soittimessa ole sinänsä mitään vikaa. toisen käteen ja tyyliin sopii toisenlainen soitin ku jonku toisen. mä sain joskus musarin stingrayn ilmaseksi käyttöön, mutta palautin sen ku ei vaan ollu mun juttu.
p130
07.10.2005 12:25:21

'74 Grabber löytyy. Eikä ole myynnissä, vaikka ostotarjouksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti.

Rumankaunis. Jos johonkin olisi pakko verrata, niin soittotuntumaltaan aika lähellä presaria. Soundia en oikein osaa verrata mihinkään muuhun. Reggae, rock, punk jne. -linjaan oikein sopiva. Ja riittävän kaukana "hifibassosta" minun makuuni. Kaikki eivät tykkää, mutta mielipiteitähän saa olla. Monia bassoja on ollut ja varmaan tulee vielä olemaankin, mutta Grabber on ja pysyy.

Ensimmäinen muistikuva leipälapiogibsoneista on minulla Smackin Cheri ja musta Ripper.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Maisteri
07.10.2005 14:30:15
Helevetin ruma...

Juu, se Victory Bass näyttää hirveeltä. Leipälapiot taas on oikeinki mukavan näkösiä vintakevermeitä meikälaisen silimään. Kokeillut en ole, mutta ainakin YUP-Tynkkysen käsittelyssä G3 saundaa myös mainiolle.

Onni on kuitenkin omistaa se G-bassosarjan kunkku eli Thunderi. Muuta ei yksinkertasesti tartte. Tai no halpa kakkosbasso on hakusessa, mutta...
jPekka
07.10.2005 14:57:05

Onks kellään kokemuksii Gibsonin Victory bassoista? Aika jännä design, mikki vinossa etc. Treenikämpillä näytti lojuvan yksi sellainen, täytynee tsekata...

Soittelin jossakin soitinliikkeessä tuollaisen nauhatonta versiota joskus 80-luvulla. Istui aika mukavasti minun käteeni, vahvistettu soundi ei tehnyt mitään ikimuistoista vaikutusta. Ei ollut tosin muistaakseni mikään hirmuisen kalliskaan. Tuostahan oli kaksimikkinenkin versio - olisiko ollut sitten Custom tai Deluxe?

Tunnetuin suomalainen Victoryn käyttäjä lienee ollut Siekkareiden Jouko Hohko.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
J.Hollström
07.10.2005 15:18:54
Tunnetuin suomalainen Victoryn käyttäjä lienee ollut Siekkareiden Jouko Hohko.

Joo, bassohan roikkuu Ismon kaulassa L'amourha levyn kannessa. Tämä oli aika halveksittu basso tossa 80-luvulla, itsekin muistan yhdellä kaverillani sellainen olleen, tosin vaihtoi sen aika hätäseen Tokain nauhattomaan jazziin. Mutta nyt kun noi on jo kerenneet vintagoitumaan reilu parikööt vuotta, niin jospa ne olisi jo huomattavasti parempia ;o). Tosin 80-luvulla oli muitakin omituisia juttuja, kuten putkipelien karsastus yms...
jjylli
07.10.2005 17:22:12
fenderit on rumia. hahaa tais tulla turpaan..
vanttera
07.10.2005 17:57:12

Ei välttämäti. Mä tykkään kyä enemmän Fendereistä kuin Alembiceista tai Ibanezeista. Mut mullon G-3, ja se on fityn kova!

Pakko kysyä, onko ton triplan takakannessa sulla Iba? Jos, niin mikä? Näyttää se logo meinaan Ibanezin vanhalta logolta lavassa.
*h4liih*
jjylli
07.10.2005 18:44:24
fenderit on helvetin hienoja bassoja. en omista yhtään, niin kateellisena rutisen.
se on aria pro II siinä takakannessa.
vanttera
07.10.2005 18:45:57
fenderit on helvetin hienoja bassoja. en omista yhtään, niin kateellisena rutisen.
se on aria pro II siinä takakannessa.

Selvä se.
*h4liih*
Maisteri
07.10.2005 18:51:41

No onhan ne noinniinku yleismaailmallisesti kovinki keskinkertaisen näkösiä yhtenä F-kokonaisuutena ajateltuna. G-kitaramaailma lespoinen, äsgeineen, ES-kolmekolmevitosineen, thundereineen jne. onkin vertailukokonaisuutena paljon kauniimpaa katteltavaa. Toki komeita yksilöitä löytyy fenkkukepeistäkin ja se kauneushan on... ju nou...
juici
08.10.2005 18:49:28

Eläkeläisten Martti Varis:kin on satunnaisesti soittanut Gibsonin Grabberilla.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
balzary
26.10.2005 22:08:21

Eilen miksailtiin meidän reggaebiisejä, joista yksi oli äänitetty Ripper -di boksi yhdistelmällä. Kyllä oli niin hemmetin lämpönen ja perinteinen soundi että zaijai! Iski Ripperin hankintahimo päälle heti.
World domination equals world suffocation
It's dread out there you know!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)