Peace 06.10.2005 18:53:56 | |
---|
mulla on vasemmankäden kapula ote hakusessa. kämmenpuoli osottaa koko aja ylöspäin ja lyödessä se ns."heilahtaa".oikeakäsi taas soittaa 'match grip' otteella tai mikä ny onkaan..? miten saisin tota vasenta kädentä treenattua? Onko netissä tai jollakin ammattirumpalilla (drummerworld.com) mitään kapulaote tekniikka videota? Rupeaa into menemään kokonaan soittamisesta ton otteen takii.. :( Joona Rautiainen |
En tiedä mistä puhun. |
wavelength 06.10.2005 19:13:07 | |
---|
En tiedä mistä puhun. |
2kind 06.10.2005 20:20:38 (muokattu 06.10.2005 20:21:22) | |
---|
Mä en ole nyt aivan varma ymmärsinkö oikein, mutta jos siis soitat traditional gripillä, katsele peilistä/pyydä kaveria katsomaan/kuvaa videolle soittoasi eri suunnista. Ekana tulisi nimittäin mieleen, että kapula ei "putoa" kalvolle kohtisuoraan, vaan pyyhkäisee ikään kuin viistosti kalvoa. Silloin sulla on kaksi vaihtoehtoa: 1. Korjaa otetta. Käytitpä mitä otetta tahansa, lienee järkevintä että reitti kapulan ja kalvon välillä on lyhin mahdollinen. 2. Kokeile kallistella snarea eri suuntiin. Ainakin mulla optimaalisin kulma trd.gripille on sellainen jossa rumpu viettää itsestäsi snadisti poispäin ja - olettaen että olet oikeakätinen - vasemmalta oikealle. Eli jos laitat pingispallon vapaasti vierimään kalvolle, se putoaa jonnekin kohti bassarin pedaalia. EDIT:typo Just say ho. |
Triskal 07.10.2005 21:32:58 | |
---|
On kyllä hassu setä, tuo Famularo. This is HUGE! :D Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
Youni 08.10.2005 12:10:11 (muokattu 08.10.2005 13:47:48) | |
---|
On kyllä hassu setä, tuo Famularo. This is HUGE! :D Joo ja Free Stroke-videon lopussa: "This is a great weapon!" E: Päädyin lataamaan nuo kaikki Famularo-klipit koneelle. Tää jätkä on todellinen kapulatekniikan ihmelapsi. Itsekin sain inspistä muuttaa kapulatekniikkaa rennommaksi. Sitä olen muutenkin yrittänyt jo vajaan vuoden ja edistystä on tapahtunut. Ennen haikkaranne kipeytyi nopeassa biitissä, mutta nyt olen tajunnut tuon free stroke-idean. Eipä kipeydy enää. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |