Aihe: Peterson Strobo Stomp
1
Chemo
05.10.2005 22:23:35

Virittimistä, ja näistäkin, on varmasti juteltu aikaisemmin, mutta haku ei näköjään toimi nyt.

Eli: onko kellään käytössä Petersonin Strobo Stompia? Olen vetkutellut ihan liian kauan parempilaatuisen virittimen hankinnassa, ja nyt olis aika.

Tarkoitus olisi käyttää hankinnassa olevaa viritintä sekä livenä (jolloin nopeus ja hyvä näyttö ovat oleellisia), ja myös himassa hienovirittämiseen yms. tarkempaan. Strobo Stompissa ei ilmeisesti ole sisäänrakennettua mikrofonia akustisia instrumentteja varten (tää olis sääli - mulla olisi käyttöä tuollaiselle ominaisuudelle)? Mitens muissa Petersonin malleissa, joissakin muistaakseni oli mikki - onko toiminut käytännössä?
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Joees
05.10.2005 22:48:08
Mulla on Strobo. Tomii erittäin hyvin ja vaivattomasti. Hienovireen saa säädettyä hyvin. Ja tuota sisäänrakennettua mikrofonia ei ole juu tässä. Se on toisaalta harmi, mutta ilman sitä elää kyllä. Tää on juurikin parhaimmillaan ehkäpä live käytössä.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
askomiko
05.10.2005 22:58:24
Mulla on VS-2, eli samaa isommissa kuorissa mikin kanssa. On kirjoiteltu niin monesti että tiivistän: sikahyvä. Stomppi on epäilemättä kätevämpi keikkakäytössä.
"I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot."
goose
05.10.2005 23:57:39
Mulla Stomp on kotona ehdoton kitaran hienovirittäjä ja keikalla se toimii akkarin kanssa laadukkaan aktiivi-DI:n ansiosta.
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
juzi
06.10.2005 02:07:29
Mulla on stomppi myös. Ei pahaa sanottavaa muuta kuin se sisäisen mikin puute.
Chemo
06.10.2005 17:25:45

Strobo Stompiin vois ilmeisesti vaikka päätyäkin.

Mulla on VS-2

Askomiko, onko tuossa mallissa sisäänrakennettu mikrofoni? Tai muita oleellisia ominaisuuksia mitä Stompissa ei oo? Toihan on about samassa hintaluokassa.

Mikkejähän mulla kyllä on - Stompia voi sitten ilmeisesti käyttää kun kytkee mikin? Oikeastaan tuokin käyttömukavuus riittäisi; harvakseltaan mulla tuollaisia tilanteita kuitenkin on.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
gator
23.07.2007 01:03:36
Kertoskos joku mistä tällanen johtuu:Vähän aikaa sitten keikalla tuo masiina sekos kun laitoin siihen xlr-piuhan kiinni. Näytti siis pelkkää g-nuottia. Käytin sitä di-boksina akustisella keikalla ja ainakin ennen on toiminu moitteettomasti..
Voisko tuo johtua siitä että mulla oli toinen sisällä olevista nipsukoista väärässä asennossa. Eli voisko olla joku maadoitushomma tjms...?
jPekka
23.07.2007 10:47:25

Askomiko, onko tuossa mallissa sisäänrakennettu mikrofoni? Tai muita oleellisia ominaisuuksia mitä Stompissa ei oo? Toihan on about samassa hintaluokassa.

Vs-2:ssa on tosiaan sisäänrakennettu mikrofoni. Se ei tosin ole mielestäni kovin hyvä - tai on liian herkkä. Ainoa tapa virittää 12-kielinen mikrofonitse on kääntää kitara selälleen ja pistää mittari kannelle.

Vs-2:ssa on myös kaikenlaisia ohjelmointimahdollisuuksia, joista en ole aivan varma löytyykö niitä Stompista. En ole kyllä itse käyttänyt. Yksi 'käyttöliittymäongelma' on se, että verkkolaitteen liitäntä on samanlainen kuin pedaaleissa, mutta syö yhdeksän voltin sijaan kolmea volttia ja tuntuu olevan muutenkin herkkä: ensimmäinen VS-2:seni hajosi, kun pistin vehkeen oman virtalähteen kiinni ja meni takuuvaihtoon. Petersonin nettifoorumin perusteella ei ihan harvinainen ongelma. Silloin se tosiaan rupesi näyttämään yhtä ainoaa sävelnimeä ja "strobot" vipelsivät omia aikojaan.

Muuten olen kyllä tykännyt.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
probus
23.07.2007 11:04:25
Jos ei tuollaista lattiamallia tarvitse, niin StroboFlip on myös vaihtoehto. Samat ominaisuudet kuin stompissa lisättynä joillakin preseteillä muille soittimille ja jonkinnäköinen mikki tulee mukana. Akustisille soittimille tuo on vissiin suunnattu ja muistaaseni menee suunnilleen samoissa hinnoissa.
juzi
23.07.2007 13:11:52
Kertoskos joku mistä tällanen johtuu:Vähän aikaa sitten keikalla tuo masiina sekos kun laitoin siihen xlr-piuhan kiinni. Näytti siis pelkkää g-nuottia. Käytin sitä di-boksina akustisella keikalla ja ainakin ennen on toiminu moitteettomasti..
Voisko tuo johtua siitä että mulla oli toinen sisällä olevista nipsukoista väärässä asennossa. Eli voisko olla joku maadoitushomma tjms...?

Voi hyvinkin johtua siitä, että on ne mini-switchit väärin kytketty. Pelkkä g-nuotin näyttö voi johtua siitä, että joku maa-hässäkkä aiheuttaa pörinää ja mittari kuulee sen taajuuden. Omaa en ole ikinä käyttänyt kuin true-bypass tilassa, joten en voi varmaksi sanoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)