Aihe: Hector
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Taika-Jim
30.08.2005 18:53:48
Hector on kieltämättä tekstittäjänä ja säveltäjänä (onko se nyt oikea termi tässä tilanteessa) täyttä rautaa. Myös "käännösiskelmien" puolella. Mies on onnistunut jopa vääntämään jokseenkin toimivaa suomennosta kappaleista, joiden alkuperäistekstien idea on vain kuulostaa pirun hienolta järkevyydestä välittämättä. Ja ne alkupään mystiset folk-vaikutteiset hämyilyt, namia.

Tuli muuten tässä eräänä aamuna herätessäni mieleen, että tekeekö Lumi teki enkelin eteiseen -veisun ensimmäisessä säkeistössä laulun minä-kertojan sisko tms. yhteiskunnan synkkään tilaan pottuuntuneena itsemurhan. Onko muut samaa mieltä asiasta? Kun koskaan en ole oikein pohtinut kenen takia ensimmäisessä kertsissä pukeudutaan mustaan ja mikä on ensimmäisen versen tytön suhde koko juttuun (siis jotenkin juonellisesti), niin sain jotenkin sellaisen ahaa-elämyksen.

Kuten herra Harma on Jake Nymanille osoittamaansa omistuskirjoitukseen runoillut: "Net kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja". Koittakaa nyt tajuta tästä viestistä jotain.
juuso a
31.08.2005 12:17:36

Varjot ja lakanat on meittin lemppari. Yksinkertaista ja kaunista musaa. Sitten taitaakin tulla Herra Mirandos jota on tullut toiseksi eniten kuunneltua. Hyvää yötä bambi taas edustaa sitä sitä progressiivisempaa ja skitsompaa materiaalia. Suosittelen tutustumaan.. Näistä mestareista Hector on kyllä ehdottomasti paras.
V*ttu jeei!!!
JTR
31.08.2005 14:37:48
Kuten useat ovatkin sanoneet, Hectorilla on loistavia ja myös vähemmän loistavia biisejä.

Karmein lienee Neil Young käännös "vapaa maailma kun bailaa"... johtuen ehkä allekirjoittaneen allergiaoireille sanan bailata kohdalla...

Huiput löytyvät juuri tuolta Hectorock I / Herra Mirandos ajalta... Muistan tuossa männävuosina kuunneltiin kankkuspäissään biisiä piironkinjalka, joka ainakin niissä olotiloissa oli aivan "sairaan hauska" ... "sä oot mun aaarmain"...
aikavaikea
05.10.2005 11:15:35
Hectorilta tulee koko uran käsittävä sinkkuboxi markkinoille. A- ja b-puolet mukana. Melkoinen pakkaus.
http://www.iltalehti.fi/2005/10/05/200510043570320_vi.shtml
On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä.
Jäärä
05.10.2005 11:31:19
Faijalta löyty "Hectorock I" joka kului kuuntelussani lähes puhki ja lähti sittemmin muuttaessani mun mukaani. "Herra Mirandos" on myös kova.

Myöhemmät levytykst kahdeksankymmentäluvulta lähtien eivät jaksa kiinnostaa.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
rheinone
05.10.2005 11:45:55
Faijalta löyty "Hectorock I" joka kului kuuntelussani lähes puhki ja lähti sittemmin muuttaessani mun mukaani. "Herra Mirandos" on myös kova.

Myöhemmät levytykst kahdeksankymmentäluvulta lähtien eivät jaksa kiinnostaa.

Mulla on joku sinkkukokoelmatupla, joka painottuu Hectorin 60-70-luvun tuotantoon. Hankin levyn sen kunniaksi kun olin käynyt sotilaspiirin esikunnassa ilmoittamassa että saavat mitätöidä sotilaspassini, rupean sivariksi. Levyltä löytyy nimittäin Palkkasoturi, joka kuvasi hyvin ainakin silloisia fiiliksiäni kaikkia armeijoita kohtaan.

On mulla aika nippu muutakin Hectorin tuotantoa levyhyllyssä. Kadonneet Lapset ja Yhtenä Iltana taitavat olla ne albumit, joita eniten kuuntelen.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
DirtyFingers
06.10.2005 23:19:22
"Heinäpellolla" on paras biisi.

Mutta Hector on mielestäni paras suomalainen muusikko. Unohtumattomia ja ajattomia kappaleita...tippa tulee välillä silmään, kun kuuntelee vanhoja kappaleita....
"Don't talk to the eyes of a stranger"
pulkannaru
08.10.2005 00:18:08 (muokattu 09.10.2005 11:35:37)
Hyvää musiikkia läpi koko pitkän uran.
Stain
08.10.2005 16:04:07
Hectorilta tulee koko uran käsittävä sinkkuboxi markkinoille. A- ja b-puolet mukana. Melkoinen pakkaus.
http://www.iltalehti.fi/2005/10/05/200510043570320_vi.shtml

Tuo olisi varmasti hyvä ostos. Hinta voi olla sitten toinen juttu..
We had some good times But they're gone The winter's comin' on Summer's almost gone
DirtyFingers
13.10.2005 20:06:06
Tilasinpa tänään Hectorin Total Live! cd:n

Siinä on vissiinki Hector in concert remasteroituna ja jotakin muuta...

Aikoinaan tuota Hector In Concert:ia tuli kuunneltua kasettina ja kasetti on kadonnut, joten tuli tarpeeseen tämä levy...
"Don't talk to the eyes of a stranger"
Justus goes music
01.12.2005 17:56:03
Onko mitään järkeä ostaa se hervoton hectobox ku sillä on kuitenkin 20 suosikkia levy...
Se on Fis!
carnation
01.12.2005 18:24:22
Onko mitään järkeä ostaa se hervoton hectobox ku sillä on kuitenkin 20 suosikkia levy...

Tai onko mitään järkeä ostaa 20 suosikkia-levy kun on olemassa Juodaan viinaa-sinkku!
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
Stain
29.12.2005 14:54:33
No niin. Nyt olen tutustunut Hectorin muihinkin levyihin. Kadonneet lapset, Hectorock ja Nostalgia ovat hemmetin hienoja levyjä. "Liisa pien" on tällä hetkellä kuuntelussa, aika progea Hectoria.
It's a bittersweet symphony, this life
pkangas
30.12.2005 15:49:10

Se on loisto levy!
Kitarasoolot saa kylmiä väreitä. Varsinkin raidoissa: Tuulet kirkuu hautoihin ja
Norsunluutorni. Ja ne Kotilaisen moog soolot. Nam!
Landola59
30.12.2005 15:51:13
Lumi teki hectorin eteiseen. Hector on kyllä nimensäki puolesta huippuartisti. Muutaman kerran on tullu tätä herraa kuunnellessa haikailevia tunnelmia...
"Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87 Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
jPekka
30.12.2005 16:42:33

... jolta puuttu esimerkiksi ikiklassikko "Marleena"!
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar
Stain
29.07.2007 20:35:41
Tuota, tietääkö kukaan missä Herra Mirandoksen kansien valokuvat on otettu? Joku hautausmaa hesassa?
It's a bittersweet symphony, this life
StJerky
30.07.2007 13:04:58
Muistan tuossa männävuosina kuunneltiin kankkuspäissään biisiä piironkinjalka, joka ainakin niissä olotiloissa oli aivan "sairaan hauska" ... "sä oot mun aaarmain"...

"Hyvää Yötä Bambi" on aliarvostettu levy. Vaikka siltä pari outoa huumoripiisiä löytyy on se silti kokonaisuutena muiden tasoa.
konehes
30.07.2007 19:49:22
"Hyvää Yötä Bambi" on aliarvostettu levy. Vaikka siltä pari outoa huumoripiisiä löytyy on se silti kokonaisuutena muiden tasoa.

Nuku idiootti on myös oikein hyvä, vaikka sitä vaivaakin kammottava Suomi-kasari -meininki.
cherub with heavy metal machine
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)