Aihe: Lukio-/amismuusikot
1 2
drum-monkey
29.09.2005 19:47:44
Elikkä tarkoitus ei ole tehdä mitään eroa lukiolaisten ja ammattikoululaisten välille, mutta kiinnostaisi vaan tietää että kuinka moni itseään muusikoksi nimittelevä henkilö on käynyt/käy ammattikoulua lukion tms. sijaan? Kun tuossa mietin, niin tunnen yhden basistin amiksesta, sekä yhden kitaristin joka vuoden jälkeen vaihtoi lukioon. Niin ja yhden rumpalin jolta jäi ammattikoulu kesken. Mutta yleisesti ottaen varmaan 19 20stä tuntemastani muusikosta on lukiolinjoilla..
Munletti on mulletti
Härski
29.09.2005 19:50:03 (muokattu 29.09.2005 19:52:11)
Niskamies
29.09.2005 20:15:26
Mulle on bändin jäsenten kesken vähän nälvitty opiskelu/uravalinnan takia. Basisti-insinööriksi kutsutaan treeneissä. Kuulemma menee toi nimike samaan kastiin Joulupukin ja Batmanin kanssa:D
Super-Jari
29.09.2005 20:25:55
Ammattikoulussa olen, mutta muusikko en ole.
Dont shoot, let them burn!
sikanaama
29.09.2005 20:40:22
Kaikki tyhmimmät ja parhaimman näköiset soittajat ovat olleet kauppiksessa. Minä esimerkiksi. Mutta en ole parhaimman näköinen enkä tyhmä.
Käyn luomileikkauksessa vain koska rakastan sinua.
Ville81
29.09.2005 20:48:39
Lukio on käyty. Sen jälkeen olen "taantunut" amikseen (musiikkialan perustutkinto, toinen aste).
VÄKIPÄÄ
29.09.2005 23:55:46
Elikkä tarkoitus ei ole tehdä mitään eroa lukiolaisten ja ammattikoululaisten välille, mutta kiinnostaisi vaan tietää että kuinka moni itseään muusikoksi nimittelevä henkilö on käynyt/käy ammattikoulua lukion tms. sijaan? Kun tuossa mietin, niin tunnen yhden basistin amiksesta, sekä yhden kitaristin joka vuoden jälkeen vaihtoi lukioon. Niin ja yhden rumpalin jolta jäi ammattikoulu kesken. Mutta yleisesti ottaen varmaan 19 20stä tuntemastani muusikosta on lukiolinjoilla..

Epäilempä että 19 20:stä sun kaikista kavereista on lukiossa? Notku enemmän amisten kanssa niin tutustut enemmän amismuusikoihin.

Sitäpaitsi, kun joskus pääset sieltä lukiosta ja vartut aikuiseksi, huomaat ettei aikuisten maailmassa loppupeleissä ketään kiinnosta kuka oli amis ja kuka sai valkolakin.
Dimebag Darrell in memoriam. "I shake my fists at skies above Mad at God"
Pelsi
29.09.2005 23:58:13
Sitäpaitsi, kun joskus pääset sieltä lukiosta ja vartut aikuiseksi, huomaat ettei aikuisten maailmassa loppupeleissä ketään kiinnosta kuka oli amis ja kuka sai valkolakin.

Ei. Kunhan ei ajele sillä ruosteisella Corollalla vielä kolmekymppisenäkin, 15 kesää nähneitä tyttöjä kyyditen.
THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man
rheinone
30.09.2005 00:00:15
Ei. Kunhan ei ajele sillä ruosteisella Corollalla vielä kolmekymppisenäkin, 15 kesää nähneitä tyttöjä kyyditen.

Ai niinku wappuna valkolakissa vai?
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Pelsi
30.09.2005 00:08:34
Ai niinku wappuna valkolakissa vai?

No sekin vielä!
THV-klubi #3
>-)))> #3
drum-monkey
30.09.2005 00:15:01
Epäilempä että 19 20:stä sun kaikista kavereista on lukiossa? Notku enemmän amisten kanssa niin tutustut enemmän amismuusikoihin.

Jepjep, kyllähän noita lukiolaiskavereita enemmän onkin, mutta yleensä muusikot jotka tunnen vaikka kuinka monen mutkan kautta ovat sedelleen lukiossa...
Niin, en tarkota että sinäänsä sillä väliä oliskaan, mutta _mun_ kokemusten mukaan useammat muusikot olis lukioporukkaa. Kaikki ala-astekaverit, jotka amikseen meni, ajelevat pillurallia Hirvensalon ruokkiksella. Ja kyse oli vaan musiikkiharrastuksesta, eikä siitä, että mitenkään muuten määrittelisin ihmisiä koulutusvalintojen mukaan. Tai siis yritän olla määrittelemättä.
Munletti on mulletti
Pelsi
30.09.2005 00:19:36
Jepjep, kyllähän noita lukiolaiskavereita enemmän onkin, mutta yleensä muusikot jotka tunnen vaikka kuinka monen mutkan kautta ovat sedelleen lukiossa...
Niin, en tarkota että sinäänsä sillä väliä oliskaan, mutta _mun_ kokemusten mukaan useammat muusikot olis lukioporukkaa. Kaikki ala-astekaverit, jotka amikseen meni, ajelevat pillurallia Hirvensalon ruokkiksella. Ja kyse oli vaan musiikkiharrastuksesta, eikä siitä, että mitenkään muuten määrittelisin ihmisiä koulutusvalintojen mukaan. Tai siis yritän olla määrittelemättä.

No, itse näin yhtenä vuotena amiksessa enemmän tosi raskaita kalja medley hewy medal miehiä kuin neljänä vuonna lukiossa. Ei se ihan verrannollista ole.
THV-klubi #3
>-)))> #3
VÄKIPÄÄ
30.09.2005 00:20:09

Ja näitähän löytyy! Toijalan "pedofiiliskandaalissa" ei ole kysymys mistään muusta kuin juuri tästä.

wappuna valkolakissa

Näitä kans. Vittu jos joudun olemaan töiden puolesta vielä yhdetkin lippalakkibileet (wappu) selvinpäin niin joltain lähtee pää!
Dimebag Darrell in memoriam. "I shake my fists at skies above Mad at God"
Dumb
30.09.2005 01:03:12

Ammattikoulusta pitäisi valmistua elektroniikka- ja tietoliikenneasentajaksi tässä aivan lähipäivinä. Kunhan vaan ne valmistumispaperit postitettaisiin minulle.

Alkoi tuo kolmen vuoden koulu jo vuonna 2001, hehe...
mr.muzak
30.09.2005 01:35:55
Lukiosta ammattikouluun ja nyt AMK. Tosin musa-alaa nuo kaikki. Yliopistoon tämän jälkeen, tuleepahan kaikki Suomen koulutustasot koettua:)
Mase
30.09.2005 08:08:34
Amis & AMK, mutta muusikoksi nimittäminen on vähän niin ja näin ;)
Rainer Frilund
30.09.2005 08:28:49

Lukiosta ammattikouluun ja nyt AMK. Tosin musa-alaa nuo kaikki. Yliopistoon tämän jälkeen, tuleepahan kaikki Suomen koulutustasot koettua:)

On meikäläinenkin aika monta koulutustasoa
käynyt läpi, vaan lukio jäi välistä. Tuli niin
sanottu "koulukyllästyminen" vastaan siinä
vaiheessa kun olisi pitänyt hakea lukioon.
Ei ne opetkaan oikein innostavia olleet, kun
en ollut niitä "ruskeakielisiä".

Tuli oltua vuoden verran "tsupparina" (liekö
semmoisia enää ollenkaan). Sitten teki mieli
"pätevöityä", vaan ei lukiossa. Amis tuli
käytyä, sitten opistoinsinööriksi (nykyinen
AMK insinööri on likimain sama juttu) ja
sitten työn ohessa yliopistossa DI:ksi.

Tuli muuten jossain välissä opetettuakin
amiksessa... eikä vieläkään ole ikävä lukioon
... eikä se todellakaan ole musiikin harrastusta
haitannut ... ;-)
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
Epämuusikko
30.09.2005 23:20:13
Lukio on käyty. Sen jälkeen olen "taantunut" amikseen (musiikkialan perustutkinto, toinen aste).

Sama. Sen jälkeen menin ylopistoon, joka ei ainakaan työn määrällään vastannut yhtä kahdeskymmenesäosaa kummastakaan edellisestä.
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
wavelength
01.10.2005 00:21:05

Lukiosta menin yliopistoon, jossa opiskellessani nuppini pimahti, ja suuntasin musiikkialalle. Puolentoista vuoden akateemisen opiskelun jälkeen päädyin kansanopiston kautta amikseen musiikkia opiskelemaan. Itse olen nähnyt elämäni aikana sekä amis- että lukiopohjaisia muusikoita, sekä joitakin (ikäisiäni) henkilöitä, joilla ei ole peruskoulun lisäksi mitään koulutusta takana.
En tiedä mistä puhun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)