Aihe: Outlook apua??
1
mihi
27.09.2005 18:38:02
Tervepä hei. Asensin koneeseeni microsoft office 2003:n Siinä mukana asentui Office Outlook. Kaikki meni asennusohjelman mukaan oikein, mutta yksi ongelma vielä on. Uudella ohjelmalla kyllä pystyy lähettämään viestejä, mutta minulle saapuvat sähköpostit näkyvät vain vanhassa outlookissa. Missä vika? Asetuksista en mitään tuohon liittyvää löydä ja kaipailisin apua teiltä. Kiitos.
kivi
27.09.2005 19:28:23
Uudella ohjelmalla kyllä pystyy lähettämään viestejä, mutta minulle saapuvat sähköpostit näkyvät vain vanhassa outlookissa. Missä vika? Asetuksista en mitään tuohon liittyvää löydä ja kaipailisin apua teiltä. Kiitos.

POP-protokolla toimii niin, että postiohjelmasi hakee viestit pois postipalvelimelta. Eli jos sulla on vanha Outlook päällä jossain, se hakee ne postit eikä muille ohjelmille jää mitään.

Ratkaisu: disabloi vanha Outlook, ja käytä muilla koneilla postilaatikolla vieraillessasi imp- tai vaikka pine-protokollaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
mihi
27.09.2005 20:37:56
Se vanha ei oo enää oletussähköpostiohjelma vaan se uudempi mikä tuli officen mukana. Pitääkö sille vanhalle vielä jotain tehdä? Poistaa kokonaan? Luen postin yleensä vaan tältä samalta koneelta joten noita imp ja pine juttuja en tarvii. Ei se vanha ainakaan minun mielestä aukee esim. käynnistyksen yhteydessä automaattisesti.
Fortune
27.09.2005 22:16:59 (muokattu 27.09.2005 22:18:53)
Se vanha ei oo enää oletussähköpostiohjelma vaan se uudempi mikä tuli officen mukana. Pitääkö sille vanhalle vielä jotain tehdä? Poistaa kokonaan? Luen postin yleensä vaan tältä samalta koneelta joten noita imp ja pine juttuja en tarvii. Ei se vanha ainakaan minun mielestä aukee esim. käynnistyksen yhteydessä automaattisesti.

Se vanha ohjelma on hakenut vanhat postisi aikanaan palvelimelta, jos olet valinnut POP-protokollan. Eli ne ovat vain ja ainoastaan siellä vanhassa ohjelmassa säilössä.

Uuden ohjelman toki pitäisi hakea uudemmat saapuneet sähköpostit palvelimelta. Oletko varma, että sinulle on tullut postia? Kokeile lähettää itsellesi jostakin toisesta osoitteesta sähköpostia, niin näet, toimiiko vastaanotto.

Ovatko saapuvan postipalvelimen käyttäjätunnukset ja salasanat varmasti oikein? Lähtevä palvelin kun voi olla eri (kuten esim. allekirjoittaneella, kun luen kotoa koulusähköposteja).

Ja se postit palvelimelle jättävä protokolla on IMAP, Pine on sähköpostiohjelma, joka käyttää ko. protokollaa.

Outlookia et saa poistettua koneeltasi kokonaan, sillä se on ympätty väkisin mukaan Windowsiin, mutta voithan näin alkajaisiksi poistaa vanhasta Outlookista kaikki sähköpostiprofiilit (tai mitä ne nyt siinä ohjelmassa ovatkaan), niin ainakaan se ei nouda posteja automaattisesti ohjelmaa käynnistettäessä.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
jPekka
28.09.2005 09:51:32

Se vanha ohjelma on hakenut vanhat postisi aikanaan palvelimelta, jos olet valinnut POP-protokollan.

Muistaakseni POPinkin saa kyllä asetettua niin, että luetutkin postit jäävät palvelimelle, tosin vanhoiksi posteiksi liputettuna (jolloin silloinkaan uusi postiohjelma ei välttämättä tajua kaapaista niitä mukaansa).
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
Santtu_123
28.09.2005 10:12:56

Miksi käyttää POPia ? Imap on päivän sana. Exporttaa vanhat mailit vanhasta outlookista ja importtaa uuteen outlookkiin.
Fortune
28.09.2005 10:41:48
Miksi käyttää POPia ? Imap on päivän sana. Exporttaa vanhat mailit vanhasta outlookista ja importtaa uuteen outlookkiin.

Jos postipalvelin ei tue imapia? Sellaisiakin on.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Santtu_123
28.09.2005 22:20:32

Aika vaihtaa postipalvelinta.
risto
29.09.2005 00:38:42 (muokattu 29.09.2005 00:39:17)

Koita tota räpeltää vielä. Lukeeko se vanhan ohjelma niitä automaattisesti silloin tällöin? Jos niin, niin poista sellainen asetus päältä. Nimittäin se että laitat uuden ohjelman oletus sp ohjemaksi ei tarkoita sitä etteikö se vanha ohjelma voisi hakea posteja pois palvelimelta. Sitten jos käytät automatiikka asetat sen sitten päälle uudessa sp ohjelmassa.
Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia
kivi
29.09.2005 09:27:04 (muokattu 29.09.2005 09:29:10)

Ja varsinkin isoja tiedostoja lähetettäessä on tosiaankin väliä sillä, mitä protokollaa käyttää. saattaa meinaan hyvinnii mennä niin, ettei IMAPisi tuekaan yli megan tiedostoja, ja POPilla kulkee kevyesti vaikka 50 megaa.

Tää on mulle jatkuva ongelma, kun lähetän duunia sähköpostilla. Käytän päivittäisenä "jatkuvana" sähköpostina verkkopohjaista .imppiä, jonka etu on se, että sitä voi käyttää mistä vain ja miltä koneelta vain, mutta kun isoja kuvia alkaa lähettää (tai vastaanottaa), pitää käynnistää pop-ohjelma, mun tapauksessani Mozilla Thunderbird. IMAP nimittäin lyö kädet pystyyn heti kun on vähänkin isompaa tiedostoa: näyttää muttei tuo.

Mut joo, jos vanha Outlookisi on disabloitu ja varmasti toimimaton, niin tarkista, että palveluntarjoajasi / -jiesi laatikko-osoitteet ovat oikein. Mulla esimerkiksi saapuvan postin palvelin on Helsingissä yhdellä operaattorilla, jolla mulla on tili, lähtevä posti taas menee POPia käyttäessä ensin Vaasaan sille operaattorille, jolta mulla on kiinteä yhteys.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)