Aihe: Isovanhempiesi suhtautuminen raskaaseen musiikkiin
1 2 3 4
sellisti
22.09.2005 23:05:52
Repesin lukiessani otsikon ja miettiessäni omia isovanhempiani. Vaarin lempimusiikkia oli sota-ajan laulut, mummin taas Katri-Helena ym. vanhemmat iskelmät. Yleensä yritin olla järkyttämättä kummankaan mielenrauhaa kuuntelemalla heidän kuullen mitään Kirkaa raskaampaa, mutta jos joskus sattuivat kuuloetäisyydelle, niin ei kyllä ymmärtämystä ko. musiikin lajille juuri löytynyt, mikä sinänsä on ihan ymmärrettävää. Toiset isovanhemmat taas olivat sen verran uskovaisia, etten viitsinyt edes kokeilla.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Naama-amis
22.09.2005 23:32:13
Jos se pitääkin popliinitakin alla Manowar-paitaa? Varo vain!

Varmaan naapurissakin asustaa haitaria tikittelevä henkilö?

Oikeasti veikkailen, että melkoisen negatiivisesti suhtautuisivat isovanhemmat metalliin sun muuhun kauhiaan räminään. Muistaakseni joskus nuorempana piirsin mummolassa Metallican Master of Puppetsin kannen paperille, ja siitäkin taisi tulla jotain murinaa.. Harvemmin kyllä yleensäkään silloin aikoinaan oli musiikista juttua, muuta kun että kuulemma mummi haaveili minusta kanttoria.
Kanttuvei.
Curry
23.09.2005 09:43:10

Mummu tykkää Black Sabbathista!
Rockbändi ja vaimo haussa
drummer88
23.09.2005 14:21:32
Eipäs ole kuin yksi mummo hengissä eikä se etes tiedä/tai muista kuka olen. En tiiä sitten siitä suhtautumisesta
The Art Of Shredding
...And Justice For All
23.09.2005 16:30:34
Mummo kerran kysyi että mitä musaa mä kuuntelen. Vastasin että enimmäkseen heviä. Se kysyi että mitäs se hevi on. Ei ollut koskaan kuullutkaan varmaan koko termiä saati musiikkia.

Sama.
Mm...beer...
Samppa90
23.09.2005 21:36:10
Toinen mummi ei kuuntele musiikkia ja toinen tykkää nightwisin joistakin biiseistä (ite se on kuorolaulaja).
Hevi-Mies on eri mies.
edha
23.09.2005 22:08:21
Mummoni piti kyllä Celestystä enemmän, kuin Nrj:n, mikä kappale siellä sitten soikin silloin.
Toinen asia onkin, että luokittelemako Celestyn raskaaksi?
Ihqdaa
lapio
23.09.2005 22:36:36

Mummo sanoi kerran kuultuaan radiosta heavyä: "Hyi miten kamalaa meteliä. En voi sietää tällaista."
Pappa ei kai sanonut mitään, eikä ole enää kuulemassakaan.

Nämä siis isovanhempani isäni puolelta. Äiti vanhempia en koskaan nähnyt, sillä he kuolivat jo ennen kuin synnyin.
Live fast, die 72 year old.
Hetu
23.09.2005 23:09:52

Oma mummoni lukee kaikki rock ja metalli jutut lehdistä... tai ainanki väittää. Tahtoo kuulemma pysyä kärryillä nuorison musiikkimaussa.
Kerran tenttasin kaikenmaaliman pändeistä ni kyl se ainanki näytteli tietävän niistä jotai. Sitte soitin sille jotain gunnareitten biisejä korvanapeista, ni mummohan jammaili ja hytky siin musiikin mukana... Kehu vielä kitaroita siihe päälle..
Isäpuoleni äidin olen kyllä kerran häätänyt talosta Cannibal Corpsella ja Berzerkerillä(tähän käyttöön loistavaa!!)...
c_barnes
24.09.2005 20:39:21
Kun aikoinaan ostin Epiphonen kitaran missä oli se e-logo siinä kotelossa, niin mummo kysyi ihan asiallisesti, hieman huolestuneena, että "onko tuo joku saatanallinen merkki?" Hädin tuskin ehdin vastata kieltävästi kun hän jatkoi että "vai sirppi ja vasara?"...

Ja broidin liittyessä johonkin yhdistykseen, joka järjestää kimppaprätkäreissuja ympäri suomea, sai kovasti selitellä että nyt ei olla ihan Hell's Angelsin kanssa kuitenkaan tekemisissä.

Mutta ihan luttana se meikän mummo on, kunhan otti selvää asioista:)
Sweet_Impale
25.09.2005 02:06:18

Hyvinhän he suhtautuvat.
Pappa kuuntelee mielellään ja mummu myös, tosin mummu kyseli, että miksi kitara särisee noin.
Isän vanhempia en ole nähnyt varmaan 10 vuoteen.
Keppis
25.09.2005 09:46:30
Mummuni sanoi Mokoma dvd:tä katsoessani, että "ai ton pään heilutuksenko takia sitä tukkaa pitää kasvattaa".
Tiluttajat näkevät maailman hitaammin. http://www.mikseri.net/fobia
Spike
28.09.2005 16:25:53
Mummuni sanoi Mokoma dvd:tä katsoessani, että "ai ton pään heilutuksenko takia sitä tukkaa pitää kasvattaa".

Ne tietää.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Metal God
28.09.2005 23:22:46
Mummo oli pari vuotta takaperin AC/DCn keikalla. :P
"How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black."
Ben_D
29.09.2005 07:52:35 (muokattu 29.09.2005 07:53:04)

En tiedä kun eivät ole olleet ikävä kyllä elossa vuosiin. Pappa saatto joskus jotain ei niin mairittelevaa sanoa.
aikavaikea
29.09.2005 08:07:01
Mummo oli pari vuotta takaperin AC/DCn keikalla. :P

Seuraa huono vitsi: Pirun pitkä aika, olis välillä kääntynyt etuperinkin.
On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä.
Frequency
29.09.2005 11:56:31
Aika neutraalia on ollu suhtautuminen. Oon kyllä näyttäny aina sen bändin musiikkia kenen keikalla olen ollut. Nopeimmillaan on tullu Slayeriä ja Rotten Soundia soitettua, ettei sen pahempaa.
Romantikkoitkijät #27 Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä.
leather rebel
29.09.2005 12:15:44
Ukilla oli hauska ilme Autopsya kuullessaan.
"I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
kid ego
29.09.2005 12:33:09
Mummi ja vaari eivät kuuntele musiikkia, vaikka vaari on toiminut kanttorina, sekä piano- ja lauluopettajana. Mummilla tuskin on aavistusta kuuntelemastani musiikista, eikä siksi ymmärrä miksi olen kieltäytynyt soittamasta sukujuhlissa sun muissa tilaisuuksissa. Vaari on joskus hymyillyt ovensuussa kun olen tykitellyt omia thrash-riffejäni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)