Aihe: Juzzu: Gibson Les Paul Studio vs. PRS Tremonti SE
1
Kjukka
15.06.2003 15:45:56 (muokattu 15.06.2003 15:46:54)

Tässä nyt tuo perjantaina kaupasta hakemani Les Paul:

http://koti.welho.com/pkaijanl/pictures/IM000130.JPG

Juzzu kaipasi jotain vastakkainasettelua?
Suurimpina eroina saundeissa on Gibsonin selkeämpi sointi, johtuen varmaan tuosta vaahterakannesta. Muutenkin Gibson soi akustisena tosi musikaalisesti ja tasaisesti eri taajuuksilta; PRS tuppaa korostamaan enemmän pelkkiä ala- ja ylätaajuuksia. En ollu aluks varma tosta 498T-tallamikistä, mutta se osottautukin loppujen lopuks helkkarin hyväks high-gain-mikiks vaikka keskialuetta onkin kuopattu (Mun mielestä junttamikissä pitää olla middleä jota vahvarista sitten vähennetään). 490R:hän on sellanen peruskaulamikki, aika pehmee saundiltaan. Molemmat mikit samaan aikaan käytössä antaa rouheen hardrock-murinan. Sustain on molemmissa erittäin hyvä, niin akustisesti kuin myös vahvarin kanssa.

Soitettavuudessa on myös suuria eroja, Gibsonin ollessa tietenkin huomattavasti painavampi, kulmikkaampi ja paksumpi, mutta myös kaulan profiilissa: Tremonti SE:n kaula on enemmän Fender-tyylinen lievä V-profiilinen pesismailanpuolikas, Les Paulissa taas litteämpi ja leveämpi. PRS:n kaulan kulma suhteessa runkoon on myös pienempi.

Miinusta Gibsonille tulee surkeista, mitättömän pienistä hihnatapeista, hihnalukot ovat nimittäin pakko-ostos.

-juki

EDIT: Ja väri on nyt sitte ilmeisesti se Ruby :>
Fortune
15.06.2003 17:39:42
Hitto, mistäs ostit, tuo on nätti väri kyllä. Studioon tyytymiselle on itselläni suurin este tuo joka paikassa oleva väritarjonta (eli kaikki värit löytyvät, kunhan haluamasi väri on musta).
Kun peli on jo menetetty. Osta Ipanetsi, katso Tori
LaXu
15.06.2003 18:31:55
Juu, kyllä tuo on ehdottomasti nätein Studio jonka olen nähnyt.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Kjukka
16.06.2003 00:17:09 (muokattu 16.06.2003 00:21:01)

AFIL:
Hitto, mistäs ostit, tuo on nätti väri kyllä. Studioon tyytymiselle on itselläni suurin este tuo joka paikassa oleva väritarjonta (eli kaikki värit löytyvät, kunhan haluamasi väri on musta).

Levytukusta pelastin käytettynä ja jep, musta on hiton tylsä väri. ;>

Tänään treeniksellä tutkiskelin keppiä kunnolla ja perhana soikoon olen onnekas; rungon takapala on kuin onkin yhdestä mahonkilankusta veistetty! Ei ihme että soi hyvin!

-juki
Juzzu
16.06.2003 12:01:36
Hieno peli! Tosi staili väri ompi kyllä, het häviää mielikuva muovisen mustasta Studiosta kun tuollaisen näkee!

Sounditkin tuntuu miellyttävän, joten mitäs siinä on miehen ollessa uuden kitaran kanssa. Hieno homma (ja mulle kanssa kunnon LP!).
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
p130
16.06.2003 13:35:01

Tänään treeniksellä tutkiskelin keppiä kunnolla ja perhana soikoon olen onnekas; rungon takapala on kuin onkin yhdestä mahonkilankusta veistetty! Ei ihme että soi hyvin!

Näitä on harvassa!

Omassa '95 LP studiossa (trapezoid/kromi) on myös mahonkiosa yhdestä palasta :)
"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)