Animosity 23.09.2005 15:29:56 | |
---|
Mites hemmetissä sä yletyt tuohon hihattiin?? Soitatko vasurilla?? En... Osa tämän tyylisistä ihmettelyistä voi johtua siitä, että kuva hämää aika lailla =) Kyllä sillä on ihan hyvä soittaa... Tyylinsä kullakin. Köyhän ei kannata ostaa mitään halpaa... |
wavelength 23.09.2005 16:24:20 | |
---|
Enemmän mulle tuleekin siitä mieleen virvelikäden ongelma. Saahan siihen pienelläkin nostolla tietty voimaa. Perussoittoon tuo tila riittää oikein hyvin, mutta jos täytyy lätkiä suurempia backbeatteja, voi haikkakättä siirtää kehosta edelleen ulospäin, jolloin virvelikädellä on hetkellisesti täysin vapaa kaista virvelin kalvoon. Olen huomannut, että kyseinen liike myös rentouttaa soittoa, kun haikkakäden ei tarvitse koko ajan jöpöttää samassa osoitteesas. En tiedä mistä puhun. |
WyW 23.09.2005 16:56:03 | |
---|
Miks kallistat noi lattia tomit tuolleen hassusti ? miks et vaan laske niitä sen verran ettei osu kanttiin lyödessä ? No jos lasken tomeja esim 2cm ni sit tuo isompi osuu basariin. That's why. http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
dictatorsh*t 23.09.2005 16:59:08 | |
---|
No jos lasken tomeja esim 2cm ni sit tuo isompi osuu basariin. That's why. Niin siis puhuttiin lattiatomeista. Tai niin ainakin ymmärsin. |
HeavyMachinery 24.09.2005 09:52:26 | |
---|
No jos lasken tomeja esim 2cm ni sit tuo isompi osuu basariin. That's why. Lattiatomeista puhe olikin ne näyttää siltä että ne kaatuu kohta :) Minä tiedän - siis pelkään ! |
wavelength 24.09.2005 16:21:27 | |
---|
Jatkoa aiheeseen virvelin ja hihatin välinen etäisyys: Soittelin tänään setillä, jossa virvelin vanteen ja hihatin reunan välinen etäisyys oli lähempänä viittä senttiä, eikä soittaminen tuntunut yhtään ahtaalta. Virvelikättä voi heiluttaa isostikin, kunhan se haitsukäsi vaan antaa hieman tilaa aina lyönnin aikana. Pientä häiriötä aiheuttaa vain tilanne, jossa virveliä pitäisi soittaa kovaa ja haitsua hiljaa, ja molempia vielä yhtä aikaa. Tähänkin ropleemaan auttaa se, että vie koko käsivartta eteenpäin, ja soittaa hihatia ikäänkuin mutkan kautta. Kyseinen tekniikka vaatii hieman totuttelua ja harjoittelua, mutta toimii kyllä. En tiedä mistä puhun. |
Tanakkala 24.09.2005 20:01:43 | |
---|
Kyllähän sitä tulee vekslattua aina kun soittaa. Nyt alkaa pikku hiljaa taas löytymään se oikea paikka jokaiselle tomille ja pellille. Kun setti on hyvin aseteltu on soittaminen huomattavasti mukavampaa ja rennompaa. Ainut ongelma on mulla hihat, kun toisen basarin polkimen takia sitä ei saa tarpeeksi lähelle virveliä vaan se jää suht kauas. Tosin tämän kanssa on opittu elämään, mutta kiva se olisi lähemmäksi saada. Ahneuksissani kun teetin 14 tomin lisäksi tuohon settiin ostaessani, en sitä nyt saa mitenkään järkevästi basareiden päälle, joten taidan sen laittaa toiseksi lattia tomiksi. Clamppia siis ostamaan kun budjetti antaa myöten. Kohta menee taas kaikki sekasin kun kamat pitää roudata uudelle bändikämpälle. Menee taas monta kuukautta, että kaikki tavarat löytävät oikean paikkansa. Ei edes yksinäisyys tule yksin |
Niskamies 24.09.2005 20:03:50 | |
---|
Ainut ongelma on mulla hihat, kun toisen basarin polkimen takia sitä ei saa tarpeeksi lähelle virveliä vaan se jää suht kauas. Mitä jos kokeilisit laittaa sen basarin slave-pedaalin haikan vasemmalle puolelle? Näin haikka on oikeassa kohdassa, ja slave pedaalin pitää hitusen kurottaa. Meitsi on meshissä! |
Tanakkala 24.09.2005 20:10:43 | |
---|
Mitä jos kokeilisit laittaa sen basarin slave-pedaalin haikan vasemmalle puolelle? Näin haikka on oikeassa kohdassa, ja slave pedaalin pitää hitusen kurottaa. Aika hankalaksi menee koska tuplasetti minullahan on. Pitäisi vaan ostaa se hihat attachment ja koittaa kikata sillä se paremmin. Ei edes yksinäisyys tule yksin |
Niskamies 24.09.2005 20:12:46 | |
---|
Aika hankalaksi menee koska tuplasetti minullahan on. Pitäisi vaan ostaa se hihat attachment ja koittaa kikata sillä se paremmin. Aah, sulla on tuplasetti. No sitten. Toi attachment auttaa hirmuisesti, osta se ja kato jos sitten olisi vielä ongelmia. Meitsi on meshissä! |
Tanakkala 24.09.2005 20:17:02 | |
---|
Aah, sulla on tuplasetti. No sitten. Toi attachment auttaa hirmuisesti, osta se ja kato jos sitten olisi vielä ongelmia. On ollut jo pitemmän aikaa ostos listalla, mutta uudet lyöntikalvot vetäsivät taas rumpukama budjetin nollaan. Se clampikin pitäisi ostaa tuolle 14 tomille nii ei olisi enää etutomien asettelu tuskaa. Ei edes yksinäisyys tule yksin |
drum-monkey 24.09.2005 20:48:14 (muokattu 24.09.2005 20:49:30) | |
---|
Oon laskenut haitsua, nostanut virveliä ja penkkiä, pellit lähellä, mutta huiskiminenkin onnistuu, jos haluaa, tomit on kallistettu ehkä ihan hituhitusen liikaa, mutta tältä se nyt näyttää: http://muusikoiden.net/dyn/members/9750.jpg Kuvan oton jälkeen jouduin kyllä laskemaan virveliä tuon mikrofonin takia :( Niin ja kuvassa on väärät kalvot, on vähän vanha. Munletti on mulletti |
Deino 24.09.2005 20:49:45 | |
---|
Oon laskenut haitsua, virveliä ja penkkiä, pellit lähellä, mutta huiskiminenkin onnistuu, jos haluaa, tomit on kallistettu ehkä ihan hituhitusen liikaa, mutta tältä se nyt näyttää: http://muusikoiden.net/dyn/members/9750.jpg Tällainen asettelu on minun mieleeni. Perkele! |
Niskamies 24.09.2005 20:56:57 (muokattu 24.09.2005 20:58:26) | |
---|
Oon laskenut haitsua, nostanut virveliä ja penkkiä, pellit lähellä, mutta huiskiminenkin onnistuu, jos haluaa, tomit on kallistettu ehkä ihan hituhitusen liikaa, mutta tältä se nyt näyttää: http://muusikoiden.net/dyn/members/9750.jpg Kuvan oton jälkeen jouduin kyllä laskemaan virveliä tuon mikrofonin takia :( Niin ja kuvassa on väärät kalvot, on vähän vanha. Muuten aika jees, mutta haikka on mun mielestä liian kaukana virvelistä, ja ride ei oikein ole parhaassa mahdollisessa paikassa. Ja noita symbaaleja voisi mun makuuni vähän laskea ja suoristaa. Meitsi on meshissä! |
Shitmanek 24.09.2005 20:59:53 (muokattu 24.09.2005 21:00:27) | |
---|
Muuten aika jees, mutta haikka on mun mielestä liian kaukana virvelistä, ja ride ei oikein ole parhaassa mahdollisessa paikassa. Ja noita symbaaleja voisi mun makuuni vähän laskea ja suoristaa. Tuossa on nuo tomit sillä lailla että mainitut toimenpiteet voivat olla hieman vaikeita suorittaa. Edit: Siis kuvan perusteella ainakin kiinalaisen ja tuon yhden krässin osalta. |
Tänään muutin settini profiilia aivan kokonaan. 3 octoa lähti, ja symbaalit asettelin erilailla... Mukavalta tuntuu soittaa.. Omakuvas on kuvaa.. hehe |
Shitmanek 24.09.2005 21:01:26 | |
---|
3 rototomia Eivätkös ne olleet octoja? |
Deino 24.09.2005 21:01:39 | |
---|
Tänään muutin settini profiilia aivan kokonaan. 3 rototomia lähti, ja symbaalit asettelin erilailla... Mukavalta tuntuu soittaa.. Omakuvas on kuvaa.. Nyt en voi sanoa kyllä ergonomiseksi... Perkele! |
VeeKoo 24.09.2005 21:03:56 (muokattu 24.09.2005 21:09:23) | |
---|
Eivätkös ne olleet octoja? Ei jumalauta pää pimahtaa kohta kun mä en ajattele ennen kun kirjoitan. Väärässä olin.. ..taas.. OCTOT siis lähti pois. oon tottunut puhumaan niitä rotoina, koska kukaan ei tajua mikä octo on... hehe |
VeeKoo 24.09.2005 21:03:56 (muokattu 24.09.2005 21:07:41) | |
---|
2 kertaa hehe |