Aihe: Keskustelua AC/DC:stä
1 2 3 4 532 33 34 35 36122 123 124 125 126
sellisti
21.09.2005 11:08:17 (muokattu 21.09.2005 11:13:00)
Tietääkö joku miksei tuolla Family Jewels dvd:llä ole Big Gun musiikkivideota?

En keksi muuta syytä, kuin että bändi halusi katkaista dvd-materiaalin nimenomaan The Razor's Edge -albumiin, ja eikös tämä biisi ilmestynyt vasta sen jälkeen..? Olisi kyllä makeaa jos tuo olisi kokoelmalla mukana.

E: Tarkistin vuosiluvut - The Razor's Edge -90, Last Action Hero -93.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Heatseeker
23.09.2005 20:24:58
http://www.roadrunnerrecords.com/bl … x?mode=Article&newsitemID=42057

Oho! törmäsin ihan sattumalta tällaseen juttuun.
jee
Silvio Dante
23.09.2005 22:39:42
En tiedä, mutta hemmetin hyvä kysymys. Big Gun on AC/DC:n 90-luvun ehkä tykein piisi. Sinkku piti tilata taannoin UK:sta asti kun kotomaasta ei meinannu löytyä.

Olisit hakenu jostain divarista Last Action Hero Soundtrackin...
Aijai!
sellisti
23.09.2005 23:12:25

Katoppas vaan. Mielenkiintoisen tuntuista materiaalia.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
rheinone
24.09.2005 15:03:00 (muokattu 24.09.2005 16:00:38)
Olisit hakenu jostain divarista Last Action Hero Soundtrackin...

En diggaaa soundtrackeistä sitten yhtään. Ne on pääsääntöisesti kauheeta sillisalaattia. Hammasta purren oon joskus ostanu myös Maximum Overdrive soundtrackin, kun pitää kuitenkin kaikki viralliset AC/DC-levyt löytyä hyllystä ;+)

Toi on ihan mielenkiintoisen kuuloinen dokkari. Se piirtää noista vuosista omanlaisensa, ehkä objektiivisenkin kuvan. Dokumentissa mukana olevien Malcolm Domen ja varsinkin Clinton Walkerin AC/DC-historiikit ovat suositeltavaa luettavaa. Olis vaan kiva joskus nähdä Bon-aikakaudesta sellainen dokkari, jossa Mal, Angus ja kumppanitkin olis mukana juttelemassa. Sellaisenhan vois vaikka liittää bändin seuraavan virallisen musa-dvd:n bonusmatskuksi, vai mitä?

E: Katos vaan, onnistuin postaamaan tämän topicin vastauksen nummero 666. Sen kunniaksi lainataan pari loistavaa riviä Bonilta:
"Hey Satan, payin' my dues, playin' in a rockin' band
Hey Mumma, look at me, I'm on my way to the promised land"
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
rheinone
24.09.2005 16:30:47
Monesti on kuullut kehuttavan AC/DC:n lyriikoita. Mitä bändin sanoituksia itse pidätte parhaimpina?

Mielestäni yksi parhaimmista on Bon Scottin sanoitus High Voltage. Siinä kiteytetään yksinkertaisen loistavasti ac/dc-no-nonsense-rockenroll-lifestyle:

Well you ask me 'bout the clothes I wear
And you ask me why I grow my hair
And you ask me why I'm in a band
I dig doin' one night stands
And you wanna see me do my thing
All you gotta do is plug me into high

I said high
High voltage rock 'n' roll
ozz3
24.09.2005 18:18:18
Ride Onin lyriikat ovat varmaan bändin uran hienoimmat...
Be just and fear not| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6
rheinone
24.09.2005 18:28:56
Ride Onin lyriikat ovat varmaan bändin uran hienoimmat...

One of these days I'm gonna change my evil ways...
aikavaikea
24.09.2005 18:41:01
Monesti on kuullut kehuttavan AC/DC:n lyriikoita. Mitä bändin sanoituksia itse pidätte parhaimpina?

Lähellä sydäntäni on aina ollut "Little Lover" -biisin sanoitus. Etenkin kohta "Killed me when I saw The wet patch on your seat (Wasn't Coca Cola)". :-)
Got to be a scoogie, bim, bomb, bang!
rheinone
24.09.2005 19:01:46
Lähellä sydäntäni on aina ollut "Little Lover" -biisin sanoitus. Etenkin kohta "Killed me when I saw The wet patch on your seat (Wasn't Coca Cola)". :-)

Joo toi on ihan mahtava! Samassa piisissä "You had my picture on your bedroom wall (next to Gary Glitter)" on samoin just sitä virnuilevaa Bonia itteään.
rheinone
28.09.2005 17:09:11 (muokattu 28.09.2005 17:22:40)
Täällä on keskusteltu AC/DC-tribuutti- ja coverbändeistä sekä AC/DC-kundien vaikutteista ja aikaisemmista bändivirityksistä.

Entäs AC/DC:n kanssa samanhenkiset bändit?

Sladen kanssa näen yhtymäkohtia ainakin Noddy Holderin suht' karhean rokkiäänen ja bändin piisien suoraviivaisuuden osalta. Esim. Slayed (-72) on tutustumisen arvoinen albumi. Slade oli kuulemma kovassa iskussa vielä -82, jolloin kävi Suomessakin. Samana vuonna julkaistua, m.netissäkin kehuttua livelevyä Slade On Stage en ole vielä onnistunut hankkimaan käsiini.
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=3&t=103334&o=0&co=30

Sellisti määritteli Krokuksen piisin Long Stick Goes Boom (-82) hienosti "parhaaksi AC/DC-piisiksi jota AC/DC ei ole tehnyt". Krokus on parhaillaan amerikankiertueella, ja tulee joulukuun alussa ainakin Tukholmaan, mutta toivottavasti Suomeenkin. Bändin nykykuosin voi tsekata viime vuonna julkaistulta livetuplalta Fire And Gasoline. It is shit hot!
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=3&t=102113&o=0&co=0

Kun vielä reissasin duunijutuissa Texasissa, pysähdyin muutaman kerran tulomatkalla NYCiin. Rock-klubeja kolutessani vastaan tuli The Upper Crust, joka mainosti keikkaansa "hardest act since Bon Scott" tms. Pakkohan ton perusteella oli keikka mennä katsomaan Continental-klubille. Pari levyä olen jälkikäteen hankkinut tuolta bostonilaisbändiltä, niin hyvin kundit lupauksensa lunastivat.

Mitä muita bändejä tulee mieleen?
aikavaikea
28.09.2005 17:22:00 (muokattu 28.09.2005 18:04:44)
Mitä muita bändejä?

Jackyl on muistaakseni mainittu tässä ketjussa joskus aiemminkin. Brianhan vieraileekin yhden biisin verran orkesterin Cut The Crap -levyllä. Tunnettu moottorisahan käytöstä levyillään instrumenttina. Itse olen pitänyt esimerkkinä AC/DC:n tekemättömästä AC/DC-levystä Cultin Electric-levyä.

E: Tuli vielä mieleen Starfighters. Siinähän soitteli Youngin veljesten joku sukulaispoika, Youngeja hänkin. Onkohan enää tota bändiä olemassa edes? Mulla oli joskus vinyyli, vaan ei enää. Muistaakseni hyvä levy (pitikin prkl hävittää noita levyjä aikoinaan pois).

Toinen E: Olikos se just tuo Starfightersin Young joka tuurasi Malia silloin keikoilla muinoin kun herralla hirtti ryyppy kiinni?
On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä.
Angus
28.09.2005 17:38:33

Jackyl on muistaakseni mainittu tässä ketjussa joskus aiemminkin. Brianhan vieraileekin yhden biisin verran orkesterin Cut The Crap -levyllä. Tunnettu moottorisahan käytöstä levyillään instrumenttina.

Eipä oo kyllä mikään kummonen levy tuo. Tosin Brian vetää tuolla biisillä (ei nyt tuu nimi mieleen) hyvin.
The Gods you worship are steel
at the altar of Rock 'N' Roll you kneel!
rheinone
28.09.2005 18:17:07
Olikos se just tuo Starfightersin Young joka tuurasi Malia silloin keikoilla muinoin kun herralla hirtti ryyppy kiinni?

Näköjään oli serkkupoika Stevie juu:

http://www.kolumbus.fi/nononsense/clan.htm
Angus
28.09.2005 20:04:42

Näköjään oli serkkupoika Stevie juu:

http://www.kolumbus.fi/nononsense/clan.htm

Alex Youngista tuli mieleen, että voi jumalauta kun joskus julkaisivat I'm A Rebel-kappaleen... perkele!
rheinone
28.09.2005 21:14:15 (muokattu 28.09.2005 21:21:53)
Itse olen pitänyt esimerkkinä AC/DC:n tekemättömästä AC/DC-levystä Cultin Electric-levyä.

En oo tullu koskaan ajatelleeksi että Cult olis jotenkin AC/DC:n kaltainen. Mulla on Cultilta ainoastaan Ceremony. En ole tota Electriciä kuullut. Onko se ehkä enemmän suoraviivaisempaa riffikamaa?

Alex Youngista tuli mieleen, että voi jumalauta kun joskus julkaisivat I'm A Rebel-kappaleen... perkele!

Tarinan mukaan Accept versioi ton Alex Youngin kirjoittaman ja AC/DC:n purkittaman, mutta julkaisemattoman kappaleen lähes yks-yhteen. Mutta tiedättekö miten Accept pääsi käsiksi sävellykseen; olisiko piisi jollain AC/DC-bootlegilla?

Siitä tulikin mieleen että Accept on kyllä AC/DC:nsä kuunnellut muutenkin. Balls To The Wall on loistava piisi, eikä vähiten siksi että Udo Dirkschneider vetää sen sellaisilla BonScott-maneereilla että oksat pois.

Oletteko muuten kuulleet tuota Acceptin I'm A Rebeliä? Mulla on jäänyt väliin.
Sperm Donor
28.09.2005 21:54:37

Itselle aukesi The "Jack" vasta kun kuulin sen merkityksen.
gogo
28.09.2005 22:35:26
En oo tullu koskaan ajatelleeksi että Cult olis jotenkin AC/DC:n kaltainen. Mulla on Cultilta ainoastaan Ceremony. En ole tota Electriciä kuullut. Onko se ehkä enemmän suoraviivaisempaa riffikamaa?

Ehdottomasti. Mun mielestä se kuulostaa just siltä levyltä jota "AC/DC ei koskaan tehnyt". Ei tosin ihan accadacca-tason vääntöö, muutama pirun kova ralli löytyy kuitenki (L'il Devil ja Love Removal Machine).
oksettaa.
Angus
28.09.2005 23:18:57

Tarinan mukaan Accept versioi ton Alex Youngin kirjoittaman ja AC/DC:n purkittaman, mutta julkaisemattoman kappaleen lähes yks-yhteen. Mutta tiedättekö miten Accept pääsi käsiksi sävellykseen; olisiko piisi jollain AC/DC-bootlegilla?

Tarina on tuttu, mutta itse Acceptin kappaletta en ole koskaan kuullut. Mutta tuota kappaletta ei tosiaankin löydy sitten _mistään_ bootlegiltä, ei sitten yhtään mistään. Täältä löytyy hyvä tarina ko. kappaleesta:

http://www.kolumbus.fi/nononsense/rebel.htm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)