Käytättekö juuri muussa, kuin kone(maisessa) musiikissa kvantisointia? Jos käytätte, niin minkä soittimen raidalle? Mielestäni se tappaa elävyyttä ja saa musiikin kuulostamaan hakkaavan yksitoikkoiselta. |
kivi 20.09.2005 10:09:36 | |
---|
Mielestäni se tappaa elävyyttä ja saa musiikin kuulostamaan hakkaavan yksitoikkoiselta. Hyvin huomattu. :-D |
Roberto 20.09.2005 11:04:06 | |
---|
En käytä. Kävelen myös eripituisin askelin tunnelmasta riippuen. |
Notefix 20.09.2005 11:57:41 | |
---|
Käytättekö juuri muussa, kuin kone(maisessa) musiikissa kvantisointia? Jos käytätte, niin minkä soittimen raidalle? Siis audiokvantisointia? Korrekti vastaus olisi, en käytä. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
kivi 20.09.2005 12:22:15 | |
---|
Siis audiokvantisointia? Korrekti vastaus olisi, en käytä. "...Mutta totuus on tuolla ulkona." todetaan jonkun vanhan scifi-kauhuleffan lopussa. :-) On monta tilannetta joissa kvantisointi on vallan paikallaan, vaikkapa efektinä. Efektiksi laukaistu arpeggio saa Brian Eno -fiiliksensä siitä, että se pyörii tarkalleen tasatahtiin mutta hiukan eri tahtiin kuin itse biisi, biisimattoon voi ujuttaa vaikka mitä ihmeääniä ja ohjata niitä midi-kvantisoinnin kautta... ...Ja sitten on tietysti Groove Quantize -optiot. Riippuu ihan siitä mitä haetaan. Rumpalia en pakota iskujen päälle, en tykkää siitä tyylistä. Svengi syntyy kiilauksesta ja takakenosta, niiden oikeasta suhteesta. |
samic 20.09.2005 13:58:44 | |
---|
kyllä sitä tulee välistä käytettyä,riippuu ihan rumpalista. Meiän uudessa hitaassa biisissä (tempo95) oli melkeen pakko kvantisoida että se rupes kulkemaan. Nopeempia ei tuu sitte kvantisoitua ne saaki olla elävämpiä :) ei ole |
Haxu 20.09.2005 20:34:34 | |
---|
Riippuen mitä musaa olen tekemässä niin käytän. Orkesteri/leffascore (sekkareilla tehtyinä) hommissa on ihan ajansäästösyistä käytettävä. Niihin äänitettäviä oikeita soolosoittimia en kvantisoi. Rockhommissa efektinomaisesti.. Sound Design and Music for Games
www.aanivoimala.fi |
Timo JM 20.09.2005 22:00:41 (muokattu 20.09.2005 22:03:53) | |
---|
Olen muutamassa jutussa harrastanut rumpukompin täydellistä slaissausta. (Hirveä duuni!) Ensimmäinen on tuo oma musanäyte: http://files.mikseri.net/hifi/d/divari_-_seikkailija.mp3 Halusin tarkoituksella biisin tanssimaiseen luonteeseen sopivan rumpukonefiiliksen. (Basisti koki saman kohtalon.) Toinen on http://www.mikseri.net/divari sivulta löytyvä "Verhon takana" missä on välillä sellainen sekvensserisäksätys taustalla mikä ei olis toiminut liian elävän rumpalin kanssa. ...siis mun mielestä. |
Firewalk 20.09.2005 22:45:33 | |
---|
kvantisoin, koska soitan huonosti. |
Locrian 21.09.2005 15:30:10 | |
---|
Groove templateja tulee käytettyä. Ja sitten minuutissa soitetut demoilut kvantisoin joskus suorilta jos vaikeaa ideaa ei muuten saa eksaktisti ilmaistua. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
cubasisti 23.09.2005 12:42:03 | |
---|
Käytän yleensä iteratiivista kvantisointia. |