Aihe: Megadeth
1 2
Juzii
15.09.2005 17:48:49 (muokattu 17.09.2005 15:18:13)
Dave Mustaine meinaa sitten Megadethin pistää hyllylle tämän Blackmail To Universe kiertueen jälkeen. Sinänsä sääli, koska System Has Failed oli loistava comeback levy, mutta toisaalta Mustainen soolotuotanto tuskin eroaa ihmeemmin Megadethistä, kun mies kumminkin suurimman osan biiseistä takonut..

Itse olisin halunnut kesällä Sauna Open Airiin, mutta jostain syystä en päässyt. Mahtavassa kunnossa Mustaine ja tämä uusi kokoonpano oli, ainakin arvostelujen perusteella..

Oliko joku katsomassa? Millaista oli?

Itselleni tuli Megadeth tutuksi parisen vuotta sitten Peace Sells biisistä, True Crimesta. Innostuneena kaverin kanssa lainattiin Rusted Pieces kirjastosta ja katsottiin. Sieltä kolahti Holy Wars.. The Punishment Due aika kovaa ja kaveri hankki siinä itselleen sivussa Rust In Peacen CD:nä. Itsekkin tykkäsin kovasti jo siinä vaiheessa vaikken ollutkaan kun Rust In Peacen + Muutamia haja biisejä kuullut.. Muutama kuukausi sen jälkeen ostin itse Youthanasian itselleni, kun olin kirjastosta kaikki Megadeth tavarat jo katsastanut läpi.. Siinä vaiheessa lempi bändini oli Dave & Kumppanit. Peace Sellsinkin ostin siinä jossain vaiheessa ja oli jo intoni heiketä, mutta sitten tuli ilmoitus System Has Failedistä ja aloin kuunnella taas ankarammin bändiä! Ja voi sanoa hyvällä syyllä että olipas loistava levy..

KILLING IS MY BUSINESS (85)

Levyllä itsessään aika karheat soundit. Sisältää aika mehevän version Nancy Sinatran These Bootsista.. Ei oikeastaan heikkoa lenkkiä joukossa. Kaikki 8 biisiä toimivat moitteettomasti, nämä eritoten:

Mechanix
Skull Beneath The Skin
Killing Is My Business
Looking Down To Cross

PEACE SELLS (86)

Levy hyvin paljon paremmin tuotettu kun ensimmäinäinen ja sisältää myös ehkä kovempia biisejä. Joukossa I Ain't Supertitious joka hieman erilainen muista poiketen, ei sekään tosi ollenkaan huonompi. Parhaat:

Wake Up Dead
Peace Sells
Good Mourning/Black Friday
Devil's Island
My Last Words

SO FAR, SO GOOD.. SO WHAT! (88)

Tämän hetken oma lempilevy Megadethiltä. Ainoastaan 502 häiritsee kokonaisuutta, joskin sekin kestää aivan mainiosti kuuntelua. Tämän levyn helmet:

Mary Jane
Hook In Mouth
In My Darkest Hour
Set The World Afire
Into The Lungs Of Hell (Aivan yli mainio instrumentaali)

RUST IN PEACE (90)

'Dethin tunnetuin ja yleensä kaikkien lempi levy. Ei sisällä oikeastaan yhtään huonoa biisiä. Bassobiisi Dawn Patrol on loistava esimerkki Ellefson/Mustaine yhteistyöstä.

Tornado Of Souls
Rust In Peace.. Polaris
Lucretia
Hangar 18
Holy Wars.. The Punishment Due

COUNTDOWN TO EXTINCTION (92)

Tällä levyllä myös muut bändin jäsenet osallistuivat sanoitus/sävellys puoleen kuin Mustaine ja Ellefson. Ja bändin poliittisesti kantaaotttavat lyriikat alkoivat vähetä ja tilalle tuli muita aiheita, mutta esim. Capitive Honour biisin sanoma tuskin kellekkään epäselväksi jää.

Countdown To Extinction
Forclosure Of A Dream
Symphony Of Destruction
Arcitecture Of Agression
Ashes In Your Mouth

YOUTANASIA (94)

Ns. Ensimmäinen "Ei-Nii-Rankka" levy. Kaikki eivät enää tykänneet bändin ottamasta uudesta suunnasta. Levyn heikoin biisi Victory joka on aika tavalla täytebiisi, joskaan sekään ei taas ole mikään umpihuono.

Youtanasia
A Tout Le Monde
Reckoning Day
Train Of Consuquenses
Elysian Fields

HIDDEN TREASURES (95)

Levy sisältää biisejä joita on ollu esim. Leffojen soundtrackeissä. Mukana myös muutama cover..

Angry Again
99 Ways To Die
Paranoid
No More Mr. Nice Guy
Go To Hell

CRYPTIC WRITINGS (97)

Levyn heikoimmat:

Mastermind
FFF (Hyvinkin punkahtava biisi)

Parhaimmistoa:

She-Wolf
Trust
Secret Place
Have Cool,Will Travel
Almost Honest

RISK (99)

Hyvin kokeellinen levy. Osa biiseistä on jo aika todella melodisia. Usein sanotaan erittäin heikoksi levyksi, mutta mielestäni on todella hyvä. Levyn heikoin Enter The Arena/ Crush 'Em. Parhaat:

Breadline
Time: Beginning, End
Ectasy
Prince Of Darkness
Insomnia

THE WORLD NEEDS A HERO (2001)

Sisältää aika runsaasti biisejä. Mukana ihan OK instrumentaali Silent Scorn ja Hangar 18:lle suunnattu jatko, Return To The Hangar. Tämäkin levy aivan mainio

Disconnect
Moto Psycho
Promises
1000 Times Goodbye (Ihmettelen vain sitä naisääntä)
Losing My Senses

RUDE AWAKING (2002)

Mainio LIVE, joskin Daven ääni menee välillä vähän oudoksi kiekumiseksi. Tiukka paketti!

THE SYSTEM HAS FAILED (2004)

Mainio comeback levy jossa soittaa 2 ensimmäisellä Megadeth levyllä ollut Chris Poland. Levyn heikoimmat ovat outo intro: I Know Jack ja 23:sta Psalmista väännetty metalli versio Shadow Of Deth

Kick The Chair
Blackmail To Universe
Back In The Day
Of Mice And Men
The Scorpion

Megadethin albumit Riskiin (KIMB 2002) astiin remasteroitiin viime vuonna comebackin kunniaksi ja näillä levyillä ilmenee maukkaita bonus biisejä ja DEMO versioita levyn klassikoista. Jopa muutama instrumentaali on päässyt joukkoon.

Mahtavia, ei millään varsinaisella levyllä olevia biisejä ovat myös Kill The King ja Crown Of Worms.

Eli etsiskelen tässä muita Megadeth henkisiä ihmisiä keskustelemaan maailman parhaasta bändistä.
aku.miettinen
15.09.2005 17:51:00
Ihan hyvä aloitusviesti, mutta tästäkin on jo topic(eja) olemassa.
Juzii
15.09.2005 17:57:27
On on, mutta ovat jo aika vanhoja.. Aloitan vähän uudelta pohjalta!

Omistan nämä Megadeth tavarat:

CD:

System Has Failed
Peace Sells (Ei Remastered)
Youtanasia (Ei Remastered)

LP:

Killing Is My Business
Peace Sells
So Far, So Good.. So What!
Rust In Peace
Countdown To Extinction

Ja muuta kamaa on:

Julisteita
Lehtijuttuja
Rust In Peace Aiheinen Seinälippu
Soma city ward
15.09.2005 18:27:28
Mistäs Juzii tiedät, että Mustaine hautaa Megadethin (linkkiä?). Sehän tässä vähän aikaa sitten spekuloi, että ei tiedä jatkaako vaiko lopettaa, vaikka TSHF tehdessä oli varma, että se on vika levy.
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
...And Justice For All
15.09.2005 18:31:43 (muokattu 15.09.2005 18:32:29)
No voi vittu!
Mustaine tekee ihan turhaan tämän, TSHF on loistava!
No, jos mies tekee samanlaista materiaalia soolona niin kyllä sekin kelpaa.

Olin siellä keikallakin, vielä ilmaiseksi. :-D
Parasta mitä oli, ´deth oli elämänsä vireessä ja kaikki toimi. Arvosteluni keikasta on luettavissa.
Mm...beer...
Spawn
15.09.2005 18:31:53 (muokattu 15.09.2005 18:32:21)
Eipä ole kovin paljoa tullut bändiin tutustuttua. Mitä nyt Youthanasia löytyy ja tuo uudempi kokoelma digipakina kera bändin (eli tämän kiertueen jäsenistön) nimmarein. Hyvä bändi, mutta löytyy myös heikkoa tuotantoa.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
aku.miettinen
15.09.2005 18:36:28
Jep epätasaista on tuotanto. Mutta kyllä ne 4 ekaa on parhaat.
Juzii
15.09.2005 18:52:01
Mistäs Juzii tiedät, että Mustaine hautaa Megadethin (linkkiä?). Sehän tässä vähän aikaa sitten spekuloi, että ei tiedä jatkaako vaiko lopettaa, vaikka TSHF tehdessä oli varma, että se on vika levy.

No tuota.. Enpäs itse asiassa ole itse aivan varma asiasta. Näin olen ainakin lukenut, mutta sehän on vaan aina parempi jos päättää vielä jatkaa:)
Juzii
15.09.2005 18:56:49
No huh! Luulin olevani jo ainoa jonka mielestä kyseinen levy on bändin paras! Minusta tosin 502 ei häiritse millään tavalla kokonaisuutta, vaan sen tekee Sex Pistols -coveri, joka kuitenkin kestää myös kuuntelua. Into The Lungs Of Hell/Set The World Afire kaksikko on varmaan kaikkien aikojen paras Megadeth biisi! Mustainen vihainen laulukin on tällä levyllä juuri sopivan räkäistä.

Se uusi remaster/remix versio levystä kuulostaa minusta aivan paskalta, kaikki ne elementit soundeissa joista pidän on otettu helvettiin. Olenko ainoa joka oikeasti pitää niistä kaikuvista soundeista jotka luo jollain tavalla "radioaktiivisen" ydintuho fiiliksen levylle?

Aivan! Mustainen ääni on tällä levyllä juuri sellainen.. Räkäinen. Ja ne kaikuvat soundit.. Aah! Legendaariset.

Minulla aina tulee kylmät väreet kun Into The Lungs Of Hell alkaa soimaan. On nii mahtava instrumentaali. Ja sitten Mary Janen alkusoolo on jotain niin aivan mahtavaa kun olla ja voi.

Ja en missään nimessä sanonut 502:aa huonoks. Korjaan itseäni. Sehän on juuri mahtava nopea biisi. Ekan kerran kun kuulin sen "autokohdan" olin aivan W T F! Se oli tosi mahtava..
Minushuman
15.09.2005 19:20:42
1000 Times Goodbye (Ihmettelen vain sitä naisääntä)

Mum mielestä se on aika selvä juttu, siis jos tarkoitat sitä puhelinkeskustelu ääntä. Kuuntelee sanat niin se on ihan selvä homma. Ainakin jos 1000 Times Goodbye on elettyä elämää ;-)
SDMF
Soma city ward
15.09.2005 19:46:23
No tuota.. Enpäs itse asiassa ole itse aivan varma asiasta. Näin olen ainakin lukenut, mutta sehän on vaan aina parempi jos päättää vielä jatkaa:)

Itseasiassa luin just Blabbermouthista, että Dave puuhaa Gigantour kakkosta eli hyvältä näyttäis. Hmm...
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
Black Star
15.09.2005 19:56:22

"Launch the Polaris, the end doesn´t scare us, when will this cease, the warheads will all rust in peace!"
Jormaz
15.09.2005 23:43:34
No johan nyt, mä luulin että suluissa on levylle annettu pistemäärä, kattelin vaan että kylläpä pointsit nousee levy levyltä :)

Kyllähän Megadeth on kaikista paras heavy-bändi. Mustainella on ollut aina yksi suuri linja mitä se on seurannut, levyjen kylmään sotaan ja maailmanloppuun liittyvä teema on osunut syvälle. Sikäli uuden levyn kansi ilahdutti kovasti, maailman johtajat ovat jonossa kun tulta tulee taivaalta ja ydinsota hengittää jälleen niskaan.

Youthanasialla on mulle erityistä arvoa kun sen ilmestyessä kiinnostuin bändistä, Train of Consequences kuulosti niin kierolta että jäin koukkuun. Paras levy onkin kyllä sitten Rust in Peace. Teinipojalle oli kova juttu Hangar 18-musavideo.

Harmittaa etten Friedmania nähnyt koskaan livenä, Saunassa sitten Mustainen näin, hyvä edes niin, kovassa vedossa oli.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
phiit
16.09.2005 08:04:29
2 kertaa on Deth tullu todistettua livenä, '95 Helsingin jäähallissa ja nyt Saunassa. Itse tutustuin bändiin Countdownin ilmestyessä ja koukkuun tuli jäätyä.
Would You? www.below-me.com
Juzii
16.09.2005 20:56:09
2 kertaa on Deth tullu todistettua livenä, '95 Helsingin jäähallissa ja nyt Saunassa. Itse tutustuin bändiin Countdownin ilmestyessä ja koukkuun tuli jäätyä.

Voihan video! Oon pikkasen kateellinen.. Vähän tyhmä kun en mennyt Saunaan sillon:(
Berserkki
17.09.2005 10:28:11
Jep. Saunassa kävin minäkin katsomassa Megadethia.
Hieno keikka.
"joo, totta kai uskon Jumalaan. Kenen te luulette kaljan keksineen?" Zakk
JoPa
17.09.2005 10:35:55 (muokattu 17.09.2005 10:36:22)
Sisältää aika mehevän version Frank Sinatran These Bootsista..

Taidat kuitenkin tarkoittaa nancy sinatraa.. Enpä ole kuullut että frank sitä olisi vetänyt..
"Tosta poikki", sano Isildur..
Emeritus
17.09.2005 11:22:36
Se uusi remaster/remix versio levystä kuulostaa minusta aivan paskalta, kaikki ne elementit soundeissa joista pidän on otettu helvettiin. Olenko ainoa joka oikeasti pitää niistä kaikuvista soundeista jotka luo jollain tavalla "radioaktiivisen" ydintuho fiiliksen levylle?
Olen samaa mieltä, So Far... on kauhean aliarvioitu levy. Vanhan version soundeista en osaa sanoa, olen kuullut vain remasteria. 502 on tykkibiisi. Se alun "pull over, shithead!" vetää suupuoliä ylöspäin.

Mutta nyt triviaa, ydintuhoaiheista. Set the world afire-biisin alussa kuuluu ikäänkuin radiosta (samaan tapaan kuin Metallican fight fire with firessa) The Ink Spotsin I don't want to set the world on fire. Tuota samaa biisiä yrittivät ekan Fallout-pelin tekijät saada alkudemon taustamusaksi, mutteivät saaneet oikeuksia, joten kappaleeksi valittiin saman bändin maybe.
Juzii
17.09.2005 15:14:42
Taidat kuitenkin tarkoittaa nancy sinatraa.. Enpä ole kuullut että frank sitä olisi vetänyt..

Joo totta kai. Nainehan sen tietenkin laulaa:) Olinpas huolimaton. Korjataanpas asia!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)