sellisti 09.09.2005 15:59:35 | |
---|
Niin se pianoriffi? Eipä tuo nyt oikein säveltämistä vielä ole. Eli riffejä saa pölliä vapaasti? Mistä se säveltäminen alkaa, laulumelodiasta? "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Joees 09.09.2005 16:10:37 | |
---|
Eli riffejä saa pölliä vapaasti? Mistä se säveltäminen alkaa, laulumelodiasta? Perhana, mäpäs pölläsen Smoke on the Waterin riffin, ja Kashmirin, ja mitäs vielä. No anyway.... Ei enää montaa hetkeä niin alkavat aidollsit taas televisioonista. Toivottavasti olisi elton john meininkiä taas. Ja dianakin saisi käydä ;) Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
M.i.k.key 09.09.2005 17:43:36 | |
---|
Eli riffejä saa pölliä vapaasti? Mistä se säveltäminen alkaa, laulumelodiasta? En tahdo puolustella mahdollisia biisivarkaita mutta tuossa riffissa on kahta "sointua" todella yksinkertaisella rytmillä. Saattaa oikeasti olla ihan sattumakin, ei tarvitse olla mikään Mozart keksiäkseen tuommoisen. Esimerkkejä löytyy maailmalta vaikka millä mitalla. Mä lopetan nää hommat! |
sikanaama 09.09.2005 18:18:03 | |
---|
HÄH? Millon alkaa? Käyn luomileikkauksessa vain koska rakastan sinua. |
Herra Rapu 09.09.2005 18:49:02 | |
---|
Aini, tuon Pakarisen uusimman radiobiisin intro on pöllitty miulta. Pitää tsekkailla jostain, onko säveltäjänä Maki, jos on niin pärkele. (Ku annettiin hälle meijän levyt aikoinaan rojektin yhteydessä.) Jos soon se yks rokkibiisi niin se on vissiin jonkun ruottalaisen jampan tekemä. |
gandar 09.09.2005 19:42:59 | |
---|
HÄH? Millon alkaa? Itse ohjelma alkaa 18.9. ja nuo koelaulut pidettiin siis jo elokuussa. Ceci n'est pas une signature |
Sertzo S 10.09.2005 18:18:03 (muokattu 10.09.2005 18:18:45) | |
---|
Nyt oon ilikiä: Pääsemme jälleen kuulemaan viljalti ohutäänisiä uikuttajia ja epäpuhtaita rytminraajarikkoja. :/ |
Joees 11.09.2005 00:23:32 | |
---|
Nyt oon ilikiä: Pääsemme jälleen kuulemaan viljalti ohutäänisiä uikuttajia ja epäpuhtaita rytminraajarikkoja. :/ Heheee... Ei ole ilkeätä puhua totta. ;) Mutta hitto, viikko enää niin alkavat telsusta ja pääsee kauhistelemaan ja naureskelemaan. Vaan jos siellä olisi taas joitakuita osaaviakin. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Sertzo S 11.09.2005 08:16:48 | |
---|
Heheee... Ei ole ilkeätä puhua totta. ;) Mutta hitto, viikko enää niin alkavat telsusta ja pääsee kauhistelemaan ja naureskelemaan. Vaan jos siellä olisi taas joitakuita osaaviakin. Kyllä uskoisin kehityskelpoisia lahjakkuuksiakin muutaman löytyvän joukosta. Arvasin ennen loppumetrejä jo viimekertaisenkin voittajan, joten seuraan kyllä mielenkiinnosta tämänvuotisen kisan myös mahdollisimman tarkkaan. |
Joees 11.09.2005 13:23:32 | |
---|
Kyllä uskoisin kehityskelpoisia lahjakkuuksiakin muutaman löytyvän joukosta. Arvasin ennen loppumetrejä jo viimekertaisenkin voittajan, joten seuraan kyllä mielenkiinnosta tämänvuotisen kisan myös mahdollisimman tarkkaan. Jeps, kyllä niitä on aina ollut. Niiden edistymistä ohjelmassa on ihan mukava seurata. Monasti vaan käy että mun suosikit tippuu, heh. Vaan ei se mitään. Groooove is in heart!
SSilver 11.09.2005 16:18:15 | |
---|
Tänä vuonna ainakin Helsingissä oli alkukarsinta, jossa karsittiin kaikki paskimmat paskat pois seuraavan päivän varsinaisesta karsinnasta. Alkukarsinnassa ei siis ollut edes tuomareita mukana, eikä täten välttämättä tv-kameroitakaan. Tämä tarkoittaisi siis sitä, että ohjelman suurin vientivaltti, huonot laulajat, jäävät pois tv-lähetyksistä. Miksi siis edes katsoa ohjelmaa? Miksi edes elää!? |
musatuukka 13.09.2005 10:15:17 (muokattu 13.09.2005 10:15:29) | |
---|
Tänä vuonna ainakin Helsingissä oli alkukarsinta, jossa karsittiin kaikki paskimmat paskat pois seuraavan päivän varsinaisesta karsinnasta. Alkukarsinnassa ei siis ollut edes tuomareita mukana, eikä täten välttämättä tv-kameroitakaan. Tämä tarkoittaisi siis sitä, että ohjelman suurin vientivaltti, huonot laulajat, jäävät pois tv-lähetyksistä. Miksi siis edes katsoa ohjelmaa? Miksi edes elää!? Totta puhut viimeisetkin hauskuudet ovat nyt sitten viety... Tosin elämiselle löydän vielä syitä, ainaki mukillisen. Tosin nyt vaan on silleen että tuota meidän pitää saada lisää valkosia ja mustia koskettimia pianoon tyyliin ois C,C#,D,D#,E,F,F#,G,G#,A,A#,Bb,B ja sitten vois olla vaikka S,S# ja T,T# ja sitten vasta se C eli "oktaavi" vaikka eihä tuossa oktaavi riitä :D . Tällä tavoin hittitehdas säveltäjät voisivat tehdä ees yhden hiukan omaperäisemmän biisin ku kolmella rekkaautollisella INDX-levyjä on yhteensä. Jazz se on saatanan musiikkia! |
ebu 13.09.2005 11:38:03 | |
---|
Ei oikeen kiinnosta...koko juttu on syvältä sieltä minne ei aurinko paista.... |
Tosin nyt vaan on silleen että tuota meidän pitää saada lisää valkosia ja mustia koskettimia pianoon tyyliin ois C,C#,D,D#,E,F,F#,G,G#,A,A#,Bb,B ja sitten vois olla vaikka S,S# ja T,T# ja sitten vasta se C eli "oktaavi" vaikka eihä tuossa oktaavi riitä :D .. hmm.. en tiiä miksi et tätä huomannut, mutta I, I#, J ja J# olisivat loogisemmat vaihtoehdot kuin S, S# ja T, T#. |
sellisti 13.09.2005 14:37:55 | |
---|
C,C#,D,D#,E,F,F#,G,G#,A,A#,Bb,B Jatketaan pilkunjyrsintää; A# ja Bb on sama sävel. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
depe 13.09.2005 14:41:27 | |
---|
Tänä vuonna ainakin Helsingissä oli alkukarsinta, jossa karsittiin kaikki paskimmat paskat pois seuraavan päivän varsinaisesta karsinnasta. Alkukarsinnassa ei siis ollut edes tuomareita mukana, eikä täten välttämättä tv-kameroitakaan. Tämä tarkoittaisi siis sitä, että ohjelman suurin vientivaltti, huonot laulajat, jäävät pois tv-lähetyksistä. Miksi siis edes katsoa ohjelmaa? Miksi edes elää!? Mä veikkaan, että kyllä niistä esikarsinnoista on otettu mukaan ne kaikkein "parhaimmat" tapauksetkin. Muistaakseni joku niistä tuomareista mainitsi, että tänä vuonna ongelmana oli se, että ehkä ihan kaikki eivät enää uskaltaneet tulla mukaan, koska näkivät millaista homma oli viime vuonna. Eli ehkä kaikkein hauskimmat tapaukset loistavat tänä vuonna sen takia poissaolollaan. Aina tietysti mukaan varmasti jotain "performanssitaiteilijoita" on leikkiin lähtenyt. Ja tänä vuonna "ongelmana" oli myös se, kuulemani mukaan että kaikki olivat aika nöyrää poikaa viime vuotisen takia. Eli jos tuomarit sanoivat, että olet ihan *aska, niin yleensä kokelas sanoi, että selvä ja lähti menemään, eikä jäänyt uikuttamaan ja selittämään, että oli aina koulun kuorossakin mukana ja poikaystävänkin mielestä on hyvä laulaja ja tosi kaunis... Mutta kohtahan se nähdään... Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
McNulty 13.09.2005 14:41:30 | |
---|
ai, ei täällä puhuttukaan idoleista enää... voi pashee! "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |