Aihe: YUP - Keppijumppaa
1 2 3 4 59 10 11 12 13
lxi
20.06.2005 21:54:00
No, kun tuo Tyly puhe tuntuu olevan sellainen biisi mistä ei YUP-keskusteluissa hirveämmin sauhuta: ajattelin vaan hehkuttaa sen erinomaisuutta. =) )

Loistava, vähälle huomiolle jäänyt biisi, jossa on yksi Hyyrysen parhaita kitarasooloja. Suosikkejani.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
el Bastardo
20.06.2005 23:51:25 (muokattu 20.06.2005 23:51:48)
Hitto vieköön, soittaisivatpa Tylyn puheen myös Savonlinnassa 30.6. kun ovat sen kerran Provinssissa ottaneet settiinsä. Happy Time Pubiin pitää mennä katsomaan, kun satun olemaan kaupungissa juuri silloin.

Tyly puhe kun kuuluu helposti meikäläisen YUP-top vitoseen: kyllä hatutti kun varmaan 20 keikkaa sai kiertää ennen kuin kuuli ko. kappaleen livenä. Ja kyllä muuten toimi. (Miksikö tuosta mainitsin? No, kun tuo Tyly puhe tuntuu olevan sellainen biisi mistä ei YUP-keskusteluissa hirveämmin sauhuta: ajattelin vaan hehkuttaa sen erinomaisuutta. =) )

Tyly puhe on ykkönen! Viime vuonna soittivat tuon Ruisrokin keikalla: meikäläisellä melkein pää räjähti onnesta kun kuuli oman suosikkibiisinsä, ja vielä festivaalilla, missä yleensä tavataan soittaa yleisöystävällisempää materiaalia. No, onneksi kanssani pogosi eräs toinen YUP-intoilija. Oli kyllä mahtavaa laulaa mukana "Vaihdetaan puhdas solmio ja paita, syödään voitonpiiraita."
Tapani L
21.06.2005 00:13:48
Ei perskule, pitää toi tyly puhe kyllä kuunnella, kun on se minullakin jäänyt tosi vähälle kuuntelulle.
bedlam
21.06.2005 09:50:28

On muuten ensimmäinen kerta n. 10 vuoteen kun oikeasti odotan kuulevani uuden levyn biisejä mahdollisimman paljon keikalla niiden vanhojen pakollisten klassikkojen sijaan.
http://www.mikseri.net/kiasma
shcircus
27.06.2005 10:33:26
kertokkee kun minun pittää valita kumman levyn ostan tulevalle ex-vaimolleni syntymäpäivälahjaksi; keppijumppaa vai mierolainen?

..kun sillä ei niitä ole vielä.

itse ostaisin mierolaisen koska se nyrkkeilijä -raita on todella hieno kappale ja ymmärrykseeni tulleiden tietojen mukaan mierolainen edustaisi enemmän tämänlaatuista materiaalia. tiedä sitten..

apua!

terveisiä. enkä aio ostaa molemia.
"If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things?
el Bastardo
27.06.2005 10:58:23
Nyrkkeilijää ei Mierolaiselta löydy, kyseessä on Lauluja metsästä -levyn päätösbiisi. Ja mitä kysymykseesi tulee, sisältää Mierolainen rauhallisempaa ja akustisempaa menoa, vaikkei mikään perinteinen laulaja-lauluntekijä -albumi olekaan. Itse kuuntelen mieluummin Keppijumppaa, jotenkin raikkaamman tuntuista tavaraa.
shcircus
27.06.2005 12:35:07
Nyrkkeilijää ei Mierolaiselta löydy, kyseessä on Lauluja metsästä -levyn päätösbiisi. .

Tämän tiesin. Mierolaiselta en ole kipalettakaan kuullut, vain elin siinä toivossa jota juuri kylvit lisää, kiitos siitä.
"If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things?
Umpihullu
30.06.2005 00:47:10 (muokattu 30.06.2005 00:47:24)
kertokkee kun minun pittää valita kumman levyn ostan tulevalle ex-vaimolleni syntymäpäivälahjaksi; keppijumppaa vai mierolainen?

itse ostaisin mierolaisen koska se nyrkkeilijä -raita on todella hieno kappale ja ymmärrykseeni tulleiden tietojen mukaan mierolainen edustaisi enemmän tämänlaatuista materiaalia. tiedä sitten..

apua!

Keppijumppaa, keppijumppaa, siitä ne tytöt tykkää, ei mierolaisesta tytöt välitä vaan keppiä niille pitää antaa. Se on huisan viihtyisä levy, sen sinä ostat jos et sitten halua kiusata ex -jotain.
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
Jaristoteles
30.06.2005 10:23:24

apua!

Mierolainen.

Tämä teos hurmasi oman tyttöisen ystäväni vähän liiankin hyvin. Keppijumppaa hän pelkää lailla kärpäisen!
14 000 taloutta elää ilman Kähköstä! [v a l t a v a] - Ylistyslaulun musavideo Tästä. Uutta Kuningas Asperiinia!
meitu
03.07.2005 15:27:57

Onko kesän setissä tapahtunut muutoksia provinsin jälkeen?
Ne jotka soittaa, ne tietää.
sellisti
03.07.2005 23:36:09 (muokattu 03.07.2005 23:37:25)
Onko kesän setissä tapahtunut muutoksia provinsin jälkeen?

Savonlinnassa (30.6.) biisit ainakin tais olla ihan samat, eri järjestyksessä vaan.

E. Jaa, eipä tuo viime sivun Provinssi-settikään ihan oikeassa biisijärjestyksessä vissiin ole.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
J.Hollström
10.09.2005 09:59:59
Kävimpä tsekkaamassa Tampereen YO-talolla eilen YUP:n vedon. Muutama huomio:

- liian myöhäinen aloitus (ovella luki 23:30, soitto alkoi vasta about puoliltaöin)
- Mannonen on piilotettu sinne pleksien taakse, eipä miehestä paljoa niiden läpi noilla valoilla nää. Aika eristyksessä olevana hän siellä tuntuu olevan. Miksiköhän pitää pilata homma noilla plekseillä, kyllä rokkibändiä pitäisi pysytyä miksaamaan ilman näitä lauantaitansseista tuttuja koppeja.
- Hienoja valoja oli lauteilla, välillä vaan suuntaus suoraan oli kohti yleisöä, jolloin sokaistui täysin.
- muutama kaljoja läikyttelevä horjuva urpo yleisössä (no, näitä on joka paikassa)

+ vanhoja biisejä paljon setissä
+ inhimillinen soittovoluumi (alussa tuntui jopa liian miedolta)
+ hienosti soitettu, eipä koskaan jaksa lopettaa ihmettelemistä kuinka hemmot muistaa noin monimutkaisia biisejä
+ tietenkin hyvä musa

Kokonaisuus vahvasti positiivisen puolella.
Rise
10.09.2005 12:03:57
- Mannonen on piilotettu sinne pleksien taakse, eipä miehestä paljoa niiden läpi noilla valoilla nää. Aika eristyksessä olevana hän siellä tuntuu olevan. Miksiköhän pitää pilata homma noilla plekseillä, kyllä rokkibändiä pitäisi pysytyä miksaamaan ilman näitä lauantaitansseista tuttuja koppeja.

Mannonen on sen verran raskaskätinen rumpali että pleksejä tarvitaan lavametelin kurissa pitämiseksi. Monitorointiinhan ne pleksit ainakin vaikuttaa, mutta vertailemalla miksauspöytänauhoituksia ajalta ennen ja jälkeen voi todeta myös että kyllä ne parantavat myös PA-soundia.
J.Hollström
10.09.2005 12:29:01
Kyllä Jannen raskaskätisyys on tuttu, olen soittanut hänen kanssaan. Mutta kyllä minusta toi aika suuri kompromissi laittaa tommoset epäesteettiset systeemit lauteille. Suurimmalla osasta muista bändeistä homma hoituu ilman niitäkin, raskaskätisten rumpaleiden ja inhimillisen voluuminkin kera.
meitu
12.03.2006 22:53:00

Kertokaas tunnelmia uudelta kiertueelta.
Ne jotka soittaa ne tietää
Todenpuhuja
12.03.2006 23:53:06
Ensi lauantaina pitäisi Nosturiin varmaan vääntäytyä. Toivonmukaan settiin on eksynyt jotain vähän erikoisempiakin kipaleita.
nikomati
13.03.2006 14:45:10

mierolainen on aivan saatanan hyvä albumi. ei muuta.
"jani-petteri kaakeli matti nykänen, pentti arajärvi, ismo laitela, sami koski ja munakarva mosunismu!"
salmivaara
13.03.2006 17:22:52

Kertokaas tunnelmia uudelta kiertueelta.

Peruivat, perhana, keikkansa. Melkein harmittaa.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Mika Antero
13.03.2006 17:59:19
Keppijumppaa on muuten tavarataloissa (ainakin Sokoksella) hintaan 5 euroopan rahaa. Eli poimin minäkin sen hyllyyni, vaikka putosinkin fanituksen suhteen kyydistä Homo Sapiensin jälkeen. Leppymättömiä lukuunottamatta olen kuitenkin bändin pitkäsoitot kaikki hankkinut, outoa.

Mutta ei vaan kolise. Ei Keppijumppaa eikä Lauluja metsästä eikä Normaalien maihinnousu eikä Outo elämä eikä oikeastaan edes Yövieraatkaan. Mutta sehän on pelkästään minun ongelmani kun en kestä bändin kyydissä, ei bändin. Ja pelkästään Paratiisin sahakielet -single sekä Toppatakkeja ja Sapiens -pitkäsoitot nostavat bändin suomalaisen popmusiikin historiassa suurempaan arvoon kuin monet aikalaisensa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)