Aihe: DiMarzio superdistortion
1 2
Vicious
09.09.2005 00:28:22

Onko ihmisillä kokemuksia ? Taittuuko tällä vähä särösempiki metalli?
les paulilla soittelen läpi h&k:n ja Fenderin
Jag
09.09.2005 00:35:20

Ei valitettavasti ole kokemusta. Ainakin Grunge pörinät irtoaa. Cobain käytti kyseistä mikkiä useammassakin kitarassa tallamikkinä. Tekis mieli itekki joskus johonkin kitaraan asentaa.
Sitten jos olet torilta tätä ostamassa niin siitä pyydetää ilmeisestikkin sitä "selvää ylihintaa". ;-)
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
phiit
09.09.2005 08:05:40
Kokemuksia löytyy, varsin mainio mikki, taipuu rokit kuin metallitkin. Ainakin itse pidin kun moinen oli käytössä.
Would You? www.below-me.com
tommiot
09.09.2005 08:13:12 (muokattu 09.09.2005 08:16:38)
Dual Sound ainakin toimii hyvin mulla Ibanezissa (en kovin paljon metallia kyllä soita, mutta miksei se siinäkin toimisi). Sama mikki kuin Super Distortion, mutta neljällä piuhalla.

Ja ne mikithän on oikeasti hienosäätöä. Et oo kamojasi maininnut, mutta esim. jonkun Fender Frontmanin läpi et huomaa soundissa mitään eroa mikin vaihdettuasi
apuri
09.09.2005 08:18:56 (muokattu 09.09.2005 09:40:35)
Super Distortionilla lähtee hevi hyvin, botnea on aika paljon.
Sepulturan Max käytteli joskus ennenvanhaan.
SD:kin on neljällä piuhalla.
Volle
09.09.2005 08:59:14
Taittuuko tällä vähä särösempiki metalli?

Riippuu vähän metalliköntsän paksuudesta ja muodosta, mutta jos metalli on jo valmiiksi aika isolla säröllä, sen voi saada taittumaan vaikka super distortionilla.

Jos ihan tosissaan puhutaan, Superilla soittaa kyllä hevit, mutta niin voi tehdä myös yksikelaisilla tai millä vaan mikillä. Aika kuuma ja alapäävoittoinen mikkihän tuo on ja sopiva heviin ja säröön kuten nimikin jo antaisi ymmärtää. Mutta kuten jo aiemmin on sanottu, mikin vaihtaminen on aika merkityksetöntä, jos vahvistin on Frontmanin tasoa.

btw. Mä en ymmärrä tätä dual sound -juttua. Mullakin on nimittäin 4 johdinta omassa super distortionissa.
Nam.
Metal God
09.09.2005 09:00:59
btw. Mä en ymmärrä tätä dual sound -juttua. Mullakin on nimittäin 4 johdinta omassa super distortionissa.

Sama täällä
"How much more black could this be?" and the answer is: "None ... none more black."
Vilhelmus
09.09.2005 09:10:05

Mun Jacksonin alkuperäistallamikki korvattiin jossain vaiheessa ko. mikillä, ja keppihän vasta ns. heräsi eloon - minkä tosin se olisi tehnyt millä vaan paremman luokan mikillä.

SuperDistortion on laadukas mikki, ja mun mielestä se sopii hyvin myös metallitouhuihin. Odotin kyllä ehkä vielä suurempaa outputtia, eli jos pelkkää mörkömetallia on tarkoitus vetää, jonkun vieläkin kuumemman voisi ehkä hankkia?
Terry Pantheras
09.09.2005 09:14:52
Minä tykkään, rouhea rokki ja tiukka meteli taittuu. Rock-puolen käyttäjiä ainakin Ace Frehley.
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
phiit
09.09.2005 11:55:11 (muokattu 09.09.2005 11:55:28)
Minä tykkään, rouhea rokki ja tiukka meteli taittuu. Rock-puolen käyttäjiä ainakin Ace Frehley.

QOTSAn Josh Homme käyttää moisia Ovationeissaan
Would You? www.below-me.com
oiva tumpeloinen
09.09.2005 11:56:24
QOTSAn Josh Homme käyttää moisia Ovationeissaan

Ja varmaan noin puolet 80-luvun rokkareista :)
fox
09.09.2005 11:59:40

Ja varmaan noin puolet 80-luvun rokkareista :)

Nimen omaan.. Mutta tuol ylempänä tiedusteltuun juttuun, Wanhat vintage-super Distot on tosiaan erilaisella johdotuksella, nykypäivän SD ja Dual Sound on ihan yhteneväiset johdotuksen puolesta, eli 4 + maadotus..
Jos ei Super Distortion riitä, niin sitten on siirryttävä DiMarzioissa X2N:nään...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Vicious
09.09.2005 12:26:46 (muokattu 09.09.2005 12:28:42)

joo..kiitti sälleille ..oli ennestää epin tallassa ja vaihoin toiseen kitaraan ton mikin .Mulla on ilmeisesti vaan tinaukset päin vittua ku ei meinaa gainia ottaa. Tai sitte tuo fenkun frontmani on vaa nii paska vahvistin
fox
09.09.2005 12:41:43

joo..kiitti sälleille ..oli ennestää epin tallassa ja vaihoin toiseen kitaraan ton mikin .Mulla on ilmeisesti vaan tinaukset päin vittua ku ei meinaa gainia ottaa. Tai sitte tuo fenkun frontmani on vaa nii paska vahvistin

Voi olla..Äänentoistoketjun kokonaisuus ja laadukkuus jne.. 8)
Onks se SD ehjä? eli sarjassa pitäs vastuksen olla muistaakseni yli 13,5 kOhmia?
Vicious
09.09.2005 13:02:53

jaa-a..oon tosi avuton muitten sähkölaitteiden kanssa. Kyllä sen kaiken jären mukaan pitäs olla ehyt .. mutta tosi seikka on että kaveri kolvas ton päin vittua ku mikkivalitsin toimii kanavanvaihtajana xD
85423321
09.09.2005 14:13:41 (muokattu 09.09.2005 14:13:53)
Riippuu vähän metalliköntsän paksuudesta ja muodosta, mutta jos metalli on jo valmiiksi aika isolla säröllä, sen voi saada taittumaan vaikka super distortionilla.

Eikös SD ollut yksi ensimmäisistä replacement mikeistä markkinoilla, ja käsittääkseni sitä ostettiin juuri sen takia kun haluttiin saada vahvistimesta enemmän säröä irti? Tuohon aikaanhan ei vielä mitään erityisen hi-gain vahvareita ollut. Mutta onko mikkien suuri teho enää nykyään niin tarpeellista kun säröä irtoaa muutenkin jo runsaasti?
Volle
09.09.2005 14:18:24 (muokattu 09.09.2005 14:18:50)
Eikös SD ollut yksi ensimmäisistä replacement mikeistä markkinoilla, ja käsittääkseni sitä ostettiin juuri sen takia kun haluttiin saada vahvistimesta enemmän säröä irti? Tuohon aikaanhan ei vielä mitään erityisen hi-gain vahvareita ollut. Mutta onko mikkien suuri teho enää nykyään niin tarpeellista kun säröä irtoaa muutenkin jo runsaasti?

Höh. Mä viittasin kyllä murtumismekaniikkaan enkä mihinkään saundeihin juuri tuolla kommentilla. :)

Mutta sinänsä olet kyllä oikeassa.
Nam.
fox
09.09.2005 14:23:07

Ensimmäisten joukossa.. Tuosta Larry DiMarzion mikistä toi koko mikkienvaihtohomma hyvinkin pitkälti lähti paisumaan..
Super Distortion oli Marzion mikeistä ensimmäinen, kaks seuraavaa olivat DualSound (SD 4 + -johdotuksella, mahdollisti näppärästi sarjaan-rinnankytkennän) ja X2N, joka sitten oliki jotain aivan muuta ulostuutatun tehon määrässä..
Ja kyllä, moderneina aikoina on aivansama millä huokasee, noin tehomielessä, jos käytössä on lukuisia efektipurkkeja, joista tulee jo luonnostaan etuasteelle boostia.. Helpommin kiertävät kitaramikit vaan..jopa tuo 70-80 -lukujen SuperDistortion on saatu mukavasti vonkumaan...
Täytyis vaan pitää mielessä kitaraelektroniikkaguru Dan Erlewinen lausuma: "Too much boost can fry an amp!" eli etuasteen kyykyttäminen sisääntulevan signaalin ylettömällä boostilla saattaa käräyttää, jos ei vyt koko vahvistinta, niin sisääntulosta etuasteelta jotain..
Jag
09.09.2005 14:43:46

Listäänpä ketjuun kysymys että millainen kyseinen mikki on cleaneilla soitettuna?
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)