Aihe: Digirumpujen asettelu
1
LosNalles
05.09.2005 18:24:25
Eli jos tuosta otsikon kuvaamasta asiasta sais vinkkejä & neuvoja.
Olen siis pari kuukautta tuossa soitellut, ja vähän väliä lyön itseäni reisille, munille tai käteen soittaessani. Vikahan ei tietenkään voi olla minussa (:P), joten sen täytyy olla setin asettelussa. Mille korkeudelle haitsu, mihin snare, mihin tomit jne.
Jaaniin, jotain hyviä ja mielellään kohtalaiset halpojakin rumpupenkkejä saa, ja varsinkin pitää ehdottaa. Mieluummin satulamalli. Eikai tässä muuta.
Ei mulla ole mitään fiksua sanottavaa.
Manicci
05.09.2005 22:12:37
Eiköhän se kokeilemalla selviä et miten ne on sulle hyvällä kohtaa?
Rock'n'Roll nousee
LosNalles
05.09.2005 22:21:44
Selviäisi varmaan, mutta kun olen niin helvetin laiska niin ei jaksais eri yhdistelmiä lähtee kokeileen. Kuhan jotain suuntavinkkiä sais niin ois kivempi koitellakin.
Progressor
05.09.2005 23:37:47
Luulisin, että tässä pätevät samat säännöt kuin tavallisenkin rumpusetin kanssa. En ole kaksinen asiantuntija näissä(kään) jutuissa, mutta tässä on kuitenkin muutama yleisesti hyväksi havaittu sääntö. Viisaammat voivat sitten tarkentaa.

- virvelin yläreuna kannattaa nostaa noin vyötärön korkeudelle
- haitsun ja basarin pedaalit tulevat symmetrisesti virvelin molemmin puolin
- virvelin ja tomien kannattaa olla melko lailla vaakatasossa
- mihinkään setin osaan ei pitäisi joutua kurottamaan
- istuma-asento on ryhdikäs, ja rummut eivät ole aivan sylissä

Ehkä näillä pääsee jo alkuun. Kannattaa hakea sellaista soittoasentoa, jossa soittaminen tuntuu vaivattomimmalta.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Atommic
06.09.2005 10:55:17
Selviäisi varmaan, mutta kun olen niin helvetin laiska niin ei jaksais eri yhdistelmiä lähtee kokeileen. Kuhan jotain suuntavinkkiä sais niin ois kivempi koitellakin.

Ei pahalla mutta jaksatkohan sä edes soitella? Eikös se ole just yksi juttu soittamisessa että itse löytää ne asiat mistä tykkää. Niinku.
Ambition makes you look pretty ugly
LosNalles
06.09.2005 17:53:39
Venasinkin että tulee tuo kysymys. Eli joo, olen mä vielä ainakin jaksanut joka päivä rummutella. Oikeastaan laiskuus ei kokonaisuudessaan ole syy, oikeammin johtuu siitä että mulla on nykyään about 3h päivässä "omaa aikaa", ensin 8h töissä, sitte pari tuntia opiskelua ja sitte nukkuu että jaksaa seuraavana päivänä saman. Eikä tee mieli kuluttaa noita kolmea tuntia veivailemassa skruuveja :).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)