Manicci 01.09.2005 22:49:53 | |
---|
Kommentteja kyseisestä levystä. Yhden oudon jutun huomasin; 7. raita loppuu "kesken"? Rock'n'Roll nousee |
Kassis 01.09.2005 23:57:35 | |
---|
En ole kuullut levyä. Minkälainen se on? Hyvää meininkiä? |
dazed 02.09.2005 12:44:25 | |
---|
Kommentteja kyseisestä levystä. Yhden oudon jutun huomasin; 7. raita loppuu "kesken"? Tietty imasit levyn jostain : ) I`m not a great player, but I can make it howl. |
Notefix 02.09.2005 16:18:47 | |
---|
Mä diggaan! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Manicci 02.09.2005 16:28:52 | |
---|
Tietty imasit levyn jostain : ) Ei tuota olisi kehdannut netistä imeä, kaupasta ostin eilen heti kun julkaistiin Rock'n'Roll nousee |
En oo viel ehtiny käydä ostamas, mut tuol Claptonin kotisivuilla voi käydä kuuntelemassa Revolution biisin ja mun mielestä se biisi on ainakin ihan OK. Todennäkösesti se koko levy on aika samanlaista menoa: ihan hyvää mut ei mitään ihmeellistä, niin kuin Eerikillä on viime vuosina ollu tapana.... jee |
DJKaaos 02.09.2005 18:51:17 | |
---|
Mitä näitä uusia biisejä olen kuullut, niin ihan hyvää tavaraa. Semmosta mitä hällä on ollu noi muutamat edelliset levyt. Vain kuolleet kalat uivat virran mukana. |
Manicci 03.09.2005 03:22:10 | |
---|
Mitä näitä uusia biisejä olen kuullut, niin ihan hyvää tavaraa. Semmosta mitä hällä on ollu noi muutamat edelliset levyt. Aikalailla OK Clapton perus- rauhallista tavaraa. Ei ollenkaan paha. Häiritsee vaan edelleen tuo virhe levyllä. Rock'n'Roll nousee |
JanneT 05.09.2005 21:43:21 | |
---|
Kommentteja kyseisestä levystä. Yhden oudon jutun huomasin; 7. raita loppuu "kesken"? Itse huomasin saman jutun tänään ostettuani levyn...aika erikoista :P Voihan vitalis... |
Manicci 08.09.2005 22:26:11 | |
---|
Itse huomasin saman jutun tänään ostettuani levyn...aika erikoista :P Levyssä kappaleen aika kuitenkin lukee samana mitä tuo "keskeneräinen" kestää.. Moka, vai joku tarkoituksellinen jippo? Rock'n'Roll nousee |
Tsugu Way 09.09.2005 14:22:52 | |
---|
No niin, kävin nyt sitten tänään hakemassa itselleni Back Homen cd/dvd-paketin! Ennekuin menen arvioon, niin on syytä hieman valottaa taustaa suhteestani Slowhandiin. Lähtökohta on se, että Clapton on minulle suurin kitarajumala. Olen digannut Ericia (Rolling Stonesin ohella) noin 25 vuotta. Olen fanittanut Clappiksen 60-luvun bändejä, 70-luvun soolotuotantoa, jopa 80-luvun heikompia tuotoksia sekä 1990-2005 vuosien huipputuotantoa. Eric on siis minulle musiikillinen ja hengellinen jumala (Stonesien ohella). Omistan Slowhandin (ja Rollareidenkin) keskeisimmän tuotannon ja olen opetellut soittamaan Claptonin kovimmat hitit. Olen esittänyt niitä myös keikalla. Niin, ja Layla on maailmankaikkeuden paras biisi. Ericin kitaroinnin osalta huippukausi ajoittuu vuosille 1965-1971. Bluesbreakers, Cream, Blind Faith ovat kaikki koko tuotannoltaan upeita viiden tähden levyjä. Ja siihen kun lisätään vielä täydellistäkin täydellisempi Derek and The Dominosin Layla-levy, niin maailman kovimmasta kitaristista ei ole epäselvyyttä. 70-luvulla Clapton julkaisi todella upean 461 Ocean Boulevard-levyn ja useita todella hyviä yksittäisiä hittejä (mm. Wonderfull Tonight). 80-luku on sitten Slowhandin hieman heikompaa kautta. Musiikki muuttui keskitien stadionrokiksi. Phil Collins tuli Ericille kaveriksi ja herrojen monia levyjä oli miltei vaikea erottaa toisistaan. Huonon kauden katkaisi 1989 ilmestynyt Journeyman ja etenkin uljas hitti Bad Love. Tämän jälkeen Eric on tehnyt vuoronperään upeita blues-levyjä (mm. Unplugged ja From The Cradle) ja keskitien radioystävällisiä "aikuisrock-levyjä". Harmillista on, että Clapton on omimmilaan juuri noissa blues-covereita sisältävissä mahtavan upeissa levyissä, mutta varsinaiset omaa tuotantoa sisältävät levyt ovat osaltaan melkoiden tylsää aikuisviihdettä (on siellä toki onneksi upeita poikkeuksia, kuten esimerkiksi Travelin Light-biisi Reptile-levyllä). Ericin kaksi edellistä levyähän ovat käsittämättömän hienoja Robert Johnsson-sessioita. Niin uljaita, että ejakuloiminen ei ole kaukana niitä kuunnellessa ja niiden mukana jammatessa. Tämä oli siis lähtökohta kun tänään anttilassa hypistelin uutta Back Home-lättyä. Tiesin siis sen olevan tätä Cläpän omaa "aikuisviihdettä". No pienellä varauksella, mutta toiveikkaana sen kuitenkin ostin. Sisälsihän paketti neljä E.C.-plektraa. Niillä aion tänä iltana bänditreeneissä vetää mahtavan soolon White Roomiin. Niinpä niin, tunti sitten työnsin levyn 5.1. Surround-version kotiteatteri laitteistoon. Käsittämättömän upeat ja viimeistellyt soundit tulvivat viidestä kaiuttimesta ja subbarista. Mutta - voi herrajumala sentään! Miltä biisit kuulostivat? Epäilin ensin, että näenkö painajaista ja olen siirtynyt ruotsinlaivalle kuuntelemaan Vigingarna-coverbändiä. No, ei sentään kyllähän siellä hetkittäin vanha hidaskännyn kitara uljaasti vingahteli. Epäuskoisena neljännen biisin kohdalla taas epäilin korviani, ettei levylautaselle ole eksynyt Elton John. Lopetin kuuntelun siihen paikkaan. Siirryin työhuoneeseen purkamaan tuntojani tähän. Tuossa se soi nyt taustalla. Ei se nyt ehkä niin kuraa ole kuin ensimmäiset neljä biisiä tuntuivat, mutta kyllähän tämä on siis aika mitäänsanomatonta viihdemuzakia. Onko kellää Ericin kännykkä numeroa. Antakaa minulle. Voisin soittaa herralle ja sanoa muutaman mielipiteen... Numeroa odotellessa laitan levylautaselle soimaan toissapäivänä ostetun uuden Rolling Stones-lätyn. |
Notefix 10.09.2005 13:41:24 | |
---|
Ericin kaksi edellistä levyähän ovat käsittämättömän hienoja Robert Johnsson-sessioita. Hoho, hauskaa kuinka musamaut ovat erilaisia! Mä taas olin tyytyväinen että tuli vihdoin taas oikeeta musaa ja hyviä biisejä noiden kuolettavan tylsien Robert Johnson sessioiden jälkeen. No, jokainen tavallaan... Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Ossi 10.09.2005 14:49:27 | |
---|
Olen digannut Ericia (Rolling Stonesin ohella) noin 25 vuotta. Mä taas en ole jostain syystä juurikaan perustanut koskaan Rollareista mutta Clapton on ollut tärkeä jo liki 40 vuotta, viime aikoina enemmänkin biisintekijänä ja laulajana. Olenkohan ajautunut "väärään seuraan" tai joidenkin räyhähenkien kenttään kun tämä myöhempien aikojen tuotanto kolahtaa enemmän kuin Bluesbreakers-meininki tai jopa Cream :P Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?"
Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western." |
Ossi 17.09.2005 00:52:08 | |
---|
Sattui typerä lapsus ja laitoin levyn pyörimään ensin keskellä arkista hälinää: TV tahkoaa uutisia, puhelimet pärisee ja kissa maukuu evästä. Jäi vähän sekava fiilis. Kaikessa rauhassa kuultuna tämä osoittautui, ainakin minusta, ihan helvetin hyväksi levyksi. Egonsa narikkaan heittäneet ammattilaiset vetämässä hyviä biisejä ilman mitään kommervenkkejä. Lisäksi minusta on aina hienoa kun muusikon oma fiilis ja elämä kuuluu oikeasti musassa. Seesteistä ja aikuista musiikkia. Tässä ei ole kapinaa, mutta eipä sellaista ole syytä odottaakaan viimeinkin itsensä ja paikkansa löytäneeltä musikantilta. Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?"
U.Honey 17.09.2005 06:42:08 (muokattu 17.09.2005 06:46:26) | |
---|
Erkissä on jotain joka tekee hänestä enemmän kuin "vain" kitaristin. Jotenkin sillä on aina tunne mukana. En osaa selittää, mutta dikkaan. EDIT: Täytyypäs mennä levykauppaan (niitä on vielä olemassa!) ja ostaa toi Back Home. My name is Baron, U.Honey Baron. |
U.Honey 17.09.2005 19:20:24 | |
---|
Ostin tuon Claptonin Back Home CD& DVD - paketin. Jostain syystä DVD ei toimi. Se suostuu näyttämään ainoastaan bäckstage-materiaalia. Onko tässä joku jippo jota en tajua? My name is Baron, U.Honey Baron. |
Ossi 18.09.2005 01:06:56 | |
---|
Jostain syystä DVD ei toimi. Se suostuu näyttämään ainoastaan bäckstage-materiaalia. Onko tässä joku jippo jota en tajua? Sama täällä. Itsekin odotin näkeväni DVD:ltä esim. jotain studio-live tyylistä juttua tms., mutta ehkä ideana onkin ollut tarjota levyn biisit kotiteatterilaisille monikanavaisena super-hifi-surround-plääh-plääh-tääkuulostaanäinviäparemmalta-pakettina. Niin tai näin, hyvä musa toimii pelkästään korvienkin kautta nautittuna :) Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?"