Aihe: 3 itsenäistä kanavaa ja midiohjaus
1 2 3 4 5 6
Fortune
31.08.2005 10:54:38 (muokattu 31.08.2005 11:00:04)
Mutta silti sullakin näyttäisi olevan nuppi eikä mitään räkkiä? ;) Edelleen otan mukaan vain sen nupin jos on tarvis. Onko sulla nyt jotain hampaankolossa vai miksi nuppi+räkki on niin vastenmielinen yhdistelmä? Sä tykkäät räkistä, mä tykkään nupista ja se siitä. :)

Minulla on nuppi ja delay-pedaali nykyään, koska en tarvitse räkkisetupia soittamani musiikin kapea-alaisuuden vuoksi. Silloin kun vedin cover-bändissä ja piti saada soundit oikeasti laidasta laitaan, räkkisetup oli paras, roudattavin ja helpoin, piste.

Tarpeen mukaan ja oman kokemukseni mukaan räkkisetuppi olisi sinun tilanteeseesi paras.

Ja itse olen sitä mieltä, että nuo Furmanit yms. ovat lähinnä hypetettyä pelleilyä, kunnon piuhoituksella saa ne hurinat pois muutenkin (ei minulla ainakaan hurissut räkkihässäkkä yhtään higain-säröilläkään) ja jos kerran noille kamoille pitää olla jokin vikavirtasuoja, niin miksi niitä ei sitten hommata kaikille kamoille, nupeille, comboille jne.? Ei noita näe kuin räkeissä ja syynä on mielestäni räkkien omistajien kamafetissi ja sokea usko kitarasankarisetupeista nähtyjen laitteiden tarpeellisuuteen. Ehkä tuollaisia virtalähteitä tarvitsee jääkaapin kokoisissa systeemeissä, mutta turhalta vaikuttaa pikkusetupissa.

Mutta siinäpähän tuhlaatte rahojanne ihan mihin haluatte. Itse hommasin räkin aikanaan kätevyyden vuoksi ja mielestäni sen koon turha kasvattaminen vie sen kätevyyden pois.

Ja viritysmittari G-majorissa oli ainakin minusta ihan tarpeeksi nopea lavakäytössä coarse-moodissa ja ei tässä maassa festareita lukuunottamatta ole niin suuria lavoja, etteikö kitararäkin luo aina pääsisi parilla askeleella sitä näyttöä tiiraamaan.

Tosin pedaaliviritin nyt on paras vaihtoehto tähän, mutta se taas vie räkkisysteemin kompaktiuden etuja.

Mutta en minä riitaa haasta, kunhan ihmettelen.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusi Demo tarjolla...
Fortune
31.08.2005 10:59:08
Eikös majorin releet oo toteutettu norm 6,3 plugien kautta ? Näinollen ei taida saada kanavanvaihtoa toteutettua meijorin kautta.

Höpsis. Ainahan siitä din-liittimestä voi vetää tarvittavat karvat stereoplugiin.

TC:n sivuilta löytyy support-osiosta pirun hyvät ohjeet suurimpaan osaan G-majorin kanavanvaihtojutuista, tässä Laneyn VH100:n kanavanvaihtopiuhan teko-ohje:

http://tcsupport.custhelp.com/cgi-b … p;p_id=891&p_created=1036586201
Uusi Demo tarjolla...
Dumb
31.08.2005 12:44:34

Täytyy olla Fortunen kanssa samaa mieltä kyllä, että räkkisetup olisi varmaankin kätevin ratkaisu tuossa tilanteessa. Jos siis kuitenkin pitää olla kätevästi roudattavissa koko läjä.
zeme
31.08.2005 14:31:45 (muokattu 31.08.2005 14:33:50)
Hintaa laskin noille jotain 2800€, eli n. seitsemän kertaa vähemmän kuin sulla.

Mutta jos mennään pienmpään ja minbbulle mahollisempaan settiin tuoasta kympitonnin setisä (katso s.5, vika viesti) nii siloin setup olisi tällainen:

*T.C.Electronics G-Major
*Furman PL-PLUS II
*DMC GCX Audio Switcher
*DMC Ground Control Pro
*2xErnie Ball 6166
*Dunlop GCB95

Tällaisenaan se tulisi maksamaan n.2000€. Mutta tottakai noista volume pedaaleista voidaan joustaa, sekä siihen tulisi sitten ostettua muutama särö pedaali (mahdolisesti käytetty Mesan säröpedaali). Tuo lisää hintaa, mutta tälllä hetkellä tämä on vain haaveilua. Täytyy katsoa seuraavana kesänä, kun tulee keikaa ja rahaa sitä kautta :D.
No problem.
kimurantti1
31.08.2005 17:05:06 (muokattu 31.08.2005 22:14:31)
Eihän sun volumepedaaleja erikseen tarvi ostaa, kun ostat Rolandin EV-5 expressiopedaalin, tökkäät sen GCP:n ja asetat sen säätämään G-Majorin ulostulovoimakkuutta. Siinä sulla volume pedaali. Tai näin mä ainakin aion tehdä.

Edit: Niin ja kiitos Fortunelle tuosta linkistä.

Edit2: Ja kirjotus vireitä poostelenn...
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
zeme
31.08.2005 20:33:49 (muokattu 31.08.2005 20:34:51)
Ethän sun volumepedaaleja erikseen tarvi ostaa, kun ostat Rolandin EV-5 expressiopedaalin, tökkäät sen GCP:n j asetat sen säätämään G-Majorin ulostulovoimakkuutta. Siinä ulla volume pedaali. Tai näin mä ainakin aion tehdä.

Tiedän, en mä nyt tyhmä oo. Kuten sanoin, noissa volume pedaaleissa voi joustaa, ja itselläni on jo parikin expressio/volume (vaihtoehtopedaaleita) pedaalia. Toinen vaan on aika heiveröinen muovipedaali (Korg), noh, toinen on taas bossin aika jykevää laatua oleva volume pedaali.
No problem.
Eemil
31.08.2005 20:58:32
Piuha voi myös sanoa poks, ja uutta voi olla aika turhauttavaa etsiä.

Ai perus midipiuhaa on turhauttavaa etsiä? Kokeile musiikkiliikkestä. :)
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
Fortune
01.09.2005 10:08:00 (muokattu 01.09.2005 10:08:14)
Tuota liitintä tarkoitin.

No se on ihan standardinmukainen din-liitin, joten eipä tuottane ongelmia.
Uusi Demo tarjolla...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)