jakasepp 31.08.2005 08:13:08 | |
---|
Koska en ole kaupasta löytänyt yhtään edullista efektilaitetta, joka ei ottaisi häiriötä vahvistimisesta, ajattelin ostaa erikseen särö- ja echopedaalin. Bossi on ilmeisesti järkevin vaihtoehto näin koti/bändisoittelua varten? Ajattelin Boss DS-2 turbo distortionia säröksi, mutta echopedaali on vielä haussa. Bossilla näyttää olevan näitäkin melko halvalla, mutta onko ideoita mihin kannattaisi rahat pistää? DS-2 maksaa sen 60e, joten saman verran olisi rahaa investoida echopedaaliin. |
Wahi 31.08.2005 09:11:05 | |
---|
Bossin pedaalien pitäisi ainakin olla kestäviä. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Super-Jari 31.08.2005 09:15:07 | |
---|
Bossin pedaalien pitäisi ainakin olla kestäviä. Ne on. |
Tympee Huttunen 31.08.2005 09:37:38 | |
---|
Ne on. Se kannen lukitusmutterin suojamuovi tuppaa vaan aina hajoamaan. Mikä auttaisi? |
Se kannen lukitusmutterin suojamuovi tuppaa vaan aina hajoamaan. Mikä auttaisi? Ota pedaali mukaan ja mene Kallen Ruuvi&Pulttiin (eli paikalliseen ruuvipulttimutteriliikkeeseen) ja sovittele hyllystä pedaaliin sopivia ruuveja. Eikä maksa juuri mitään. Tai sitten käytä muuntajaa, niin ei tarvitse huolehtia ruuvista. JuSu Minä olen myyrä. |
JuSu 31.08.2005 10:17:30 (muokattu 31.08.2005 10:18:28) | |
---|
DS-2 maksaa sen 60e, joten saman verran olisi rahaa investoida echopedaaliin. Tarkoitatkon echolla nyt sitten delayta...? Vai kenties reverbiä? Tuossa hintaluokassa kantsii katsella käytettyjä, tuppaavat nuo kaikupolkimet olevan hiukka arvokkaampia. Uutena saapi lähinnä Behringeriä tai Danelectroa, mutta Behringerien saatavuus on toistaiseksi vielä vähän kysymysmerkki. JuSu Minä olen myyrä. |
Tympee Huttunen 31.08.2005 10:29:07 (muokattu 31.08.2005 10:29:59) | |
---|
Ota pedaali mukaan ja mene Kallen Ruuvi&Pulttiin (eli paikalliseen ruuvipulttimutteriliikkeeseen) ja sovittele hyllystä pedaaliin sopivia ruuveja. Eikä maksa juuri mitään. Tai sitten käytä muuntajaa, niin ei tarvitse huolehtia ruuvista. JuSu En tarkoita ruuvia, vaan sitä rungossa olevaa suojamuovia, joka suojelee runkoa ja ruuvin kierteitä. |
Volle 31.08.2005 10:31:17 | |
---|
Ota pedaali mukaan ja mene Kallen Ruuvi&Pulttiin (eli paikalliseen ruuvipulttimutteriliikkeeseen) ja sovittele hyllystä pedaaliin sopivia ruuveja. Eikä maksa juuri mitään. Tai sitten käytä muuntajaa, niin ei tarvitse huolehtia ruuvista. JuSu Mitäs nää neuvot auttavat siihen, että se suojakumi menee rikki? Sehän nimittäin raapii ruuvia aina, kun pedaali poljetaan päälle tai pois, käytettiin sitten muuntajaa tai ei. Mullakin taitaa jossakin omista Bosseista olla tuo kumi hajalla, mutta eipä se hirmuisesti haittaa. Muutenhan Bossit ovt kyllä kestäviä värkkejä. Nam. |
JuSu 31.08.2005 10:46:45 | |
---|
Mitäs nää neuvot auttavat siihen, että se suojakumi menee rikki? No eivät niin yhtään mitään... =) Ymmärsin kysymyksen väärin, kuvittelin että kyseessä oli sen ruuvin muovinen kanta. Vähän kummalta tuntuikin tuo ongelma... =) JuSu Minä olen myyrä. |
juuso a 31.08.2005 12:26:19 | |
---|
Eipä taida Bossin Delayta alle sadan euron saada millään. 125 euroa on DD3 uutena Thomanilla. Behringer näkyy olevan 30 euroa mutta voin arvata mitä sillä rahalla saa. Digitech näkyy maksavan 85 euroo myöskin Thomanilla. Joku muistaakseni vielä kehui sitä ihan hyväksi. V*ttu jeei!!! |
jakasepp 31.08.2005 15:20:14 | |
---|
Reverbiä tarkoitin lähinnä tai jotain muuta, millä onnistuu tuottamaan rouhean kaiun. Täytyypä katsoa noita digitechejä tarkemmin. Kokeilin muuten Bossin ds-2:sta musaliikkeessä mallintavan vahvistimen kanssa ja kuulosti melko kauhealta. Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe |
phiit 31.08.2005 15:27:08 | |
---|
Reverbiä tarkoitin lähinnä tai jotain muuta, millä onnistuu tuottamaan rouhean kaiun. Täytyypä katsoa noita digitechejä tarkemmin. Kokeilin muuten Bossin ds-2:sta musaliikkeessä mallintavan vahvistimen kanssa ja kuulosti melko kauhealta. Kokeilepa sitä DS-2:sta putkivahvistimen kanssa niin saattaa kauhea kääntyä kauniiksi Would You?
www.below-me.com |
tommiot 31.08.2005 15:27:15 | |
---|
Kokeilin muuten Bossin ds-2:sta musaliikkeessä _mallintavan_ vahvistimen kanssa ja kuulosti melko kauhealta. Ei varmaan mikään yllätys :) Harvemmin noi mallintavat kai tykkää säröpedaaleista, ainakaan buustaamalla. |
Terry Pantheras 31.08.2005 16:42:45 (muokattu 31.08.2005 16:43:57) | |
---|
Mitäs nää neuvot auttavat siihen, että se suojakumi menee rikki? Sit vaan ruuvi mahdollisimman äkkiä pois pesästä, niin ei-toivotun vahingon riski pienenee... Muuten tulee uusi pieni Boss-pedaali... "If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance |
zepeteus 31.08.2005 17:25:04 | |
---|
En tarkoita ruuvia, vaan sitä rungossa olevaa suojamuovia, joka suojelee runkoa ja ruuvin kierteitä. Vanhoissa jo vaurioituneissa ei mitään enää voi, paitsi hakea uusi mahdollisimman sopiva kumirengas jos nyt välttämättä sellaista kaipaa...niitä on näkynyt joissain liikkeissä. Ehjän reunan voi yrittää kääntää reiän yläreunaan, mutta rikkoutunut kumi ei yleensä pysy siten kauaa. Uusissa pedaaleissa auttaa, jos jaksaa ruuvata sen ruuvin aina aukaisun jälkeen kokonaan pohjaan. Aika useissa Bosseissa se kumin repeäminen nimittäin alkaa ulkolaidalta, koska liian ulkona oleva ruuvin pää painaa/repii sitä kumia. |
Jag 31.08.2005 17:48:46 | |
---|
Boss DS-2 turbo distortionia säröksi omistan kyseisen säröttimen ja Classiccini läpi siitä lähtee täydellinen rouhea särö viitos soinnuille. Gurunge särö. Muuta leadi soundi on sitten vähän heikompi. toisaalta remote II asennossa reverbit täysillä saa suht hyvää soolo soundia. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
carlos 31.08.2005 21:00:31 | |
---|
Bossin SD-1 on muute aika mitäänsanomaton sellaisenaan. Pitäis kai modauttaa mikolla. Sano negatiivinen asia jokaisesta bändikaveristasi
keskuskeittiö: Kitaristi soittaa aina omiaan toinen kitaristi ei osaa mitää et siinä on hyvä bändi
__ |
mungiisi 31.08.2005 21:28:50 | |
---|
Bossin SD-1 on muute aika mitäänsanomaton sellaisenaan. Pitäis kai modauttaa mikolla. Bossin SD-1 toimii mulla kyllä helvetin hyvin, boostaan sillä Marshallin JCM800 2205 lead-kanavaa, ja kyllä mä siitä high-gainia saan ilman modauksiakin. |
jakasepp 31.08.2005 21:54:23 | |
---|
Blues-Driveriä enkä tuota mt-2 metal zone-pedaalia ole kokeillut. Mitäs mielipiteitä näistä löytyy? Ääniclippien kohdalla ainakin tuo bluesdriveri kuulosti kivalta, mutta niinhän ne aina. D&R Qverb 16 bit- delayvehje olisi kanssa eräällä hepulla myynnissä. Onko tästä vehkeestä kokemuksia? Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe |