Aihe: Ruotsissa lahjakkaita muusikkoja, Suomessa ei?
1 2 3 4 5 6 7
Jokunen
27.08.2005 14:01:34
Huono puoli Suomessa on se, että aina ollaan jotenkin jälkijunassa ja yleensä etupäässä kopiodaan sitä mitä muualla tehdään (katsoo syyllisenä peiliin). Monissa pienissäkin maissa on esimerkiksi syntynyt omanlaistaan ja -tyylistään (kansan)musiikkia, vaan ei Suomessa, kanteletta nyt lukuunottamatta, vai onko?

Jos ei nyt ihan purkkapoppi-osastoa oteta mukaan, niin onhan täällä monia omanlaistaan musiikkia tekevää orkesteria. Vientipuolelta Apocalyptica ja Nightwish on aika uniikkeja bändejä maailman mittakaavassa. Eikä sovi unohtaa Eläkeläisiä ja Finntrollia, joilla on pieni kuuntelijakunta myös ulkomailla. Mie en ole huomannut merkittävää laatueroa musiikissa kummankaan maan eduksi. Molemmilta tulee ne omat hyvät bändinsä, Ruotsi vaan vie markkinoinnissa.
"Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE)
Teijo K.
28.08.2005 10:22:18

ruotsin "kasvatti" yngwie malmsteen.suomi poika kalpenee..oli pakko sanoa

Jos musiikki olisi nopeuskilpailu... Kitaristeista ei tarvitse mennä Jukka Tolosta pitemmälle kun löytyy parempi. Munsta. Molemmilla veikoilla taitaa olla jo laskeva tähti tosin.
Ahdistaako? Ei se mitään, niin ahdistaa minuakin.
M-Juhana
28.08.2005 11:28:27

Ompas tyhmä triidi.....

Meillä kuunnellaan Abbaa, Kenttiä ,Hellacoptersia ja Arja Saionmaata.

Ai niin , Arja olikin Norjasta, sori......
You know we ain’t too good looking, But we are satisfied -LEMMY-
Dr. Lazer
28.08.2005 13:51:47
Kitaristeista ei tarvitse mennä Jukka Tolosta pitemmälle kun löytyy parempi.

Niiin Totta! Tolonehan on viä perkeleen hyvä.
"The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'" D.Townsend
Vainhaalee
28.08.2005 14:05:58
Niin eikä tuota The Rasmusta kannata kovaan ääneen tässä keskustelussa mainita kun on vissiin noi kolme viimeisintä levyä tehty ruotsalais-voimia apuna käyttäen...
I´m smiling because they haven´t found the bodies yet...
Teijo K.
28.08.2005 14:25:09

Niin eikä tuota The Rasmusta kannata kovaan ääneen tässä keskustelussa mainita kun on vissiin noi kolme viimeisintä levyä tehty ruotsalais-voimia apuna käyttäen...

Eikös otsikossa lue, että "muusikoita" ei siis "tuottajia". Ihan hyvä keskustelunaihe olisi varmaan sekin, sitten oman otsikkonsa alle. Rasmus itseasiassa mielestäni hyvin alleviivaa sitä minkä moni muukin on tossa todennut, että soittajia löytyy kyllä, mutta miten on tuottajien, ääniteknikoiden, kaupallisen puolen osaajien yms. laita?
sirdickyj
28.08.2005 19:48:47
Ihan vaan äkkipäätään tuli tässä mieleen, että onkos kukaan katsonut sitä Så ska det låta, vai mikäs se on se ruåttalaisyten versio Bumtsibumista? Niin, onhan siellä heittää jo tommoseen ohjelmaan PIKKUSEN kovempia laulajia ku Suomessa, ja niillä on tuo biisintuntemuskin hiukka toisenlaista. Bumtsibumissahan joka toinen laulaa I will survive, yks neljäsosa Abaa ja yks neljäsosa ei osaa mitään.

Sitäpaitsi Suomesta ei löydy yhtään, siis; ei YHTÄÄN sellaista laulajaa kuin esim. Joakim Larsson, eli tuttavallisemmin Joey Tempest. Ei kuulu aksentti eikä vääriä nuotteja tule. Yksittäinen esimerkki tämäkin, mutta kovan työn tuloksena on herra Tempestkin kykynsä saanut.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
sellisti
28.08.2005 20:40:43
Ihan vaan äkkipäätään tuli tässä mieleen, että onkos kukaan katsonut sitä Så ska det låta, vai mikäs se on se ruåttalaisyten versio Bumtsibumista? Niin, onhan siellä heittää jo tommoseen ohjelmaan PIKKUSEN kovempia laulajia ku Suomessa, ja niillä on tuo biisintuntemuskin hiukka toisenlaista. Bumtsibumissahan joka toinen laulaa I will survive, yks neljäsosa Abaa ja yks neljäsosa ei osaa mitään.

Kannattaakohan sitä ohjelmaa ottaa ihan noin vakavasti..? Siellähän vedetään suurin osa tarkoituksella ihan huumorilla, vaikka tietysti hyviäkin esityksiä on joukossa. Eikä ne vieraat aina ole edes mitään päätoimisia muusikoita; siellähän on yleensä paljon näyttelijöitä ja muita julkkiksia mukana. Ei ehkä paras mittari mitata lahjakkuutta.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
sirdickyj
28.08.2005 21:35:55
Kannattaakohan sitä ohjelmaa ottaa ihan noin vakavasti..? Siellähän vedetään suurin osa tarkoituksella ihan huumorilla, vaikka tietysti hyviäkin esityksiä on joukossa. Eikä ne vieraat aina ole edes mitään päätoimisia muusikoita; siellähän on yleensä paljon näyttelijöitä ja muita julkkiksia mukana. Ei ehkä paras mittari mitata lahjakkuutta.

No, hyvä laulaja on hyvä laulaja, on sitten kokonaan toinen juttu vielä, että Suomesta ei löydy edes niin montaa tommoseen ohjelmaan kelpaavaa laulajaa, että siellä pärjättäisiin ilman Salkkaritähtiä sun muita.

Mutta joo, eipä tuota kannata niin vakavasti ottaa, tosiasia kuitenkin on, että Ruotsin vastaavassa ohjelmassa esiintyy jatkuvasti laulajia, jollaisia ei Suomen versioon löytyisi etsimälläkään (jatkuvasti=niinä harvoina kertoina, kun olen sattunut sitä ohjelmaa katsomaan, en edes tiedä tuleeko se enään)
risto
28.08.2005 22:05:35 (muokattu 28.08.2005 22:06:20)

No, hyvä laulaja on hyvä laulaja, on sitten kokonaan toinen juttu vielä, että Suomesta ei löydy edes niin montaa tommoseen ohjelmaan kelpaavaa laulajaa, että siellä pärjättäisiin ilman Salkkaritähtiä sun muita.

Mutta joo, eipä tuota kannata niin vakavasti ottaa, tosiasia kuitenkin on, että Ruotsin vastaavassa ohjelmassa esiintyy jatkuvasti laulajia, jollaisia ei Suomen versioon löytyisi etsimälläkään (jatkuvasti=niinä harvoina kertoina, kun olen sattunut sitä ohjelmaa katsomaan, en edes tiedä tuleeko se enään)

Bumtsibumpelipum - paljastava ohjelma suomalaisten pinta-artistien kyvyistä. Nykyään on jo muutaman sekunnin jälkeen pakko kääntää kanavaa.

Kyllä Suomessa on musiikillista kykyä, (koska sitä on klassisellakin puolella). Se että se ei pääse esille viihdemaailman puolella johtuu sitten varmaa jostain muusta, ties mistä... ehkä kansan keskimäärin alhaisesta musiikin laadun hyväksymiskynnyksestä joka tekee mahdolliseksi sen että estraadit on täynnä kaikenlaisia pystymetsästä reväistyjä, muutama viikko valmennettuja no-muusiikoita, kuten mäkihyppääjiä ja mannekiineja? Saako kansa kenties sitä mitä ansaitsee....?
Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia
sellisti
28.08.2005 22:28:22
Bumtsibumpelipum - paljastava ohjelma suomalaisten pinta-artistien kyvyistä. Nykyään on jo muutaman sekunnin jälkeen pakko kääntää kanavaa.

Vaikka ohjelma jollekin nuorelle, tuntemattomalle laulajalle saattaa parhaimmillaan toimiakin eräänlaisena kykyjennäyttötilanteena, niin mä oon kyllä edelleen sitä mieltä, ettei tuonne ohjelmaan kukaan mene varsinaisesti kykyjään vakavissaan esittelemään vaan pääasiassa pitämään hauskaa.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Henkka Hevimies
28.08.2005 22:38:29 (muokattu 28.08.2005 22:38:58)
Metallimusassakin Ruotsi hakkaa Suomen 100 - 0. Ja jääkiekossa.

Paskapuhetta. *Hymiö*
"Parran kasvattaminen alkaa olla ainoa asia, jota nainen ei pysty tekemään paremmin kuin mies, tai jos pystyy, hänen menestyksensä on varma ainoastaan sirkuksessa"
Spawn
28.08.2005 22:50:20
ruotsin "kasvatti" yngwie malmsteen.suomi poika kalpenee..oli pakko sanoa

Meillä Rovaniemellä on kuule semmoinen kitaramies, että se voittaa Ynkän 100-0. Tulette kuulemaan hänestä vielä.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
risto
28.08.2005 22:53:41

Vaikka ohjelma jollekin nuorelle, tuntemattomalle laulajalle saattaa parhaimmillaan toimiakin eräänlaisena kykyjennäyttötilanteena, niin mä oon kyllä edelleen sitä mieltä, ettei tuonne ohjelmaan kukaan mene varsinaisesti kykyjään vakavissaan esittelemään vaan pääasiassa pitämään hauskaa.

nii-in ehkä, paitsi että kyvyn kyllä yleensä huomaa ja aistii, samoin kyvyttömän vaikka se kuinka yrittäisi niitä kykyjään esitellä;-)
Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia
Härski
28.08.2005 22:57:40
Meillä Rovaniemellä on kuule semmoinen kitaramies, että se voittaa Ynkän 100-0. Tulette kuulemaan hänestä vielä.

Ja meillä Vantaalla on yks ihan Malmsteenin näkönen jätkä, josta ei varmasti tulla kuulemaan yhtään mitään. Pieksää silti sun kaveris 100-0.
sellisti
28.08.2005 23:50:29 (muokattu 28.08.2005 23:53:35)
Pumtsipumeja senkummemmin tuntematta uskoisin että sama pätee myös Ruotsin versioon.

Takuulla. Eiköhän se ole alkuperäisen formaatin idea.

nii-in ehkä, paitsi että kyvyn kyllä yleensä huomaa ja aistii, samoin kyvyttömän vaikka se kuinka yrittäisi niitä kykyjään esitellä;-)

Kyllä varmaan, mutta edelleenkään en pitäisi tuota ohjelmaa kovin vankkana mittarina sille kuka on lahjakas muusikko ja kuka ei. Vaikka ei tuntisi koko ohjelmassa kuin yhden biisin ja muistaisi senkin väärin, niin ei se vielä tarkoita että kyseessä on musiikillisesti lahjaton luuseri. Vaikka kieltämättä niitä biisejä jonkin verran räätälöidään kulloisillekin vieraille.
Teijo K.
29.08.2005 09:19:18

Takuulla. Eiköhän se ole alkuperäisen formaatin idea.

Kyllä varmaan, mutta edelleenkään en pitäisi tuota ohjelmaa kovin vankkana mittarina sille kuka on lahjakas muusikko ja kuka ei. Vaikka ei tuntisi koko ohjelmassa kuin yhden biisin ja muistaisi senkin väärin, niin ei se vielä tarkoita että kyseessä on musiikillisesti lahjaton luuseri. Vaikka kieltämättä niitä biisejä jonkin verran räätälöidään kulloisillekin vieraille.

No jos se formaatti on täsmälleen sama kummassakin maassa, niin voihan sillä sitten tehdä vartailuja maiden välillä ihan hyvin.
sirdickyj
29.08.2005 09:55:29 (muokattu 29.08.2005 09:55:42)
Vaikka ei tuntisi koko ohjelmassa kuin yhden biisin ja muistaisi senkin väärin, niin ei se vielä tarkoita että kyseessä on musiikillisesti lahjaton luuseri. Vaikka kieltämättä niitä biisejä jonkin verran räätälöidään kulloisillekin vieraille.

Mid vid? Väitinkin sen vaan kertovan jotain maidemme välisten laulajien tasosta tollalailla pikaotannalla, että kun Ruåtsin vastaavan ohjelman aukaisee, niin tulee lähes aina hyvää laulua, ja niiden biisitkin on jo ihan muuta kuin Suomen version vastaavat. Kai se nyt kertoo jotain, että jo oletusarvoisesti on haastavampaa matskua ja reserviä mistä valita? Ihan vaan kärjistyksenä, en mäkään laittaisi Boys of summeria listalle, jos Toni Wirtanen olis vieraana...
Kampuzzjeah!
29.08.2005 13:18:16 (muokattu 29.08.2005 13:18:34)
Ruotsilla ei ole hurriganesia!
Here we are,now lay the burden down.We're coming to the end of our road.Sorrowful yet glorious somehow,to be humming this one last ode. R.I.P Sentenced 1989 - 2005
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)