Bonham 29.05.2003 20:20:21 | |
---|
Siinäpä vasta hieno kotimainen levy! Miten sattuikin osumaan käteen pitkästä aikaa. Vähän samanlaista menoa kuin esim Wigwamissa, ei ihan heti uskoisi suomalaiseksi bändiksi, jos joutuisi sokkotestiin. Ei ainakaan tuohon aikaan. Nythän kotimainen musiikki kilpailee monella rintamalla tasaväkisesti ulkomaisten kanssa. Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan) |
Siinäpä vasta hieno kotimainen levy! Miten sattuikin osumaan käteen pitkästä aikaa. Kuuluu minulla niihin Suuriin, Tärkeisiin levyihin. Suurimman osan 80-lukua (ja osittain kyllä sen jälkeenkin) olin vakaasti sitä mieltä, että englanniksi laulettu suomalainen musiikki on ns. Syväriltä ja Persiasta. Bluesounds on jokseenkin tasan ainoa kelpuuttamani poikkeus tuohon periaatteeseen. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Peter Gunn 29.05.2003 22:04:12 | |
---|
Oma suosikki on 'T.H.E. World' ja sen live-versio, joka mun CD:s on yhtenä bonuksena. Siinä on hyviä kohokohtia, ja ne erottuvat hyvin muusta biisistä. |
juggapoika 14.04.2006 15:50:14 (muokattu 14.04.2006 15:50:33) | |
---|
Millä levyllä on se biisi missä lauletaan '' i em only dreamin of, dreamin of you you you you, aa-a''? Se on hyvä kappale. Saako noita levyjä mistään muualta kun Digeliuksesta? |
Härski 14.04.2006 16:28:18 | |
---|
Millä levyllä on se biisi missä lauletaan '' i em only dreamin of, dreamin of you you you you, aa-a''? Se on hyvä kappale. Saako noita levyjä mistään muualta kun Digeliuksesta? Kappaleen nimi on T.H.E. World ja levynlta Black. Yks parhaita Suomalaisia levyjä! |
juggapoika 14.04.2006 16:37:34 | |
---|
Kappaleen nimi on T.H.E. World ja levynlta Black. Yks parhaita Suomalaisia levyjä! Yea, thank you! |
2541 14.04.2006 16:52:36 | |
---|
Saako noita levyjä mistään muualta kun Digeliuksesta? Pitäis olla saatavilla kaikista musaliikkeistä, missä vaan tilauspalvelu toimii. "Black" on tosiaan loistava levy, samoin "Native Sons Of A Far-Away Country". Bluesounds julkaisi myös aimo läjän levyjen ulkopuolisia sinkkuja jotka on kätevästi koottu "Greta's Hits" levylle. Sinkuista hämmentävin on varmaankin "The Only Possible Way"/"Thank You Very Mush". |
Feggy 14.04.2006 19:42:23 (muokattu 14.04.2006 19:43:08) | |
---|
Suomilevyjen top 3:ssa. Näin aikoinaan 90% bändin Helsingin-keikoista. Pitäis hoitaa se cd-versio, jossa on jotain Ruotsin yleisradion tekemiä live-ottoja. Näin aika paljon Ari Vaahteraa ennen kuin tuo painos ilmestyi ja hän kertoi olleensa ihan innoissaan näiden sattumalta löydyttyä. Ikävä kyllä muut syyt saivat miehen alamaihin. RIP. |
MOIhei 16.04.2006 13:54:51 | |
---|
Tosi hieno yhtye. Onneksi isän levy hyllystä löyty toiki levy muuten olis bluesoundsin kuunteleminen jäänyt paljon vähemmälle. Pitäis joskus muistaa ottaa äitiltä toi kokoelma kotiin. "And rock 'n' roll isin't about sex and drugs, it's about music." Andy McCoy |
Henko 16.04.2006 16:13:31 | |
---|
Tää on kyllä loistava esimerkki siitä, miten hyvää musiikkia voi tehdä ilman kikkailua. Tai no, onhan siellä kitarasoolo, missä kikkaillaan volumepotikalla :) Mustikoiden.netin jäsen nro 22944 |
sormunen 16.04.2006 21:29:45 | |
---|
Näin aika paljon Ari Vaahteraa ennen kuin tuo painos ilmestyi ja hän kertoi olleensa ihan innoissaan näiden sattumalta löydyttyä. Vaahterahan tuon ryhmän mastermind olikin. Myös livenä eritoten alkuvaiheissa Vaahtera oli se selkäranka ja sen ympärillä sitten oli Daven ja Leppäsen hyvä pyöriä. Mun mielestäni sitä mukaa kun asetelma muuttui, bändi muutti luonnettaan ja siinä vaiheessa kun tämä onneton Niemelä tuli messiin, oli enää kyse samanlaisesta bluesvingutuksesta, mitä Dave sen jälkeen on englanninkielisillä jutuillaan harrastanut kyllästymiseen asti ja tuhlannut samalla hillittömiä lahjojaan. Että on se niinkin, että Davenkin levytetyllä bändiuralla Bluesounds on ylittämätön niin Vaahteran juttu kuin olikin. No, ehkä Rock´n Roll Band vetää vertoja. Pen Lee & Co:han ei hyvää levyä kerinnyt tehdä, vaikka livenä toimikin. Kandee muuten kuunnella Leppäsen lauluja sen verran kun niitä nyt on saatu narulle. Siinä on Sielua. Viime vuonna Leppänen lauloi Seppo Renvall -nimisen nykytaiteilijan videoduunissa virsiä. Sakraalinen kokemus! Vaahterahan on edesmennyt. Aika monta hahmoa on senkin bändin ympäriltä muutenkin mennyt. |
sirdickyj 16.04.2006 21:48:50 | |
---|
Ostin tuon ihan mielenkiinnosta tossa muutama vuos sitten. Aikamoista skeidaa, ei voi muuta sanoa. Esim. juurikin T.H.E.World ei putoa senttiäkään, vaikka olis kuinka klassikko. Pitääpä ottaa huomenna duuniin messiin ja kuunnella, josko kuulostais nyt yhtään psremmalta. Laulu ei toimi pätkääkään, sen muistan. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
sormunen 16.04.2006 22:30:10 | |
---|
Ostin tuon ihan mielenkiinnosta tossa muutama vuos sitten. Aikamoista skeidaa, ei voi muuta sanoa. Esim. juurikin T.H.E.World ei putoa senttiäkään, vaikka olis kuinka klassikko. Pitääpä ottaa huomenna duuniin messiin ja kuunnella, josko kuulostais nyt yhtään psremmalta. Laulu ei toimi pätkääkään, sen muistan. Kyse onkin rock´n rollista eikä mistään neitimusasta. |
Magic Bullet 16.04.2006 22:36:43 (muokattu 16.04.2006 22:36:54) | |
---|
' i em only dreamin of, dreamin of you you you you, aa-a''? Se on hyvä kappale. Kun kuulin sen, niin se soi varmaan vuoden minu päässäni. Enkä siltikään kyllästynyt. Ohops! Nyt se soi taas. |
Numbie 16.04.2006 22:50:12 | |
---|
Kappaleen nimi on T.H.E. World ja levynlta Black. Yks parhaita Suomalaisia levyjä! Tätä oon itekkin miettinyt pitkään, kiitos! + |
Guitar Hero 16.04.2006 23:54:34 | |
---|
Kappaleen nimi on T.H.E. World ja levynlta Black. Yks parhaita Suomalaisia levyjä! 10-minuuttinen kappale, joka ei tunnu 10 minuutilta.. hienoa työtä. Come to the dark side. We have cookies |
sirdickyj 17.04.2006 09:37:48 | |
---|
Kyse onkin rock´n rollista eikä mistään neitimusasta. Nooh, kuunnellaan tossa lisää ja palataan sitten tähän. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
sirdickyj 17.04.2006 11:14:14 (muokattu 17.04.2006 16:41:33) | |
---|
Joo, ei toimi mulle vieläkään. Eikä oo kyse siitä, että "se on rock`n rollia eikä mitään neitimusaa", vaan mun mielestä tää koko levy on täynnä hyviä juttuja, joiden toteutus on ihan lapsenkengissä. Esim. tuosta T.H.E. worldista on käytetty kaikki eväät ensimmäisen minuutin aikana loppuun, loppuaika vaan jauhetaan sitä samaa. Se ei oo edes niin hyvin soitettu ja laulettu, että jännite kestäis noin kauan, kehno tekele. Maailmanhistoria on täynnä tuollaisia pitkiä biisejä, joihin on onnistuttu puhaltamaan henkeä riittävällä sovituksellisella taidolla ja musiikillisella osaamisella. Mm. Eaglesin Lyin`eyes pelaa vähintään yhtä yksinkertaisilla eväillä, mutta eipä vaan kyllästytä. Siis mua. Mulle tää Bluesounds edustaa sitä samaa osastoa kuin Lou Reed, Iggy Pop ja Doors. Ei mitään musiikillista yhteyttä noihin, mutta kaikki ovat suht mitäänsanomattomalla biisinkijoitustaidolla ja kehnoilla esityksillä nousseet aika arvostettuun asemaan. Arvostan tietenkin kaikkien noiden pitkää uraa, ja myös Bluesoundsin jäsenten tekemisiä yhdessä ja erikseen, ammattimiehiähän nuo. Mutta kun pistää vaan levyn soimaan, niin nuo on ne päällimmäiset mielikuvat. Ja sanottakoon vielä, että Pave Maijanenhan sai Limppusestakin jonkun ihame extra-vaihteen kaivettua esiin Rock`n roll Bandissä. Pitäiskin tsekata se uud DVD että onko ruuti vielä kuivaa. Ristiriitaisia arvosteluja saanut se osakseen. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
Feggy 17.04.2006 15:04:24 (muokattu 17.04.2006 15:05:20) | |
---|
Esim. tuosta T.H.E. worldista on käytetty kaikki eväät ensimmäisen minuutin aikana loppuun, loppuaika vaan jauhetaan sitä samaa. Se ei oo edes niin hyvin soitettu ja laulettu, että jännite kestäis noin kauan, kehno tekele. Sä et ole ymmärtänyt biisistä yhtään mitään. Se idea on just nimenomaan siinä toistossa. Kuten monissa muussakin Blackin biiseissä. Mutta ei se mitään. Ei levystä ole mikään pakko tykätä. En mäkään tykkää Eaglesista. |
sirdickyj 17.04.2006 15:59:50 | |
---|
Sä et ole ymmärtänyt biisistä yhtään mitään. Se idea on just nimenomaan siinä toistossa. Kuten monissa muussakin Blackin biiseissä. No niinhän se onkin, mutta kun mun mielestä se toistokin pitää toimia tossa ei toimi. Mutta ei se mitään. Ei levystä ole mikään pakko tykätä. En mäkään tykkää Eaglesista. Joo, ei ollu tarkotus pilata kenenkään päivää, ja tosiaan oon tänään kuunnellu ton Blackin läpi kolme kertaa (myös sen live-osuuden) ja musta se vaan on yhä enenevässä määrin köpön kuuloinen. Mutta myönnän, että siellä on ihan oikeasti hienoja juttuja, ja makeeta yksinkertasta hommaa on tavoiteltu. Mun mielestä ei oo kovin hyvin onnistuttu, mutta jonkun muun mielestä ymmärrettävästi on. Paljon huonompaakin musiikkia kansalle tarjoillaan, kyllähän tuo paikkansa täyttää. Ehkä siksi olen erityis-kriittinen, kun tuota pidetään yleisesti sellasena klassikkona. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |