Daunt 23.08.2005 08:20:01 | |
---|
Omistan vanhan PA-kaapin, josta on elementti rikki. Olisiko mitään järkeä tehdä siitä kitarakaappi äänityskäyttöön? Kotelo on aika pieni: 39 x 54 x 27 cm. Materiaali lastulevyä. Elementiksi ajattelin jotain 12" Eminenceä. Kuvia: http://www.tentonhammer.net/axtech/ |
SirElwood 23.08.2005 17:29:31 | |
---|
Kuvia: http://www.tentonhammer.net/axtech/ Tuostahan sais pirun näppärän (putki)combonkin varmaan väsättyä. Tuohon pillin paikalle ite vahvistin, ja ämyriksi sitte tosiaan joku 12". Voisi tulla ihan soiva peli. Jostain pitäsi itsekin löytää noita vanhoja kaapinraatoja. |
Retku 23.08.2005 18:03:56 | |
---|
Tuostahan sais pirun näppärän (putki)combonkin varmaan väsättyä. Tuohon pillin paikalle ite vahvistin, ja ämyriksi sitte tosiaan joku 12". Voisi tulla ihan soiva peli. Samaapa itsekin ajattelin juuri. Tosin luultavasti takaseinää joutuisi hiukan muuttelemaan vaikkapa puoliavoimeksi. Jotenkin vaan tuntuu ettei umpikotelo toimisi oikeen hyvin kitarakaappina. Ja nuo etuseinän ylimääräiset aukot kannattaisi varmaan kanssa tukkia. Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä! |
jPekka 24.08.2005 09:32:29 | |
---|
Jotenkin vaan tuntuu ettei umpikotelo toimisi oikeen hyvin kitarakaappina. Jaa, ilmankos ne Marshallin kitarakaapit eivät ole kovin hyvin koskaan menestyneet 8-) Äänityskäyttöön umpikaappi saattaisi toimia itse asiassa paremminkin kuin takaa avoin, jonka soundista iso osa tulee taka-aallon kimpoilusta ympäristön seiniin. Umpikaapilla se soundi on enemmän elementtien suora soundi, ja siten paremmin lähimikitettävissä. Asiaa on ollut helppo pohdiskella Pignose 7-100 -combolla, jonka kotelon takakansi on tunnetusti saranoitu... - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Kiitos vastanneille. Vaikuttaa hyvältä, joten laitetaan homma listalle. |
Retku 24.08.2005 20:35:55 | |
---|
Äänityskäyttöön umpikaappi saattaisi toimia itse asiassa paremminkin kuin takaa avoin, jonka soundista iso osa tulee taka-aallon kimpoilusta ympäristön seiniin. Umpikaapilla se soundi on enemmän elementtien suora soundi, ja siten paremmin lähimikitettävissä. Makuasia sanoi koira kun pers*****n nuoli... Puoliavoin on jotenkin lämpimämpi ja "avoimempi" ja kun itse en soita mättösoundeilla juurikaan.... Kyllä umpikaappi saattaa olla hard rock ja mättösoundeille parempikin. Puhtaille ei. Myös käytettävä elementti vaikuttaa aikalailla siihen pitääkö kotelon olla avoin vai suljettu. Itse en ole juurikaan umpikaappien soundista tykännyt. Nimim. Jonkun sitä humppaakin täytyy soittaa Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä! |