Aihe: neuvoja iron cobra -tuplapedaalin säätämiseen
1
absentmind
16.08.2005 18:29:35 (muokattu 16.08.2005 18:29:58)
Ostin taannoin täältä Mnetin torilta Iron Cobra Rolling Glide -tuplapedaalin, ja ongelmana on että en ole saanut sitä mitenkään säädettyä niin, että polkeminen sujuisi vaivatta. Ensireaktionne on tietenkin "et vaan osaa soittaa tuplia harjottele vaan lisää!!11", mutta mulla oli tätä ennen joku vanhempi Taman pedaalimalli, ja sillä polkeminen sujui todella hyvin. En nyt tarkoita että heti pitäisi Iron Cobrilla lähteä 200 BPM tukutus kevyesti, vaan edes tasainen 120 BPM ei suju kunnolla, vaan tuntuma on ärsyttävä, epätasainen ja epätukeva.

En nyt tiedä miten voitte auttaa, mutta millaiset säädöt teillä on toiminut hyvin? Itse olen kokeillut vaihtaa jousien kireyttä löysästä kireään ja footboardin korkeutta vaikka miten, mutta aina vain tuntuu, että tuli tehtyä ihan huono ostos. Olen kuitenkin kokeillut eräällä musiikkileirillä Iron Cobria aikaisemmin ja ne tuntuivat todella hyviltä silloin.. joten en vaan osaa. Apua.
wavelength
16.08.2005 19:07:48

1) Tuntuma voi olla erilainen, jos testaamasi IC oli malliltaan joku muu kuin Rolling Glide.

2) Muuta aina yhtä säätöä kerrallaan. Siirrä esim. nuijan painoa sentti ylöspäin, soittele vähän aikaa, ja siirrä taas, kunnes pedaalin tuntuma on nuijan painon osalta paras mahdollinen. Tämän jälkeen siirry nuijan kulman, poljinlevyn kulman ja jousen kireyden säätämiseen. Hyvän tuntuman pitäisi löytyä, kun niitä säätöjä jaksaa tarpeeksi ronklata. Jos ei mikään tunnu tehoavan (mikä on epätodennäköistä), ei IC Rolling Glide -malli vain käy sinulle, jolloin edessä on toisenlaisen pedaalin hankinta.
En tiedä mistä puhun.
KoRn88.
16.08.2005 19:33:38 (muokattu 16.08.2005 19:36:02)
Onko tuntuma huono molemman puolen pedaaleissa vai pelkästään slavepedaalissa? Nimittäin jos tuon käytettynä ostit niin esim. välitangon nivelissä saattaa olla klappia, jolloin slavepedaali kusee.
Jos tuntuma on taas molemmissa huono niin en kyllä siihen mitään syytä keksi nuiden wavelengthin vinkkien lisäksi.

EDIT. tuli tuossa vielä mieleen kun sanoit tuntuman epätasaisuudesta, että onhan sinulla varmasti molempien pedaalien säädöt samanlaiset?
metallia Kemistä: UNIC
absentmind
16.08.2005 19:45:53
Ainakin näyttäis olevan säädöt samat, täytyy nyt vielä testailla. Esim tossa 120 poljennossa hetken tuntuu hyvältä mutta sitten menee epätasaiseks klaputukseks, ja huom. vielä että mitään ongelmia ei ollu vanhalla pedaalilla ton suhteen (paitsi tietty ne ekat viikot kun sen oli hankkinu ja ekaa kertaa tuplilla soitteli)
Stratton
16.08.2005 20:34:04
Villi veikkaus.. mahdatko soittaa jollakin eriskummallisella tyylillä jonka oot kehittäny juuri tuolla heikommalla (tms.) pedaalityypillä parhaiten toimivaks? Kaveri aina kiroaa tuota, kun soittaa mun tuplilla, ja sen omat ovat heikopaa tasoa.
Täältä tähän.
Perro Stupido
24.08.2005 10:01:15
Ja kannattaa katsoa että molemmat pedaalit ovat samalla tasolla, esimerkiksi rypyssä oleva matto saattaa nostaa slavea.. Kampi kuuluisi olla aivan suorassa soittaessa.
Tabu. Asia, josta ei puhuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)