BlackBetty 23.08.2005 13:00:59 | |
---|
Ostin rummut vajaa vuosi sitten ja olen käynyt 2-4 kertaa viikossa reenaamassa. Välillä kitaristin kanssa, välillä yksin. Kehitystä on tapahtunut kokoajan!! Mut haluan mielipiteitä siitä, että onko 25v. liian vanha oppimaan rumpujensoiton? Tarkoitan ihan siis levy/keikka tasolle.. |
Deino 23.08.2005 13:01:52 | |
---|
Ei todellakaan. Tietysti mitä aikaisemmin aloittaa sitä parempi... Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta. |
rm_wispila 23.08.2005 13:13:28 | |
---|
Ei todellakaan. Itse tuli aloiteltua vähän toisella kymmenellä, mutta enemmän kai siä kämpällä tuli notkuttua ja oleskeltua kavereitten kanssa kun reenattua. Tuntimäärät oli kyllä aivan tolkuttomia / viikko, ja kaikki pois Suomen urheilulta (hiphei!) . Kyllä "aikuisempana" voisi olettaa tehollisen harjoittelun määrän/laadun olevan parempi (kyllä motivoituneita junnujakin löytyy, suom.huom.). Harjoitteiden laatu on ehkä aivan toista luokkaa, kun ei tarvitse koko ajan muille demota miten pirun kova sitä on kannuja vetään, ja "sairaan nopee"... paremmin malttaa ottaa vaikutteita ja vinkkejä ilman erityistä pätemisen tarvetta. Rumpujensoittohan on puhtaan tekniikan lisäksi myös näkemystä, joka yleensä vain paranee iän myötä. Keikoille ja levyillehän ei onneksi edelleenkeen ole mitään tasokokeita, jokaiselle löytyy varmasti paikkansa. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Volle 23.08.2005 13:13:58 | |
---|
Tarkoitan ihan siis levy/keikka tasolle.. Levyä ja keikkaa on aika monentasoista. Luultavasti olet jo ainakin sillä alimmalla tasolla ja kenties yläpuolellakin. :) Nam. |
Bobana 23.08.2005 13:40:15 | |
---|
Höp pöp pöp. Vastahan sitä 3-kymppiset ymmärtää että mitkä ne rummut yleensäkään on. Olen ite alottanut soittamaan vasta just pari vuotta sitten ja sitä ennen (n. 17 vuotta) on tullu "sohittua" jotain vaan sinnepäin. Sanotan että siellä 50-60 vuotiaana aloittaminen, no, ei sekään myöhäistä ole, mutta tekninen suorituskyky ei yllä enää johonkin 2-3 kymppisten tasolle, jos nyt on enää tarviskaan... Mutta rumpujen soiton aloittamiselle ei ole muita rajoitteita kunhan pysyy jakkaralla ja tikut tai vispilät kädessä. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Magiz 23.08.2005 14:15:43 | |
---|
jos intoa ja tahtoa riittää, ni kuka tahansa voi oppia soittamaan hyvin millon tahansa! fiiliksen pitää vaan olla hyvä, ni saa aikaan tasan mitä haluaa! Whatever happens, happens. |
rijnswand 23.08.2005 14:50:30 | |
---|
Koskaan ei ole liian myöhäistä! Homman pointti on mun mielestä kuitenkin se että nautit soittamisesta. Soita vaan, älä murehdi :) mikko |
vapauskauppias 23.08.2005 19:02:00 | |
---|
Koskaan ei ole liian myöhäistä! Homman pointti on mun mielestä kuitenkin se että nautit soittamisesta. Soita vaan, älä murehdi :) Aivan. Sulla on vielä 60 vuotta aikaa kehittyä. Älä hätäile ja pidä hauskaa - se on pääasia. |
hollmi-5 23.08.2005 20:19:58 | |
---|
Olin joskus todella murheissani, kun kahden kympin lähestyessä luulin hommien kuivuvan kokoon iän karttuessa rock`n`rollkynnyksen yli ja taitojen ollessa jo tapissa. En osannut silloin vielä mitään, kun nyt asiaa tarkistelen sen kaksikymmentä vuotta myöhemmin. Mika Hollström |
Ostin rummut vajaa vuosi sitten ja olen käynyt 2-4 kertaa viikossa reenaamassa. Välillä kitaristin kanssa, välillä yksin. Kehitystä on tapahtunut kokoajan!! Mut haluan mielipiteitä siitä, että onko 25v. liian vanha oppimaan rumpujensoiton? Tarkoitan ihan siis levy/keikka tasolle.. Pahoittelen. Ei mitään mahdollisuuksia. Ehkä kannattaisi valita mielummin harmonikka. ;) Verisilmä purskahtaa!!! |
HeavyManDrummer 24.08.2005 07:08:39 | |
---|
Kyllä on mahdollista. Aivan kuten monet jo sanoivat tuossa että jos intoa riittää ja jaksaa harjoitella niin mikä ettei. Tietenkään ei opi ihan samalla tavalla ku esim jos on aloittanut soiton jo noin 7vuotiaana. Mutta sekin on niin yksilöllistä, että jos soittaminen kiinnostaa niin sitten vain soittelemaan ja harjoittelemaan. Kaikki on mahdollista :D Oli poika hauki ja Äiti hauki, ne sitten uiskentelivat ja yhtäkkiä jokin vilahti ohi. Poika hauki kysyi äiti hauelta että mikä se oli? Äiti hauki tähän että SE OLI se Rapalan ämmä joka vei isäsikin :D |
Animosity 24.08.2005 10:30:09 | |
---|
Joskus kun sattuu vaihtamaan soiton opettajaa niin yleensä ne kertaa kaikki perusasiat ja silloin huomaa että vaikka on ollut sikahyvän opettajan hoivissa jo vuosien päivät niin huomaa että onkin pidellyt kapuloita päin helvettiä jo vuoden tai kaks. Sen minkä toinen unohtaa sen toinen muistaa... Enemy within... |
wavelength 24.08.2005 12:07:36 | |
---|
Minä aloitin soitteluni yhdeksäntoista vuoden "kypsässä" iässä, ja vaikka lähes jokainen tapaamani ihminen on ollut sitä mieltä, että olen aloittanut soittelun liian myöhään päästäkseni siinä kovinkaan pitkälle, olen vuoden ajan tuhlauksella, toisen vuoden ahkeralla soittelulla ja kolmannen vuoden ahkeralla treenaamisella päässyt jo sellaiselle tasolle, että kelpaan toisen asteen ammatilliseen musiikkikoulutukseen (mikä ei tarkemmin ajatellen taida ollakaan kovin kummoinen taidonnäyte... :)). Olen aiempien kirjoittajien kanssa samaa mieltä siitä, että harjoittelun laatu ja mielekkyys paranevat iän myötä, ja että koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa uuden asian opettelua -- oli se asia sitten rumpujen tai hanurin soittaminen. En tiedä mistä puhun. |
SDMF 24.08.2005 12:09:41 | |
---|
Eikö Kuoppamäki alottanu 20 vaiheilla ? R.I.P Dimebag darrell |
wavelength 24.08.2005 12:10:42 | |
---|
Eikö Kuoppamäki alottanu 20 vaiheilla ? JESS!!!1 (anteeksi) En tiedä mistä puhun. |
moderndrummer88 24.08.2005 19:52:33 (muokattu 24.08.2005 21:11:56) | |
---|
Eikö Kuoppamäki alottanu 20 vaiheilla ? se oli kaksikymppinen KW:n aikoihin, eikä miltään ihan aloittelijan rävellykseltä kuulostanu siihen aikaan se soittaminen Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
Limbus 24.08.2005 21:33:55 | |
---|
Sitten on myöhäistä aloittaa kun on kaksi metriä mullan alla. Ensin musiikki,sitten loput. |
kamelisko 24.08.2005 22:07:21 | |
---|
Eikö Kuoppamäki alottanu 20 vaiheilla ? Se taisi olla tämä toinen sankarimme Kai Hahto... |
hollmi-5 24.08.2005 22:09:16 | |
---|
Eikö Kuoppamäki alottanu 20 vaiheilla ? Minun rumpalituttavani kertoi Oulunkyläajastaan, että Samilla ja hänellä oli tunnit samalle opelle perätysten. Ja Kuoppis oli pikkupoika tuohon aikaan. Elettiin 80-luvun puoltaväliä. Mika Hollström |
jazzmies 24.08.2005 22:12:47 | |
---|
Eikö Kuoppamäki alottanu 20 vaiheilla ? Kaverini Sampo jakoi hänen kanssa treenikämpän yläasteiässä ja kaverini näytti video footagea kun Sami oli 15-vuotias: huh! Kakskymppisenä hän oli Hollywoodissa ja siiten bändissä ja TV:ssä. Mutta jos haluaa "oikeasti" alalle, alkaa 25 vuotta olemaan äärimmäinen ikä aloittaa leikki vakavasti. 10 vuotta perusasioiden oppimiseen ja 10 vuotta musikaalisten aspektien oppimiseen vie keskimäärin aika kun soittaja on kypsä esittämään teknisesti ja sisällöllisesti relevanttia stuffia. |