Aihe: Näytön kanssa ongelmia?
1
Rokkinorsu
19.08.2005 19:32:21
Eli siis, mulla on tässä noin neljä, tai viisi vuotta vanha tietokonenäyttö ja tänään on ruvennut tulemaan ongelmia: tää kuvan väri muuttuu aivan yhtäkkiä siniseksi ja ei sitte vaihu takasi. Siis kaikki toimii niinkuin pitääki, mutta tämä muuttuu vaan sinipohjaseks. Onko tästä mennyt kenties kuvaputket, vai mikähä tässä lienee? Onko uuden näytön osto paikka? Ei tuo periaatteessa mitään haittaa, mutta kiva ois, jos tää ois normaali. :)
Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;)
-septimisti-
19.08.2005 19:46:50 (muokattu 19.08.2005 19:47:27)
Mulle iski vanhaan ibm-näyttöön (~6 vuotias laatunäyttö) just samanlainen ongelma. Tosin pohjaväri oli punainen. Vihreä väri hävisi kokonaan.

Kaikkein omituisinta oli se, häiriö oli säännöllisen epäsäännöllinen. Ensin pari päivää ilman vihreää ja sitten pari päivää kaikki toimi täydellisesti. Hämärä juttu. Nyt tuo näyttö viettää eläkepäiviään vaatekomeron hyllyllä.
Rokkinorsu
19.08.2005 19:52:01
Mulle iski vanhaan ibm-näyttöön (~6 vuotias laatunäyttö) just samanlainen ongelma. Tosin pohjaväri oli punainen. Vihreä väri hävisi kokonaan.

Kaikkein omituisinta oli se, häiriö oli säännöllisen epäsäännöllinen. Ensin pari päivää ilman vihreää ja sitten pari päivää kaikki toimi täydellisesti. Hämärä juttu. Nyt tuo näyttö viettää eläkepäiviään vaatekomeron hyllyllä.

Eli uus näyttö ois seuraavana hankintalistalla?
salva
20.08.2005 18:25:23
Mulla taas näyttö vilkkuu välillä keltaisena. Näytönohjainvalmistajan foorumilta neuvottiin, että virtalähde on liian pieni ja näin ollen rasittaa tietokoneen komponentteja/näytönohjainta ja näyttö näyttää mitä näyttää. Mutta epäilisin silti että näyttö on rikki vai oletko päivitellyt konetta viimeaikoina, mutta virtalähdettä et?
When the Sun goes down, music turns up.
Rokkinorsu
20.08.2005 18:35:34
Mulla taas näyttö vilkkuu välillä keltaisena. Näytönohjainvalmistajan foorumilta neuvottiin, että virtalähde on liian pieni ja näin ollen rasittaa tietokoneen komponentteja/näytönohjainta ja näyttö näyttää mitä näyttää. Mutta epäilisin silti että näyttö on rikki vai oletko päivitellyt konetta viimeaikoina, mutta virtalähdettä et?

Konetta on päivitetty, mutta ostin samalla uuden kotelon ja mukanan oli aika tehokas virtalähe.. Lukuja en muista
salva
20.08.2005 22:06:08
Sitte taitaa olla ihan näytössä se vika, jos kerran on jo viis vuotta vanhakin.
When the Sun goes down, music turns up.
atimoc
20.08.2005 22:58:53

Kokeile vielä toista kaapelia ennen kuin lähdet kaupoille. Kaksi tuollaista tapausta olen nähnyt, toinen korjaantui uuden kaapelin ostolla.
"We're gonna try to play a song called Rüdiger now... I said TRY, this one could really hurt ya."
Rokkinorsu
21.08.2005 01:04:22
Kokeile vielä toista kaapelia ennen kuin lähdet kaupoille. Kaksi tuollaista tapausta olen nähnyt, toinen korjaantui uuden kaapelin ostolla.

Jebs, pitääpi kokeilla. Kiitti vinkeistä.
poppamies
21.08.2005 20:01:24 (muokattu 21.08.2005 20:05:53)

Nokia 445 mallisten, 21" näytöjen "service mode" tilaan pääsee muuten seuraavalla tavalla jos jollain on tällainen näyttö. Korjasin omani huippukuntoon tätä kautta.

If you have to bring the monitor to service mode follow these instructions:

1.) Turn Monitor off
2.) Push Menu Button for 4s during switch on of the Monitor, release and push push again.
3.) Now you have to enter service password wich is 7711 !! (not 1177, like somewhere else posted)
4.) All adjustments can be done using the service menu.
G strings are for strippers
Juzac
21.08.2005 21:25:05
Ongelma voi johtua siitä, että johdon päässä olevassa plugarissa on pinni vääntynyt ja tämä aiheuttaa värimuutoksia. Itelleni on käynyt näin ja korjasin sen ihan vääntämällä sen takaisin suoraksi.
Tranquility
25.08.2005 03:15:57
Sitten jos mikään muu ei auta niin eikus vaan nyrkillä rouheasti näyttöä päin (lasia ei varmaan kannata lyödä) ja hyvällä tuurilla värit palaavat ennalleen, ainakin väliaikaisesti. Itse totesin tuon joskus toimivaksi keinoksi, joskin kyseessä lienee varsin näyttökohtainen lääke.

Oma näyttöni muuten kesti tällaista kohtelua noin vuoden ennen lopullista pimenemistään. Poonuksena todettakoon että näytön hakkaaminen auttoi sopivasti lievittämään äänitystilanteessa aiheutunutta stressiä, asiat kun eivät aina suostu menemään suunnitelmien mukaan. Kokonaan toinen asia on tällaisen toiminnan turvallisuus.
Niq
25.08.2005 08:18:02

Nää täydelliset yhden värin häviämiset johtuu yleensä rikkinäisestä piuhasta, tuo liitin on todella helppo rikkoa survomalla sitä väkisin tietokoneeseen kiinni. Eli ne pinnit siinä liittimessä taipuu ja katkeaa helposti. Eli ensin tsekkaa liittimet, jos on ehjät, kokeile toisella piuhalla, mikäli piuha on mahdollista irroittaa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
jPekka
25.08.2005 22:41:13

Nää täydelliset yhden värin häviämiset johtuu yleensä rikkinäisestä piuhasta

Toisinaan pätkiminen saattaa tietysti johtua näytön sisältäkin. Minulla oli aikanaan SVGA-näyttö, josta katosi aina silloin tällöin väri tai kaksi, jotka SAATTOI saada palaamaan remputtamalla näytön takapaneelin tilanmuutoskytkintä (niin vanha, että nuo asiat hoidettiin "oikeilla" kytkimillä). Perin ärsyttävää, esimerkiksi silloin kun oli juuri lentokonesimussa päässyt vihulaisen hännille ja maisema katosi melkein näkymättömiin... eikä ollut rahaa hommata parempaa näyttöä pitkään aikaan.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
Rokkinorsu
27.08.2005 14:57:04
Sitten jos mikään muu ei auta niin eikus vaan nyrkillä rouheasti näyttöä päin (lasia ei varmaan kannata lyödä) ja hyvällä tuurilla värit palaavat ennalleen, ainakin väliaikaisesti. Itse totesin tuon joskus toimivaksi keinoksi, joskin kyseessä lienee varsin näyttökohtainen lääke.

Oma näyttöni muuten kesti tällaista kohtelua noin vuoden ennen lopullista pimenemistään. Poonuksena todettakoon että näytön hakkaaminen auttoi sopivasti lievittämään äänitystilanteessa aiheutunutta stressiä, asiat kun eivät aina suostu menemään suunnitelmien mukaan. Kokonaan toinen asia on tällaisen toiminnan turvallisuus.

Hoho, nii minä muistelinki, että se teiän vanha näyttö tuolla lailla toimi.. :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)