Aihe: mikä olisi paras tapa oppia otelautaa?
1
wishmaster
19.08.2005 13:39:05
Niin että pitäisi oppia otelautaa ulkoa koska olen menossa ensimmäiselle kitaratunnille 29.8 ja puhelemitse siellä sanottiin että kannattaa opetella jo valmiiksi vähän oteleutaa ulkoa.

Jos tiedätte jotain hyviä tapoja oppia jotka toimivat omasta mielestänne niin kirjottakaa tänne.
Nightwishin keikka lokakuussa Hartwall Areenalla! sinne siis! hope is only illusion...
alejale
19.08.2005 15:00:47
tämä toimi ainakin mulla jotenkuten:
1. Kunnon lätyskä pahvia, siis semmosta joka ei taivu niin helposti
elikkä kunnon kovaa pahvia ei mitään lätysköjä jotka menee 90° kulmaan kun pitää kiinni reunasta

2. piirrät siihen otelaudan, kaikkine kielineen väh. 12 nauhaan asti.

3. sitten kirjottelet kokosävelet siihen otelautaa (miksei korotettujakin)

4. soittelet sen mukaan mitä haluat :)

treenillä se sitten istahtaa päähän oikein sopivast, eikä tarvitse tuijotella tietokoneen ruutua
wishmaster
19.08.2005 16:14:32
Kiitti sulle Disarm tosta linkistä.Kun vaan vilkasin niin heti jäi muistiin e-kielien sävelet
Nightwishin keikka lokakuussa Hartwall Areenalla! sinne siis! hope is only illusion...
Chemo
19.08.2005 22:47:00

Tää on ehkä vähän pitemmälle menevää kuin ekoihin soittotunteihin valmistautumista, mutta kerron kuitenkin: mä huomasin aikoinaan että kaikkein parhaiten otelaudan sävelet menee selkäytimeen niin että soittaa paljon nuoteista.

Ja nimenomaan nuoteista siis: tabulatuureista soittaessa ei tartte miettiä mitä säveltä soittaa (ellei sitä sitten funtsaa erikseen), ja sama juttu improamisen kanssa.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Carpenter
19.08.2005 22:52:09
Ainoa keino oppia ns. kunnolla on soittaa nuoteista. Itse en osaa kitaralla soittaa nuoteista, kun ykkösasemasta. On se tietysti helppo laskea mikä sävel mikäkin nauha on, mutta sitä ei voi oikein laskea osaamiseksi.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. Teknohumppaa! Kuunnelkaa ihmeessä!
Miikathebest
24.08.2005 13:01:42 (muokattu 24.08.2005 13:02:02)

Soittamalla bassoa!!!
tai sitten vaan jotain powersointuja käyttää biisien komppauksessa...
Sointumerkinnöistä kattoo sen sävelen... ja sitten soittaa sen kitaralla... katos kummaa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)