Aihe: Yksikelaisen ja humbukkerin yhteinen volumepotikka
1
Lilli
18.08.2005 12:54:24 (muokattu 18.08.2005 12:55:26)
Olen tässä värkkäämässä Teleen uutta mikitystä; toinen humbukkeri ja toinen 'suuritehoinen' yksikelainen. Heräsi tuossa kysymys, onko vakio 250 k volumepotentiometri oikean kokoinen? Humpparikitaroiden potikat ovat yleensä 500 k mutta mitenkä singlecoil reagoi ? Entäs alkuperäinen 250:n ja humppari, meneekö soundi puuroksi?
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
SirElwood
18.08.2005 13:07:20
Heräsi tuossa kysymys, onko vakio 250 k volumepotentiometri oikean kokoinen? Humpparikitaroiden potikat ovat yleensä 500 k mutta mitenkä singlecoil reagoi ? Entäs alkuperäinen 250:n ja humppari, meneekö soundi puuroksi?

Hmm... Minä rakentelin strato kopiooni 250k potikasta volumen. Tallassa humb. ja sitten kaksi singleä. Hyvin toimii, eikä mene puuroksi. Olen antanut itseni ymmärtää, että passiivi mikeissä se ei ole niin justiinsa mitä sinne laittaa, kuhan on vähän sinnepäin... :)
Lilli
18.08.2005 13:34:45
Hmm... Minä rakentelin strato kopiooni 250k potikasta volumen. Tallassa humb. ja sitten kaksi singleä. Hyvin toimii, eikä mene puuroksi. Olen antanut itseni ymmärtää, että passiivi mikeissä se ei ole niin justiinsa mitä sinne laittaa, kuhan on vähän sinnepäin... :)

Taidanpa kokeilla (ensin) vakiopotikoilla ja jos huttua tulee, niin kokeillaan eri vaihtoehtoja.Josko löytyisi vaikka 375 kohmin potikka... Mutta kiitokset kommenteista!
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
phiit
18.08.2005 13:46:06 (muokattu 18.08.2005 13:46:45)
vaihdoin juuri itelleni 500 kohm potikan teleen jossa tallassa humppari ja kaulassa singlecoil, voisin väittää että parani soundi kerta heitolla.. tuo single coil kun tuppaa olemaan aika tuhnu 250 potikalla
Would You? www.below-me.com
päänahka
19.08.2005 08:41:24
Mun kitarassa on humppari ja 2 x yksikelainen, ja volumena 500 k potikka. Jos yksikelaisessa on paljon outputtia, on varmaan resistanssikin suht iso, eli potikka kannattanee valita humbuckerin mukaan. Jos tuolla nyt niin paljon väliä edes on.
Soolot on perseestä. AKKK #7
Tumppi38
19.08.2005 08:51:27 (muokattu 19.08.2005 08:51:48)
Jos tuolla nyt niin paljon väliä edes on.

Sehän on yksi vanha kantri-modi jossa Teleen laitettiin Meganen potikka vaikka oli tavalliset yks kelaset . Moisella saadaan lisää yläpäätä soundiin. Siis ei ole ihan sama millainen potikka on.

Tumppi
Just an other Tinseltown Rebellion band....FZ
Lilli
20.08.2005 06:38:19
Sehän on yksi vanha kantri-modi jossa Teleen laitettiin Meganen potikka vaikka oli tavalliset yks kelaset . Moisella saadaan lisää yläpäätä soundiin. Siis ei ole ihan sama millainen potikka on.

Tumppi

Näinpä. Mutta siinäpä se probleemi sitten pullahtaakin esiin: telen tallasingle kovasti kirkassointiinen ja P-100 melkoisen möräkkä. Toisaalta, kokeilujen perusteella toisen mikin voisi asentaa tonen ohi tai sitten tonen tilalle toiselle oma vola tai...
Ei auta kun alkaa kokeilla.
atimoc
20.08.2005 19:22:05

Kysytäänpä tässä samalla, että millaisen volumepotikan laittaisitte 3x lipstick -keppiin? Perinteisesti 250k, kun kerran yksikelaisia ovat?
"We're gonna try to play a song called Rüdiger now... I said TRY, this one could really hurt ya."
fox
20.08.2005 23:21:33

Kysytäänpä tässä samalla, että millaisen volumepotikan laittaisitte 3x lipstick -keppiin? Perinteisesti 250k, kun kerran yksikelaisia ovat?

Lähtisin liikkeelle 250 k potikasta.. Toki siihen saa kokeilla muitakin, ei se mitään riko..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)