apenaattori 17.08.2005 22:10:26 | |
---|
Jeps, laitoin samankaltaisen topicin jo tänne mutta kysymys oli huonosti muotoiltu ja väärin otsikoitu. Eli: Olen teinitiluttajalle ehkäpä epätavalliseen tapaan kiinnostunut puoliakustisista kepeistä. Näyttävät ja tuntuvat jotenkin "arvokkaammilta". Niitä soittaessaan tuntee jotenkin olevansa kokeneempi ja uskottavampi ;-). Mutta kysymys kuuluukin: tekeekö tällaisilla kitaroilla mitään, kun siirrytään kovempaan rockiin(AC/DC, Led Zep., Deep purple..)? Jossain vaiheessa "uraa" soitinkokoelmaan varmasti sujahtaa mukaan yksi puoliakustinen, mutta kun varaa on ostaa vain se yksi skeba taas moneksi vuodeksi eteenpäin. Tällä hetkellä soittelen lähes legendaarisella squierin stratolla. Mitään hevimättöä (Iron maiden ehdoton raskuusraja(outo sana muuten)) ei siis ole tarkoitus vääntää, mutta.. Kannattaako minun siis sijoittaa vähät rahani puoliakustiseen? Ja tässä vielä niitä puoliakustisia, mikäli käytän vääriä termejä tai selitän muuten epäselvästi: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=153&CollectionID=1Go ahead, punk, make my day! |
-septimisti- 17.08.2005 22:47:34 (muokattu 17.08.2005 22:47:56) | |
---|
Kyllä noilla raskaampikin rokki varmasti lähtee. Kannattaa koittaa päästä soittelemaan ja testaamaan kunnolla jotta näkee sopiiko omaan kouraan. Itselleni ei ole puoliakustisten ihanuus täysin auennut, vaikka on tullut jonkinverran bändinkin kanssa itseasiassa vissiin juuri tuollaisella epillä soiteltua. Jotkut diggaavat, jotkut ei. Oma perversion kohteeni on jo jonkin aikaa ollut gasittaa tuollaista: http://www.yamaha.ca/content/guitar … VL/images/highres/SA503%20TVL-2.jpg Kyseessä on signature-vehje, mutta on kyllä niin herkun näköinen. Hinta muistaakseni jotain 700e. On muuten qotsan Troy Van Leeuwen signature keppi, joten se siitä hard rockista ;) |
LaXu 17.08.2005 22:54:55 | |
---|
Puoliakustinen toimii monenlaisessa musiikissa, sanoisinpa, että on yksi monipuolisimmista sähkökitaratyypeistä. Kuolonmetalleihin ei oikein sovi, mutta hard rockiin ihan hyvin. Esimerkiksi Rushin biiseissä Working Man ja The Trees on sähkökitarat nauhoiteltu ES-335 + putki-Marsu yhdistelmällä. Itse tykkään puoliakustisista kovin, erityisesti Yamahan SA-malleista. Mukavia soittaa istualtaan ja seisaaltaan. Herkkyys feedbackille on kanssa kiva ominaisuus. |
Ja AC/DC:stä puheenollen, eikös Malcolm Young ole soitellut monenkinlaisilla puoliakustisilla. Ittekkin olen treeneissä rokkia soitellut Ibanezin af75-mallilla ja hyvin on pelittänyt. |
Leper Messiah 17.08.2005 23:11:23 | |
---|
veteleehän se viikatteen kaarlekin noilla, ja aika ajoin siinäkin heittäydytään kovinkin raskaaksi. eli siis joo, voihan niilla vähän raskaampaakin soitella. Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
tommi_899 18.08.2005 06:53:01 | |
---|
mä kun ostin ton tanglewoodin memphisin (es-335 kopio) niin kaveri sanos heti että "se on ihan *aska, ei sillä voi soittaa haviä", väärässähän se oli. kyllä tällä taittuu jos mikä |
Fortune 18.08.2005 07:25:44 | |
---|
veteleehän se viikatteen kaarlekin noilla, ja aika ajoin siinäkin heittäydytään kovinkin raskaaksi. eli siis joo, voihan niilla vähän raskaampaakin soitella. Mutta sillähän on ääriraiskaus siinä kitarassaan eli EMG-aktiivit. Eivät voisi mikit enempää väärässä paikassa olla, hyi hemmetti. En minä vain Gretschiini moisia... "Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusi Demo tarjolla... |
Jucciz 18.08.2005 08:35:11 | |
---|
|
Tomtom 18.08.2005 10:04:24 | |
---|
En minä vain Gretschiini moisia... Ai joko sulla on?? Ainakin mun yksilö sopi teikäläisen kaulaan just passelisti. Itse aiheeseen, muistaakseni Grohlin Dave ja kumppanit vetelee uudella ykköslevyllä aika taajaan 335-tyyppisellä laitteistolla. Sitten oli se ruotsalainen möykkäbändi, jonka toisella kitaristilla on 335. Omat kokemukset tuollaisesta paksumpikoppaisesta ovat että soundi on itseasiassa pirun rapea ja maukas mitä enemmän mennään säröosastolle. Omassa kepissä kiertoherkkyys on itseasiassa harvinaisen korkealla, mutta sitten kun se alkaa, niin eipä sille ehdi tekemään mitään vaikkapa livenä. Mulla onkin kyllä enemmän tuollainen Kari Tapio- malli. 335 houkuttaa keikkakitarana kyllä kovasti. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
jPekka 18.08.2005 10:18:27 | |
---|
Ja AC/DC:stä puheenollen, eikös Malcolm Young ole soitellut monenkinlaisilla puoliakustisilla. Malcolmin peruskitarahan on ollut jo pitkään 60-luvun alkupuolen Gretsch Jet Firebird, joka on laskettava vähintään neljäsosa-akustiseksi 8-) Rungossa on melkoisen isot ontelot, ja ne kaksi tyhjää mikinkoloa kyllä täyttävät oivasti kaikuaukkojen tehtävän. Aikaisemminhan tuolla on ollut aika isokoppaisiakin puoliakustisia. Vähän koomisen näköistä niin pienelle miehelle, mutta asenne on kohdallaan eikä moisesta piitata. Mainitsikos joku jo Ted Nugentin ja Gibson Byrdlandin? Samaa kitaramallia suosii George Thorogood, joka soundimaailman puolesta kyllä menee minusta jo hardrockin puolelle. Esi-isistä Cream-aikojen Clapton käytti (SG:n ja Firebirdin ohella) 335:sta ja Whon Townshend (mm.) Rickenbackerin ainakin pienellä kopalla varustettuja malleja. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
fox 18.08.2005 10:23:35 | |
---|
Mainitsikos joku jo Ted Nugentin ja Gibson Byrdlandin? Samaa kitaramallia suosii George Thorogood, joka soundimaailman puolesta kyllä menee minusta jo hardrockin puolelle. Esi-isistä Cream-aikojen Clapton käytti (SG:n ja Firebirdin ohella) 335:sta ja Whon Townshend (mm.) Rickenbackerin ainakin pienellä kopalla varustettuja malleja. Siinä aikaisemmassa thriidissä mainostin Nugenttia.. Älkää nyt hyvät ihmiset unohtako yhtä suur-suosikkiani hra Alvin Leetä ja Ten Years After-orkesteria! Siinä 335 roikaa! RokettiRolli-puolella Chuck Berry, Dave Edmunds ja moiset...
|
Tomtom 18.08.2005 10:24:20 | |
---|
Esi-isistä Cream-aikojen Clapton käytti (SG:n ja Firebirdin ohella) 335:sta ja Whon Townshend (mm.) Rickenbackerin ainakin pienellä kopalla varustettuja malleja. Joo ja mitä mä olen ymmärtänyt, nää kaverit eivät soittaneet livenä millään hiplausvolyymeillä.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
StJerky 18.08.2005 12:37:43 | |
---|
Mainitsikos joku jo Ted Nugentin ja Gibson Byrdlandin? Saatan olla väärässä, mutta eikös Byrdland ole täysin onttokoppainen, eli siis täysakustinen sähkökitara? |
jPekka 18.08.2005 12:42:03 | |
---|
- Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
E.Q 18.08.2005 13:27:00 | |
---|
Ite ainakin vetelen livenä vähän rajummat roketit 335:sella koska se ainakin minun kitaroistani räyhää parhaiten. K100#10 |
StJerky 18.08.2005 13:40:33 (muokattu 18.08.2005 14:54:54) | |
---|
|
samueld 18.08.2005 13:49:51 | |
---|
Mainitsikos joku jo Ted Nugentin ja Gibson Byrdlandin? Samaa kitaramallia suosii George Thorogood, joka soundimaailman puolesta kyllä menee minusta jo hardrockin puolelle. Esi-isistä Cream-aikojen Clapton käytti (SG:n ja Firebirdin ohella) 335:sta ja Whon Townshend (mm.) Rickenbackerin ainakin pienellä kopalla varustettuja malleja. Eikös Thoro vedä ES-125:sella vai olenko taas missannut jotain? Ärjy soundi sillä on kyllä. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
-Jobe- 18.08.2005 15:56:54 | |
---|
Izzy Stradlin ainakin Gn'R-aikanaan soitteli paljon puoliakustisella. I'm such a good good boy,
I just need a new toy |
Artist 18.08.2005 16:16:56 | |
---|
Izzy Stradlin ainakin Gn'R-aikanaan soitteli paljon puoliakustisella. GNR:n jälkeenkin Izzy on paljolti käyttänyt puoliakustisia. Tosin, tuo soolotuotanto (ainakaan Ju Ju Hounds levy) ei olekaan hardrockia. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
*Bella Italia #10* |
Joees 18.08.2005 16:19:18 | |
---|
GNR:n jälkeenkin Izzy on paljolti käyttänyt puoliakustisia. Tosin, tuo soolotuotanto (ainakaan Ju Ju Hounds levy) ei olekaan hardrockia. Vaan silti on mahtavat soundit tuolla Ju Ju Houndsilla. Kerrassaan mainio levy, pakko mainostaa. Appetite for Destructionillahan Izzy taisi käyttää puoliakustisia paljon. Illusioneilla oli enemmän lankkua muistaakseni. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |