Aihe: Lehtiä musiikintuotannosta/oheislaitteista?
1
oesta
31.07.2005 17:26:46
Olisko kenelläkään kokemusta hyvistä ns. musiikkiteknologian lehdistä? Tarkoitan esim. studiotyöskentelystä, oheislaitteista, sekvensserisoftista, miksauksesta yms?
-septimisti-
31.07.2005 17:42:44 (muokattu 31.07.2005 17:45:22)
Vastaanpa taas kerran, vaikka oikeasti mä en ole ostanut kuin pari kitaralehteä ja rytmiä.

Sellaisen lehden kuin Sound on sound kotisivuilla sensijaan olen väijynyt usein arvosteluja kaikenmaailman laitteista. Ihan kivasti löytyy myös kaikenlaisia 'lukijat kysyvät - me vastaamme' -palstaa, vinkkejä studioon ym. ym. Suomeen läpyskän tilaaminen tuskin on kauhean edukasta, mutta tuon nettiversion tilaaminen on monta kertaa käynyt itselläni mielessä. Tosin ilman mitään tilausta tai rekisteröitymistä on sivuilla noita artikkeleita todella paljon.

Suosittelen ainakin käymään noilla sivuilla
www.soundonsound.com
D-Kay
01.08.2005 09:36:56

Future Musicia on tullut kirjastossa lueskeltua ja mielestäni se on oikein hyvä. Ostettuna kallis, mutta mukana saa softia ja sampleja.
"I wasn't born with enough middle fingers"
sami_sumea
01.08.2005 10:06:29 (muokattu 01.08.2005 10:06:59)

Future Musicia on tullut kirjastossa lueskeltua ja mielestäni se on oikein hyvä. Ostettuna kallis, mutta mukana saa softia ja sampleja.

... joilla ei yleensä tee juuri mitään. FM on mun mielestä nykyään vain täynnä mainoksia, en ole itse jaksanut tuota lukea enää pitkään aikaan.

Suosittelen myös tuota Sound on Soundia, ko. lehden voi tilata myös verkkoon luettavaksi, jolloin se on suhteellisen edullinen.

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
SirElwood
01.08.2005 11:20:42
Suosittelen myös tuota Sound on Soundia, ko. lehden voi tilata myös verkkoon luettavaksi, jolloin se on suhteellisen edullinen.

Sound-on-Sound saa äänen täältäkin. Harmi ettei sisko asu enää englannissa. Hän lähetti aina minulle uuden lehden. Tuli halvemmaksi kun tilaus suomeen. Aika paljon tuossakin mainoksia on, mutta kun lehti on n. 1cm paksuinen, niin kyllä sinne asiaakin mahtuu paljon.
jPekka
01.08.2005 12:26:52

FM on mun mielestä nykyään vain täynnä mainoksia...

... joista osaa tosin väitetään laitearvosteluiksi 8-)

Melkoisen kritiikittömyyden ja suhteellisen huitaisten tehtyjen laitearvioiden lisäksi Future Musicin (ja sen sisarjulkaisu Computer Musicin) ongelmana on pitäytyminen Englannissa muodissa oleviin electronica-tyyleihin ja -alatyyleihin. Luen lehteä nykyään perin satunnaisesti - no, oli se taannoin vuoden verran tilauksessakin, palkintona lehden remix-kilpailun voitosta...

Sound On Sound on tosiaan siinä suhteessa monipuolisempi ja myös asiantuntevamman oloinen. Ja paksu... ainakin Helsingin Akateemiset kirjakaupat (Keskusta ja Itäkeskus) myyvät sen irtonumeroita.

Oma lempparini on tunnetusti amerikkalainen Electronic Musician (http://www.emusician.com/), jonka kohderyhmänä ovat studiotekniikkaa hyväkseen käyttävät muusikot. Sen sisarjulkaisu Mix (http://www.mixonline.com/) on sitten nimenomaan äänitekniikan ammattilaisille suunnattu. Molempia saa Akateemisista.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
jorma_r
08.08.2005 17:59:09
Itse ostan Future Musicin tai Music Tech Magazinen vain siinä tapauksessa että Sound On Soundia ei ole samassa hyllyssä saatavilla.

Saman kuun Sound On Soundissa on yleensä sunnilleen samat arvostelut kuin kahdessa ensinmainitussa + 50% muita arvosteluja. Artikkelitkin tuntuvat vakuuttavammilta.
Notefix
08.08.2005 19:59:47

Melkoisen kritiikittömyyden ja suhteellisen huitaisten tehtyjen laitearvioiden lisäksi Future Musicin (ja sen sisarjulkaisu Computer Musicin) ongelmana on pitäytyminen Englannissa muodissa oleviin electronica-tyyleihin ja -alatyyleihin.

Jep, joskus tuntuu että sopivampi nimi olisi Techno Music...tai jotain. Joskus tulee tsiigattua.

Sound on Sound sen sijaan on erinomainen. Arvostelut on yleensä hyviä ja paljon juttua esim. klassikkolevyjen teosta, akustiikasta yms. Tuntuu että siellä olisi oikeita toimittajia/muusikkoja eikä mitään puoliksi DJ-tyyppejä, joiden musatietämys on varsin rajallinen.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Petronome
08.08.2005 20:32:00
SoundOnSound saa kannatusta täältäkin. Mielestäni parhain kyseisen aihealueen lehdistä.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
CryptoFib
09.08.2005 15:38:38
Hyvää journaliikkaa muustaki ko softista; suosikkilehteni: Riffi
gatehill
09.08.2005 15:55:57
Jos ruotsi taipuu niin sellainen lehti kuin "Studio" (www.studio.se) on ihan hyvä. Juuri tuli erikoisnumero eri soittimien mikittämisestä ja nauhoittamisesta.
http://www.lostintears.com andy at lostintears dot com
kamina
10.08.2005 15:35:11
Aikoinaan kun asuin ulkomailla oli naapurissa kauppa josta sai pilkkahintaan futuremusic (ja myöhemmin computermusic) lehtiä kun ne olivat "vanhentuneet", eli pari kuukautta vanhoja.
Silloin niitä tuli ostettua paljonkin, ja on muutaman ekan vuoden lehdet jossain komeron pohjalla. Taso on kuitenkin laskenut tasaiseen tahtiin, ja mitä olen kaupassa uusia selannut ei oikein näy mitään kiinnostavaa. Jopa mielenkiintoisista aiheista onnistutaan jotenkin tekemään tosi pintaa raapaisevia artikkeleita.

Sound on sound on tosiaan ihan hyvä lehti, yleisesti parempi kuin fm/cm. Olen kuitenkin tykännyt ilmapiiristä computermusicin forumeilla enemmän kuin soundonsoundin forumeilla.
Petronome
11.08.2005 01:38:56
Computermusic on melko lailla aloittelijoille suunnattu, joten vähänkin pidemmälle ehtineet eivät siitä paljoa saa irti.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
jPekka
11.08.2005 10:48:08

Sound on sound on tosiaan ihan hyvä lehti, yleisesti parempi kuin fm/cm. Olen kuitenkin tykännyt ilmapiiristä computermusicin forumeilla enemmän kuin soundonsoundin forumeilla.

Sound on Soundin foorumia en ole lukenutkaan, mutta CM/FM-foorumia tulee vilkaistua puolisäännöllisesti, ja toisinaan kirjoitettuakin sinne. Foorumin käyttäjäkunnan varsin kapea-alainen musiikillinen tyylisivistys kyllä paistaa (lehdet lukijoita myöten), mutta suurin osa kirjoittajista on ihan fiksua väkeä.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
kamina
11.08.2005 15:06:46
Sound on Soundin foorumia en ole lukenutkaan, mutta CM/FM-foorumia tulee vilkaistua puolisäännöllisesti, ja toisinaan kirjoitettuakin sinne. Foorumin käyttäjäkunnan varsin kapea-alainen musiikillinen tyylisivistys kyllä paistaa (lehdet lukijoita myöten), mutta suurin osa kirjoittajista on ihan fiksua väkeä.

Juu, varmaan sound on soundin foorumillakin on paljon asiantuntevampaa porukkaa, mutta yleinen fiilis ei oikein iske mulle. :)
JPQ
24.08.2005 02:22:19

Future Music oli jo 1990 luvun keskivaiheen jälkeen kuvatunlainen
lisäksi ihan varma olen eräiden testien esim. Yamahan ja Alesiksen
huonot pojot Rolandiin ja Novatioiniin jopa Korgiin johtuu siitä kuka
maksaa eniten. Eräät Alesis synat sai minusta enempi haukkuja kun
hinta vaatii ja vastaavasti eräät Rolandit ja Novationit yms kehuja.
-septimisti-
24.08.2005 02:55:56
Tähän ketjuun sopisivat varmasti myös hyvin toteutetut nettisivustot. Tarkoitan todellakin hyvin toteutettuja, oikeasti toimitettuja ja sisältöä omaavat sivut siis tänne.
Leikari
24.08.2005 13:01:19
FM ja MTM ovat molemmat humpuukilehtiä - edellinen kuitenkin oheis cd/dvd:neen viihdyttävämpi (näytti uudessa MTM:ssäkin olevan DVD vaan ei vaikuttanut lupaavalta ---)

FMää on mukava lueskella ja tsekata uusien vermeiden soundeja ysm. - - joskus ostan, mutta enimmäkseeen kirjastosta

SOS saa kannatuksen täälläkin - - ostan Akateemisesta aina kun on tarpeeksi kiinnostava numero - muuten tyydyn netin vanhoihin juttuihin (jotka ennen sai jo puolen vuoden vanhoista lehdistä)

EM ja MixM ovat turhan hardcorea tämmöiselle vanhan liiton harrastajalle... ;-)
Soitetaan jamia!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)