Aihe: Sonosmetallicos
1 2
KTULU
07.08.2005 17:14:53
Niin.. Mitäs olette mieltä? Varsinkin arvosteluista. Itse en ymmärrä niitä klassikkovalintoja. Esim. Slayerin levyistä tuon maininnan saa South of heaven ja Seasons in the abyss mutta ei Reign in blood. Siis ylestä keskustelua tästä saitista.
Life is wonderful...NOT!
Deino
07.08.2005 17:31:27

Erittäin hyvä paikka. Ne klassikko valinnat ovat vain kyllä päin persettä.
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
Super-Jari
07.08.2005 17:38:43
Hyvä sivusto, mutta ei oikein ottanut tuulta siipiensä alle. Akiman tekee kovasti arvosteluita ja hyvinkin vielä. Pörrää myös täällä.
MV
07.08.2005 17:49:56
Hyvät sivut ja akiman on asiansa osaava äijä...
"perkulees.- helkkari että tekkee miäli pilua" -ICE9
aivokuolio
07.08.2005 17:54:07
Erittäin asiallista toimintaa harrastepohjalta. Mielestäni tällaiset indie-pohjalta toimivat lehdet (noise, desibeli jne) saisivat keskittyä enemmän ei-tunnettuihin bändeihin, ihan vain sen takia että pikkubändit saisivat enemmän näkyvyyttä. Isojen ja jo paikkansa vakiinnuttaneiden bändien arvosteluja ja arvioita näkee ihan tarpeeksi muutenkin.

Ja noista klassikko-valinnoista ja muista jaksaa tuskin kukaan yli 16-vuotias valittaa.
mustan huoneen testi.
SuvantoJ-
07.08.2005 17:55:48
Itse pidän ko. mestaa pirun hyvänä arvostelusaittina ja nuo haastattelutkin ovat olleet mukavan pitkiä ja kattavia. Haastiksien tahti tosin nyt ollut kesän ajan aika hiljainen, mutta toivottavasti syssymmällä korjautuu?

Itse en ymmärrä niitä klassikkovalintoja.

Muistaakseni tähän on syynä se, että koko klassikkosysteemi postettiin käytöstä, mutta niiltä levyiltä, joille tuo merkintä kerittiin antamaan, ei sitä poistettu. Toivottavasti en kovin läpiä puhu tässä päähäni, Akiman tai joku muu korjatkoon jos muistan väärin.
...And Justice For All
07.08.2005 18:04:55
Muistaakseni tähän on syynä se, että koko klassikkosysteemi postettiin käytöstä, mutta niiltä levyiltä, joille tuo merkintä kerittiin antamaan, ei sitä poistettu. Toivottavasti en kovin läpiä puhu tässä päähäni, Akiman tai joku muu korjatkoon jos muistan väärin.

Oikein. Onhan se vähän turha se klassikko-leima..
Hyvä paikka, luen aina hankkimieni levyjen arvostelut sieltä ja vertaan omaan arviooni, loistopaikka.
Mm...beer...
carnation
07.08.2005 18:36:12 (muokattu 07.08.2005 18:37:43)
Hyvä, monipuolinen sekä laaja sivusto, ainakin arvostelujen suhteen. Yksi asia mikä minua henkilökohtaisesti kuitenkin ärsyttää joissain arvosteluissa (lähinnä Aki Nuopposen), on se, että jos niitä lukee useammaan peräjälkeen, silmille pomppaa turhankin usein ne yhdet ja samat perustelut arvostelun lopun +/- -osiossa. Eli tarkoitan lähinnä sitä että plussien kohdalla on aina ne "yksilöiden tasolla mahtavaa jälkeä, myös kokonaisuus on murskaava, soundit kohdallaan, soitto toimii" jne. jokaista pientä, jopa itsestäänselvääkin yksityiskohtaa täytyy kehua ja tietty miinuksissa aina mainitaan "pari tasaista väliinputoajaa, havaittavissa pieniä mitättömiä tasaisuuksia kappaleiden sisäisesti" sun muuta. Eikä tästä nyt kenenkään tarvitse herneitä vedellä nenään, "vika" lienee minun omassa päässäni, mutta useampia arvosteluita peräkkäin lukiessa nämä toistuvat sanavalinnat ja maneerit tuppaavat ärsyttämään. Toki sen osaltaan ymmärtää, jos noita arvosteluja rustailee oikein olan takaa: toistolta tuskin voi välttyä kukaan. Kokonaisuutena sivusto on kuitenkin suuren plussan arvoinen!
"Etsin itseäni, mmm."
elbowski
07.08.2005 19:11:18
Hyvät sivut, ansaitsisivat mielestäni suuremman suosion.
Näen sen silmistäsi, nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?

IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45
Guitaristi
07.08.2005 19:13:39

Hyvät sivut kyllä. Asialliset arvostelut.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
luopio
07.08.2005 21:07:21
Haastikset ovat olleet hyviä.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
mongoloidi
08.08.2005 00:09:02
Ihan asiallista tavaraahan nuo sivut sisältää.Itekkään en kyllä ymmärrä klassikkovalintoja tiettyjen levyjen kohdalla.
www.mikseri.net/szc
Ragorn
08.08.2005 16:40:24
Itse en ymmärrä niitä klassikkovalintoja. Esim. Slayerin levyistä tuon maininnan saa South of heaven ja Seasons in the abyss mutta ei Reign in blood.

Eikös se ole mielipidekysymys?

Hyvä sivusto, varsinkin mukavan pitkät ja monipuoliset haastattelut.
Muumipeikko:"Miksi et ottanut minua mukaan?" Nuuskamuikkunen:"Koska olet iso ja valkoinen."
aku.miettinen
08.08.2005 16:45:19
Hyvät arvostelut. Haastatteluja en tosin ole lukenut. Ei kuitenkaan valittamista, paitsi että Anthrax arvostelut puuttuvat :)
Akiman
08.08.2005 16:54:39

Meinasin aluksi ottaa ihan lainauksien kautta kantaa kaikkeen mihin ilmeisesti toivottiinkin hieman tarkennuksia, vaikkei nyt muusikoiden.net -keskustelualue välttämättä kaikkein oikein paikka ihan kaikelle olisikaan. Enpä kuitenkaan tee niin, vaan käsittelen tässä nyt mahdollisimman lyhyesti kaikkia niitä pointteja, mitä olette ottaneet tässä esiin. Eli seuraavassa palautetta palautteisiinne, koskien Sonos Metallicosia. (Huomatkaa välilyönti)

Klassikko -merkinnöistä on tosiaan melkoisen turhaa nostaa mitään sen kummempaa äläkkää. Koko klassikko -systeemi päätettiin poistaa käytöstä aikanaan juuri tällaisista syistä, mutta nuo leimat jäivät sitten roikkumaan niihin arvioihin missä ne olivat, johtuen lähinnä myönteisistä tulevaisuuden suunnitelmista. Sivustothan eivät ole roikkuneet paikallaan tahallaan, vaan niiden on ollut jo lähes kahden vuoden ajan tarkoitus käydä läpi suuri muutos, jossa tällaiset epäkohdat olisi voinut pyyhkiä pois samalla vedolla. Tästä kuitenkin lisää alempana, jos jotakuta kiinnostaa lukea. Sen sijaan totean vain, että klassikko -merkintää ei tulla enää käyttämään, mutta se saatetaan jossakin toisinaan mainita ihan normaalien tekstien seassa. Silti en näe mitään tappelun aihetta siinä, mikä albumi on klassikko ja mikä ei, sillä siitä saa aikaan lähes genre-jaottelua vastaavaa kahakointia.

Yksi maininta taisi koskea sitä, kuinka tulisi kiinnittää huomiota tuntemattomampiin yhtyeisiin ja tässä piilee myös melkoinen ongelma. Oikeastaan hommassa ei olisi minkäänlaista ongelmaa, jos porukkaa olisi näissä hommissa paljon ja kaikilla riittäisi mielenkiintoa ja aikaa työstää kaikenlaista laajasti. Sen sijaan minä olen lähinnä itse työstänyt kaikki haastattelut ja melkoisen osan arvioista, jolloin tämä rintama rajoittuu lähinnä siihen suuntaan, minkä juttujen teko itseäni kiinnostaa, mitkä ovat milloin mistäkin riippuen mahdollisia ja mihin kaikkeen riittää aikaa. Jos vuorokaudessa olisi 100 tuntia ja viikossa 70 päivää, tekisin taatusti paljon enemmän juttuja paljon laajemmalta rintamalta, mutta nyt tilanne on kuitenkin rajoittunut toistaiseksi tähän ja kesän aikana vielä vaisumpaan ajan puutteesta johtuen, mutta onneksi tämä tulee korjautumaan ajan kanssa lähiaikoina.

Sitten puututtiin myös sanavarastooni varsinkin +/- -puolella ja tältä osin on sanottava, että vialleni en voi mitään, mutta kovasti koetan aina tehdä asiat niin, kuin parhaaksi vain katson. Juuri tuollaisien 10-15 albumin yhtä yhtyettä koskevien läpileikkauksien tapauksissa käy kieltämättä aina noin, että tietyt samat pointit kulkevat läpi arvioiden. Toisinaan pyrin tässä siihen, että koko läpileikkauksen lävitse tulisi ilmi, kuinka jokin yhtye hyödyntää loistavia tavaramerkkejään tai heikoimpia vikojaan samaan tapaan tietyiltä levyiltä toiseen, mutta kyllähän se on niinkin, että varsinkin pidemmässä urakassa sanavarasto tuntuu aina vain rajatummalta. Olen kuitenkin itsekin nuori ukkeli vasta, eivätkä nämä verbaaliset kykyni ole koskaan olleet mitkään mahtavat, joten toivottavasti ihmiset ymmärtävät edes jotenkin tuon +/- -osion idean, etteivät tällaiset asiat häiritsisi ihan liikoja.

Muita erityisiä negatiivisia heittoja ei ole tainnut tähän keskusteluun tullakaan, mutta niitä olisi kyllä jaettavissa vaikka miten paljon. Sivuston pohjimmainen ulkoasuhan on melkoisen huono, joitakin osioita ei päivitetä lainkaan, tarjonta on suhteellisen yksipuolinen ja jopa julkaisutahdit ovat olleet pitkään ailahtelevaisia, mutta tällaisista asioista ei kannatakaan kantaa huolta, sillä minä tiedostan suurimman osan sivustomme virheistä ja puutteista. Kuten aiemmin mainitsin, ovat uudistukset kaatuneet monta kertaa, johtuen lähinnä osaavien koodaajien ja vastaavien töiden tekijöiden puutteeesta, sillä minähän en osaa tuollaisia hommia tehdä. Nyt kaikki vaikuttaakin paljon paremmalta, sillä kesän hiljaisuus on johtunut pitkälti uusien sivustojen rakentelusta ja nämä uudistukset astuvat toivottavasti voimaan lähiaikoina. Ainakaan ne eivät enää jää missään tapauksessa kokonaan tulematta, sillä kaikki on viimeisiä silauksia vailla valmiina. Voisin toki sanoa, että nyt on hyvä hetki ehdotella niitä juttuja, mitä tuonne kaipailisitte, mutta taidan tietää niistä suurimman osan jo parin vuoden palautteen perusteella ja voinkin luvata, että pyrimme täyttämään suuren osan toiveista.

Nykyisellään sivustot eivät todellakaan ansaitse kovin suurta huomiota, mutta ovat kyllä saaneet sellaista mukavasti. Sivuillahan parhaat puolet piilevät juuri parin vuoden aikana kasvaneeseen määrään juttuja, joiltakin osin kattavampiin tyylikeinoihin ja sisältöihin, sekä joihinkin muista sivuista erottuviin puoliin. Sen sijaan kaikessa muussa on vielä paljon parannettavaa ja toivonkin, että me saamme kaiken mahdollsen aikaan pohjimmaisten asioiden puolesta tässä lähiaikoina, jolloin pääsemme jälleen kunnon tahtiin syksyllä. Uudistuksia, parannuksia ja vanhoja hyveitä on siis luvassa jatkossakin, joten odottakaahan vain kun uudet sivut aukeavat, niin sitten voidaan ottaa palautetta vastaan paljon varteenotettavammin. Tämä topic koskee nimittäin niin suurien muutoksien alla olevaa sivustoa, että monet asiat on jo tiedostettu kauan sitten.

Kiitoksia kuitenkin kaikille erilaisista palautteista mitä tänne nyt laitoitte ja on tietenkin mukavaa huomata, että sivustot on noteerattu tälläkin tavalla, että joku muukin niistä kirjoittelee kuin minä. Tiedotan myöhemmin ajan ollessa oikea, kun uudet suuntaukset lähtevät pyörimään.

Mainittakoon tässä lopussa vielä, että jos olet kiinnostunut työstämään materiaalia uudistuville sivustoillemme entisien tyylien mukaisesti, niin ota meikäläiseen yhteyttä tavalla tai toisella, niin voimme saada kasaan yhä paremman ja aktiivisemman tiimin. Nykyiselläänhän monesti on kohdattu sellainen vääryys, että Sonos Metallicos on ajateltu yksinään minun projektinani, mutta kyllä sinne ovat ihan kaikki tervetulleita. Aktiivisia toimittajan alkuja ja kokeneita kirjoittelijoita kaivataan, jotta voimme taata paremman huomisen. Tätä hommaa pyöritetään kuitenkin sekä omasta rakkaudesta musiikkiin, että tietenkin kaikkia lukijoita varten ja ilman teitä noiden juttujen tekeminen olisi luonnollisesti täysin turhaa.

Toivottavasti otin nyt kaikki pointit huomioon.
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Jokunen
08.08.2005 18:09:06
Pakko antaa iso käsi SM:lle ja sen toimittajille! Monta uutta bändiä on tullut löydettyä arvosteluiden avulla. Tekstit on miun mielestä ihan riittävän hyviä ja selkeitä kielellisesti. Arvosteluissa on selkeä punainen lanka, joka ei rönsyile mihin sattuu, kuten monissa muissa perusäijien teksteissä. Alussa kerrotaan selkeästi yleistä asiaa orkesterin musiikkityylistä ja sitten mennään itse levyyn. Vertailut aiempiin levyihin ovat myös hyviä!
"Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE)
Moratoria
08.08.2005 19:51:18
Sonosmetallicosin Satyricon arvostelujen perusteella täytynee hommata pari levyä...
Deathrace King
08.08.2005 19:58:35

Erinomaisia arvioita ja hyviä haastatteluja. Harmi että toiminta on kuitenkin "hiukan kuollutta" eikä foorumilla käy porukkaa. Aineksia olisi huomattavasti suuremmaksi mediaksi, mitä on tällä hetkellä.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.mikseri.net/chaoscreation
Akiman
08.08.2005 20:26:41

Erinomaisia arvioita ja hyviä haastatteluja. Harmi että toiminta on kuitenkin "hiukan kuollutta" eikä foorumilla käy porukkaa. Aineksia olisi huomattavasti suuremmaksi mediaksi, mitä on tällä hetkellä.

Kuten yllä sanoin, nyt on ollut tarkoituksellisestikin hiljaisempi kesä, koska pyrimme muovaamaan uuden pohjan uudelle alulle, jonka myötä pyrimmekin juuri tähän sopusuhtaiseen kasvuun ja parantumiseen. En puhu koskaan mistään jättimäisestä projektista, vaan pyrimme tekemään nämä muutamat jutut niin hyvin kuin osaamme. Lähiaikoina on odotettavissa todella suuria muutoksia, jotka tuovat eteen uusia haasteita ja varmasti kaikille mieluisia laajennuksia, mutta laajuus ei tule koskaan menemään laadun edelle. Nähtäväksi jää mihin tämä tästä lopulta muovautuu.
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)