Aihe: Basso -> äänikortti
1
k...
08.08.2005 12:24:16
Toimiiko homma jos vetää piuhan suoraan perusäänikorttiin? Tällä menetelmällä ainakin jotkut "kitaristit" on saanu loistavaa ääntä kitaroistaan plugineilla.

Osaako NForce4:n integroitu äänipiiri (pitäs olla parempi äänipiiri mitä suurin osa muista integroiduista) lukea basson matalat taajuudet vai leikkautuuko osa taajuuksista pois? Jos tämmöstä ongelmaa esiintyy perus SoundBlaster korteissa niin vois olettaa että myös tossa.

Itse basso on vasta hankinnan alla joten tuota en pääse kokeilemaan ja basso tulis muutenkin lahjaks.
jPekka
08.08.2005 12:33:59

Jos äänikortissa on (edes suhteellisen siedettävä) mikrofoniesivahvistin, niin kyllä homman pitäisi toimia ihan hyvin. Muussa tapauksessa väliin tarvitaan jonkinlainen etunen. Mikserien etusia ei yleensä ole tarkoitettu basso- tai kitarakäyttöön, joten impedanssisovitus on parempi hoitaa vaikkapa sillä DI-boksilla.

Itse olen nyttemmin soittanut bassot sisään EMU 1820:n etuvahvistimella ja tykännyt soundista. Mikä oli yllätys, olin etukäteen ihan varma, etten saa mieleistäni soundia ilman putkietusta tai jotakin vastaavaa viritystä.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
poppamies
08.08.2005 12:56:22

Olen myös laittanut suoraan äänikorttiin. Mic tuloon ja mic boosti pois päältä soundblasterissa. Toimii mutta ei mitään loistavaa. Line inniin voisi toimia paremmin mutta tarttee etusen. Pitääpä kokeilla laittaa MultiComppi eteen. Luulisin ett siinä riittää vahvistus. Voi olla että mikä tahansa spedu missä on säädettävä gaini voisi toimia kunhan vain muistaa laittaa efektit pois jos ei niitä tarvita.
G strings are for strippers
Jesus Muerte
08.08.2005 14:16:04
Voi myös satsata muutaman kympin ja hommata Behringerin MIC100 etusen. Sillä onnistuu nuo kotiäänittelyt hyvinkin tyydyttävällä äänenlaadulla.
Tsekkaa Impishin demo! http://www.impish-band.com
jahuh0
08.08.2005 17:06:42
Line inniin voisi toimia paremmin mutta tarttee etusen.

Itellä ainakin suoraan line-inniin, eikä mitään etusta välissä. Siis meinaatko että tarvittaisiin vahvistamaan signaalia? Riippuu varmaan ihan bassostakin, itellä ainakin ihan passiivimoodissakin tahtoo signaali leikkautua kun G&L:ssä on niin kuumat mikit ;D. siis jos kaikki nupit on kaakossa bassossa.
Hughes
09.08.2005 11:50:22
Kannattaa myös kokeilla äänittämistä mikkisisääntuloon.
MoParit on ihana asia.
Wil-J
09.08.2005 15:47:17
Kannattaa myös kokeilla äänittämistä mikkisisääntuloon.

Toimii hyvin ainakin mulla! Suoraan vaan piuha sinne sisään (toki tarttee sen adapterin) ja menoksi!
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)