Aihe: Rhythm Coachit, haittaa vai hyötyä?
1
leadsticks
07.08.2005 02:26:32
Rolandin mallia:
http://www.roland.com/products/en/RMP-5/index.html

Oletteko vastaaviin reneksilaitteisiin tömänny ja minkälaisia kokemuksia on?
Näkeekö kokeneemmat jotain vikaa / "vaaraa" tällasella treenattaessa?
Voiko taimin viilailla liian tarkaksi tai soitosta kadottaa sitä.. jotain?

Yhdestä pleissistä löysin hintaa laitteelle, 220e.
http://www.musikland-online.de/onli … 6219/Roland-RMP-5-Rhythm-Coach.html
HCW
07.08.2005 03:08:51 (muokattu 07.08.2005 03:09:29)
Tuo Rolandin vehje on huomattavasti parempi versio tästä kuuluisasta kirosanasta nimeltä drum-o-meter. Uskoisin tuon kanssa treenaamisesta olevan vain ja ainoastaan pelkkää hyötyä, en ole vielä kuullut että tarkkuus, hyvä balanssi ja taimi pilaisi soittoa. Voin mie olla väärässäkin mutta ne isot pojat ne sanoo että pitää soittaa tarkkaan ja roovesti.

Edit: tuskin kenekään taimi liian tarkka on :D
IN THE SPIRIT OF RON JEREMY
Brother Michael
07.08.2005 03:29:19 (muokattu 07.08.2005 03:33:36)
Tuo Rolandin vehje on huomattavasti parempi versio tästä kuuluisasta kirosanasta nimeltä drum-o-meter. Uskoisin tuon kanssa treenaamisesta olevan vain ja ainoastaan pelkkää hyötyä, en ole vielä kuullut että tarkkuus, hyvä balanssi ja taimi pilaisi soittoa. Voin mie olla väärässäkin mutta ne isot pojat ne sanoo että pitää soittaa tarkkaan ja roovesti.

Edit: tuskin kenekään taimi liian tarkka on :D

No mulle taas on isot pojat sanoneet, että nuo kaksi asiaa sulkevat toisensa pois.

Mutta ihan tosissaan omasta mielestäni soitto VOI tosiaan olla liian tarkkaa, tosin vain aivan äärimmäisyyksissa. Se tappaa juuri sen grooven soitosta, sillä jos time on liian tarkkaa, soitosta tulee helposti liian konemaista.

Groovaava soitto taasen saa ja pitääkin olla hieman heiluvaa, ikäänkuin hennosti lainehtiva meri. Ei tietenkään liikaa, muutenan homma hajoaisi käsiin. Toisaalta voihan sitä tarkkuutta käyttää myös hyväkseen, jos osaa.

Moni on aivan vamasti tästä eri mieltä kanssani, mutta kuitenkin...ja siis korostaisin vielä, että taimi voi olla liian tarkkaa vasta melko äärimmäisissä tapauksissa.

Ja itse asiaan. En todellakaan usko, että tuollaisesta laitteesta mitään haittaa kuitenkaan on, sillä kyllähän time on aina hyvästä ja erittäin tarkkaa timeä voi käyttää hyväkseen, kunhan edistyy. Itse en tietenkään ole vielä sellaisella tasolla, että edes kannattaa puhua tarkasta taimista, joten voisin kuvitella, että tuo edesauttaisi oppimista soiton kanssa yhdistettynä hyvinkin paljon.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
Outkast
07.08.2005 12:51:22 (muokattu 07.08.2005 12:52:19)
Itseasiassa kyllä soitto voi olla groovaavaa myös esim. metronimia käytettäessä. Näin tänä kesänä Jonnan livenä, no vaikka en neidin musiikista pidäkkään niin se rumpali oli uskomaton. Kaikki biisit vedettiin taustanauhan kanssa ja kaveri improvisoi siihen päälle aivan uskomattomalta soundaavia juttuja se soitto GROOVASI. Jumalauta se oli shöw.

Edit: IMO
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
Katiska
07.08.2005 13:45:30
Itseasiassa kyllä soitto voi olla groovaavaa myös esim. metronimia käytettäessä. Näin tänä kesänä Jonnan livenä, no vaikka en neidin musiikista pidäkkään niin se rumpali oli uskomaton. Kaikki biisit vedettiin taustanauhan kanssa ja kaveri improvisoi siihen päälle aivan uskomattomalta soundaavia juttuja se soitto GROOVASI. Jumalauta se oli shöw.

Edit: IMO

Oliko se Porthenin Toni?
kampela
07.08.2005 18:26:27

Mä oon kuulu semmosesta asiasta että eri raajojen volumen vaihtelukin tekee sitä groovea vaikka soittas ihan taimissakin;)
www.endofyou.net
wavelength
07.08.2005 19:23:36

Mä oon kuulu semmosesta asiasta että eri raajojen volumen vaihtelukin tekee sitä groovea vaikka soittas ihan taimissakin;)

Näin on näreen munat. Esimerkiksi tasapaksusti tikittävä haikka on paljon tylsempi kuin dynamiikaltaan vuoristorataa muistuttava haitsun hipelöinti, virvelin lääppimisestä nyt puhumattakaan... Taas täytyy kuitenkin sanoa, että AC/DC ja Phil Rudd on asia erikseen. :)
En tiedä mistä puhun.
Outkast
08.08.2005 00:03:03
Oliko se Porthenin Toni?

Rumpali Jumalan armosta.
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
Koplinki
08.08.2005 13:22:02
Kyllä munkii mielestä merkonoomin kanssa voi saada grüüven aikaan, että miksei sitte erittäin hyvällä taimillakin? :P
Rumpalin raamattu = Ted Reed - Syncopation
Youni
08.08.2005 19:06:20
Saa tuollaisella kyllä aloitteleva rumpali hiki hatussa treenata, että taimi tulee liian tarkaksi, jos se edes sitä voi olla. Tuollahan ei toki saa raajojen yhtäaikaisuutta treenattua.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
wavelength
08.08.2005 20:15:09

Saa tuollaisella kyllä aloitteleva rumpali hiki hatussa treenata, että taimi tulee liian tarkaksi, jos se edes sitä voi olla. Tuollahan ei toki saa raajojen yhtäaikaisuutta treenattua.

Saa tuohon tietääkseni kiinni toisenkin triggerin.
En tiedä mistä puhun.
Mörre
08.08.2005 20:41:56
Usein rumpaleilla on ongelmia timen kanssa, varsinkin aloittelevilla. Mielestäni tarkkuus ei vie groovea pois soitosta, koska soittaja on kuitenkin aina ihminen eikä kone (tai ainakin useimmiten) ja ihminen ei koskaan soita täysin tarkasti. Groove tulee usein itsestään fiiliksen mukana kappaleita soitettaessa. Toinen asia mitä pädillä on hyvä harjoitella on dynamiikka. Itselläni on Rolandin RMP-3 ja siinä on toimino, joka näyttää iskujen voimakkuuden. Dynamiikkaa pitää olla soitossa, mutta ei väärissä paikoissa, kuten esimerkiksi kaksi peräkkäistä virveliniskua perusbeatissä eivät saisi olla erivoimakkuudella soitettuja.
"Basso on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v***sti säröö!!!" -Matti Heikkilä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)