Aihe: Ruisrock ja Ankkarock '05
1 2 3 4 523 24 25 26 27
hanhjelm
02.08.2005 23:55:19
Mä aattelin tulla, mut en tie jaksaisko ottaa yhtään siellä?!?

No me ollaankin sitten vissiin ainoat täältä jotka vie festarikesän kunnialla loppuun! No pidetään lippu korkealla ja pullot housuissa niin kaikki sujuu.
Kärpijoki on miehistä komein, suurin ja fiksuin.
elbowski
03.08.2005 03:26:06 (muokattu 03.08.2005 20:29:56)
No me ollaankin sitten vissiin ainoat täältä jotka vie festarikesän kunnialla loppuun! No pidetään lippu korkealla ja pullot housuissa niin kaikki sujuu.

Jos ei suunnitelmiin tuu muutosta, niin täältä ollaan Ankkaan tulossa.

E. Muta Lauantaina vaan, rahaa on vähän ja YUP on w*ttu paras!
Näen sen silmistäsi, nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?

IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2
Juntunen
03.08.2005 10:04:00

Jos ei suunnitelmiin tuu muutosta, niin täältä ollaan Ankkaan tulossa.

Täältä kans.
Tsekkaa biisi. Tsekkaa toinen. | www.dianband.net
DT
03.08.2005 18:47:18
Ankkaan tullaan.
"Kaikki muuttuu vaikeaksi, jos haluaa omistaa esineitä, kantaa niitä mukanaan ja pitää ominaan. Minä vain katselen niitä - ja kun lähden tieheni, ovat ne minun päässäni. Minusta se on paljon hauskempaa kuin matkalaukkujen raahaaminen." -Nuuskamuikkunen
nikomati
05.08.2005 16:28:28

JEE HUOMENNA PÄRÄHTÄÄ KORSOSSA!
No ei kymmenest gepardist tuu edes känniin!
Pluto
05.08.2005 19:37:20
Hei auttakaa tyhmää. Sain syndärilahjaksi digikameran, jolla voipi ottaa videokuvaa. Saako sellaisen viedä portista sisään?
Dillon, you son of a bitch!
aikavaikea
05.08.2005 20:34:41
Hei auttakaa tyhmää. Sain syndärilahjaksi digikameran, jolla voipi ottaa videokuvaa. Saako sellaisen viedä portista sisään?

Ainakin tähän asti kaikilla festareilla sellainen on hyväksytty. Jopa tulevissa yleisurheilun MM-kisoissa. Joten uskoisin että kelpaa.
Naiset nauttikaa
Miehet miettikää
Pluto
05.08.2005 20:35:38
Ainakin tähän asti kaikilla festareilla sellainen on hyväksytty. Jopa tulevissa yleisurheilun MM-kisoissa. Joten uskoisin että kelpaa.

Kiitoksia oikein paljon! Koitan ottaa kameran mukaan.
Dillon, you son of a bitch!
elbowski
05.08.2005 22:28:16
:( En tulekaan.
Näen sen silmistäsi, nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?

IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45
Juntunen
06.08.2005 23:39:28 (muokattu 06.08.2005 23:39:50)

Noni. Ketä on paikalla?? Itse olin tänään ja olen huomennakin. J-Pekkaa ainakin olin näkevinäni kaljateltan portilla. En ihan kerenny hihasta nykäsemään. Jos joku minut tunnistaa niin saa tulla juttusille. :)
Ragorn
06.08.2005 23:45:12
Huomenna Ankkaan kattomaan Sonataa ja Nightwishia.
Muumipeikko:"Miksi et ottanut minua mukaan?" Nuuskamuikkunen:"Koska olet iso ja valkoinen."
kivi
07.08.2005 01:26:24
Noni. Ketä on paikalla?? Itse olin tänään ja olen huomennakin. J-Pekkaa ainakin olin näkevinäni kaljateltan portilla. En ihan kerenny hihasta nykäsemään. Jos joku minut tunnistaa niin saa tulla juttusille. :)

jPekka oli. Mä myös. Oli varmasti muitakin.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Jenka
07.08.2005 10:49:10 (muokattu 07.08.2005 10:50:42)

Oltiin toki. Tosin lähinnä vaan Pistepirkkojen takia. Vetivät helvetin hyvän keikan. Aivan mahtavan. Aurinko paistoi, bändillä oli hauskaa (etenkin Askolla), eikä kusipäisyyttä näkynyt sitten missään.

Uriah Heep kuulosti kyllä hyvältä myöskin. CMX oli ihan ok.

Jep, näin 22 pistepirkkoa..välimatka Korsolavalta Puistolavalle melko pitkä, ja ihmislaumat kapeilla metsäpoluilla hidastavat, mutta.. oli kyllä aivan hiton hyvä 22p, minkä todistin jo Qstockissa. Pakko oli mennä ihan tanssimaan, eikä istumaan passiivisena..

Damn Seagulls yllätti, se olikin niin hyvä bändi.. Juliettella oli hauska meininki... TSOOLia piti fanittaa edessä ja oli se hyvä, oi kyllä vaan. Ebbot oli jälleen hauska. Liekö suorittanut äänenavauksia pitämällä outoja ääniä vai hassuttaakseen vaan. Hassu setä se joka tapauksessa on. The Ark oli myös katsomassa bändiä siellä lavan reunalla. (Tänään sitten näkee sillä lavalla ihan esiintymässä!) The Posiesia kuulin ensimmäistä kertaa ja sen katsomisesta ja kuuntelemisesta tuli niin hyvä mieli. Hellacopters tylsistytti vähän, mutta YUP sitten piristi. The Rasmusta tuli katseltua ja sitten lopuksi vielä vähän Teräsbetonin kiekaisuja siitä ohitse mentyä...

Tänään onkin sitten sateen ja ukkosen ohessa tiedossa myös hyviä esiintyjiä, joskaan ei niin paljon kuin eilen? Eniten kiinnostaa Franz Ferdinand! Sehän on ainakin levyllä hemmetin hyvä bändi!
Silvio Dante
07.08.2005 13:03:52
CMX oli ihan ok.

Ei sitten mistään kohtaa.
Aijai!
sickinmyhead
07.08.2005 20:04:00
Hellacopters tylsistytti vähän, mutta YUP sitten piristi.

Ei kyllä minua tylsistyttäny yhtään, siis ihan päin vastoin. Koko kesän olin vain oottanu että nään Hellacoptersit joten nyt kaikki on vasta hyvin kun näin ne. Edessä oli ihan järjetön meininki! (ja mä kyllä aika nopsaa tylsistyn jos en ole siinä lavan edessä tai joskus oon lavan edessä mutta en oo kuullu lauluja eli ei siis ole lempibändi kyseessä, niin sillon myös on tylsää) YUP oli just samaan aikaan niin sitä en nähny, mutta ei haittanu, kun näin ne provinssissa.
Juliette&theLicks näin vain sekunnin, mutta se oli just search and destroy, eli loistava ajoitus..
Uriah Heep oli ihan liikaa porukkaa, etten nähny ees lavaa, se oli tylsää..vaikka kuulosti hyvältä.
22p&TSOOL on molemmat ihan mukavia
CMX oli hauska nähdä koska en ollu nähny pitkään aikaan ja sain rennosti kattoa ruoholla istumassa
Teräsbetonia oli niin hauska katsoa, että harmitti kun kerrenny nähä loppuun...
Semper ubi sub ubi
Juntunen
08.08.2005 10:20:05

Tämä The Ark vai mikä onkaan veti kyllä kerrassaan ihmeellisen shown. Pisti kyllä parhaat rokkielkeet tiskiin. Musiikki ei kauheasti ole niiltä iskenyt, mutta tuo live-episodi oli kyllä mahtava.

Nightwishiäkin oli kiva nähdä monen vuoden tauon jälkeen. Niiden musa on muuttunut enemmän meikäläistä lähemmäksi. Hietala hoiti spiikkausta ja huusi komeasti. Tuli kylmiä väreitä.

Kotiteollisuus oli kivasti virkeämpi kun Oulun Qstockissa viikko sitten. Silti jotenkin tuntuu, että olen nähnyt ne jo liian monesti lyhyen ajan sisään.

Mikä tärkeintä, reissun tavoite tuli täytettyä kun pääsin perjantaina testaamaan Orangen nupin Musamaailmassa. Kiintymykseni sai uusia ulottuvuuksia.
jPekka
08.08.2005 12:07:15

Oltiin toki. Tosin lähinnä vaan Pistepirkkojen takia. Vetivät helvetin hyvän keikan. Aivan mahtavan. Aurinko paistoi, bändillä oli hauskaa (etenkin Askolla), eikä kusipäisyyttä näkynyt sitten missään.

Tuo oli suorastaan hardrockia tuo keikka... tuntui bändi tosiaan olevan itsekin suhteellisen innoissaan. Hauskaa seurattavaa.

Mitäs muuta... SEHV oli ok. Juliette & the Licksiä jaksoin yhden biisin ajan, se ja alkuspiikin yletön kornius ("Are you ready for the rock'n'roll show, motherfuckers") saivat päättämään, ettei bändi ole mistään kotoisin. TSOOLia katseltiin Kiven kanssa tovi, mutta eipä kumpainenkaan oikein innostuttu. Apulantaa oli kiva seurata joskus 90-luvun puolivälissä, nykymeno taustanauhoineen näytti aika ankealta. CMX:ltä en oikein osannut odottaa mitään, mutta soittivat yllättävän toimivan keikan, mukana mukavasti vanhoja ralleja. Maija Vilkkumaa oli ookoo. YUP oli tapansa mukaan hurmaava pikku yhdistelmä rockbändiä ja kulttuurihistoriallisesti orientoitunutta ristisanatehtävää. Harkitsin Teräsbetonia, mutta päätin sittenkin lähteä kotiin ennen pahinta ryysistä.

Sunnuntaina sitten... Viikatteen näin lavalla ekaa kertaa ja tykkäsin kovasti. Bändillä on loistava konsepti: saavat näyttää mahdollisimman nörteiltä ja soittaa silti hardrockia.

80-luvulla näkemäni Hanoi Rocksin keikat olivat joko loistavia tai helvetin huonoja, nyt bändi oli tasan puolesta välistä. Andysta tuli mieleen vanha valokuva 90-vuotiaasta apassipäällikkö Geronimosta, joka rahdattiin reservaatista maailmannäyttelyyn poseeraamaan (lataamaton) luodikko sylissään ja myymään valokuviaan 50 sentillä kappale.

Zen Cafe on lavalla aivan liian ROK! itseironisiin syrjästäkatsojabiiseihinsä nähden, mutta kivahan tuota oli katsella. Kotiteollisuutta jaksoin puolitoista biisiä. Within Temptation oli visuaalisesti hieno, vaikka en itse niin musiikistaan välittänytkään. Omassa sarjassaan kyllä nättiä fantasiamusiikkia.

Franz Ferdinand kuulosti (ja näytti soittimiaan myöten) täsmälleen niiltä vuosien 1978-82 uuden aallon brittibändeiltä, jotka tekivät pari singleä pikkumerkeille ja hajosivat sitten. Ehkä ne ostavat seuraavaksi kaikulaitteen ja rumpukoneen ja rupeavat uukakkosiksi ja echoandthebunnymeneiksi ja cureiksi? FF:ää voisi pitää tyyppiesimerkkinä sellaisesta ksenofobisesta brittirokista, joka ei osaa mitään muuta kuin toistaa brittirockin historiaa.

Apocalyptica oli oma, toisaalta (tahattomankin) hupaisa ja toisaalta ärsyttävän teennäinen itsensä. Viihdyttävää musiikkia silti, vaikka yletön kohkaaminen söi jutulta tehoa.

Nightwishiä oli kiva katsella ja kuunnella, mutta keikka ei tainnut olla bändin parhaita. Pohjoiskarjalaiset sukulaistytöt olivat samaa mieltä. Marcon taustalaulut hukuttivat Tarjan äänen välillä kokonaan, ja valitettavasti mikki oli auki myös Marcon äärimmäisen lapsellisten välispiikkien aikana. Enkä minä osaa vieläkään suhtautua taustanauhoja käyttäviin bändeihin. Kauhean pitkiä taukoja biisien välissä, jolloin kaikki pysähtyi ja lava pimeni. Visuaalisuuteen satsattu, tosin se ilotulitus taisi alkaa hivenen etuajassa?

Ai niin, enhän minä ole enää mikään musiikkikriitikko. Siispä lopetan tähän.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
n-oise
09.08.2005 11:11:00 (muokattu 09.08.2005 11:12:17)
kävin ankassa sunnuntaina ja tykkäsin.

Disco Ensembleltä taas perushyvä keikka, In Neonin ja Dynamite Daysin kuuleminen ilahdutti. Yleisössä oli vaan ankeaa, kukaan ei oikein riehunut vaikka ihmisiä oli kauheesti.

Sonata Arctica kuulosti ihan kauhealta ja naurettavalta ja niiden laulaja kuulosti välispiikeissä ihan joltain Radio Novan liikennejuontajalta. Oli pakko lähteä heti parin biisin jälkeen muualle vaeltelemaan. No joo, minä en ymmärräkkään hevistä mitään..

Hanoi Rocks jytäsi ihan mukavasti, lähes kaikki oleelliset vanhat hitit soittivat :).

Zen Cafélla oli hyvä keikka, bändi oli hyväntuulinen ja tunnelma oli mukava.

Franz Ferdinand oli oikein loistava :> Tykästyin heti keikan alussa ja bändin energia kesti vikaan biisiin asti.

The Ark olikin varmaan päivän paras bändi, vaikka en niiden musiikista ollut aikaisemmin tykännytkään. Show oli aivan mahtava ja biisitkin kuulostivat yllättävän hyvältä. Vieläkin hymyilyttää muistellessa keikkaa :).

Nightwishistä en sitten Arkin jälkeen oikein jaksanut innostua. Tarjan ääni kuulosti joissain vaiheissa aika kärsineeltä.
olet surrealisti, eikö niin...
Marico
09.08.2005 11:29:13
Kyllä, kyllä... Oli tuo lauantai kyllä ihana päivä... Apulanta soitti ihan hyvin ja 'Irroitetaan käsi' oli täyttä plussaa... ;) Mutta The Rasmus... Aah... Ihana! Uudet biisit kuulosti hyvilta ja jäipä yks niistä soimaan päähänkin. (soi edelleen pääs!) Mutta sen sanon että Rocklavalta kuulunut Lady in black -biisi sai kyl hermot riekaleiksi... Murr...
Tiedät, että olet kitaristi vasta sitten, kun tiedät olevasi viisaampi kuin basisti!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)