Aihe: Tuplapoljenta ja istuma-asento
1 2 3
Hössö
31.07.2005 00:06:26
Terve vaan kaikille!

Mikä perkele on ku polkee tuplaa, ni alkaa asento painua takakenoon ja tasapainokin hieman horjuu? Penkki säädetty korkeuteen, jossa jalat lepäävät polkimilla n. 90 asteen kulmassa.
Deino
31.07.2005 12:22:31

Sama juttu, mutta homma pysyy silti hanskassa.
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
Shitmanek
31.07.2005 12:45:08
Kannattaa koettaa hieman vaihtaa asentoa, minullakin oli tuollainen ongelma mutta hieman säätämällä sekin meni parempaan päin.
Mr. Morrow
31.07.2005 20:36:44
Mulla on taas toisinpäin!
Pitkällisen tuplajamittelun jälkeen huomaan olevani niin etukenossa, että voisin nuolla tomien kalvot puhtaiksi..?!?!
No, en ihan, mutta lähestulkoon. Etukenoa hakee kuitenkin!
Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, muttei niille joita ohjaa vaisto soturin!
Outkast
31.07.2005 21:13:04
Terve vaan kaikille!

Mikä perkele on ku polkee tuplaa, ni alkaa asento painua takakenoon ja tasapainokin hieman horjuu? Penkki säädetty korkeuteen, jossa jalat lepäävät polkimilla n. 90 asteen kulmassa.

Itselläni oli tuo sama ongelma, mutta sinkun poljennassa. Ongelma on siinä, että nostat nuijat liian aikaisin kalvossa, en voi käsittää sinänsä miten tätä voi tapahtua tuplia poljettaessa. Mutta sinun pitää treenanta kummallakin jalalla ihan single iskuja niin että nuija irtoaa basarista niin myöhään kun ikinä on mahdollista.
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
hybrid
31.07.2005 22:33:49
Mutta sinun pitää treenanta kummallakin jalalla ihan single iskuja niin että nuija irtoaa basarista niin myöhään kun ikinä on mahdollista. Mutta eikös tuossa kärsi soundi, kun se nuija demppaa sitä kalvoa?
Outkast
31.07.2005 22:40:44
Mutta eikös tuossa kärsi soundi, kun se nuija demppaa sitä kalvoa?

Aivan, tosiaan unohtui mainita, en tiedä miten te muut teette, mutta henk.koht pidän slave puolen nuijaa aina aavistuksen irti kalvosta silloin kun esim soittaa sellaisia lyhyitä purskahduksia komppejen sekaan. Muuten ainakun tuplien poljenta loppuu, jalka haitsulle.

Mutta kannattaa silti treenata tuota viimetingassa nostamista. Toinen mahdollinen syy on varmasti soittokorkeus ja penkillä istumisasento.
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
Niskamies
31.07.2005 22:41:47
Ei kannata jättää nuijaa kalvoon. Saundi on paljon huonompi, etenkin reiättömällä etukalvolla.
Virallisesti semi-pro!
juoni
31.07.2005 23:36:58
Ei kannata jättää nuijaa kalvoon. Saundi on paljon huonompi, etenkin reiättömällä etukalvolla.

Jaapa-jaa. Voisinpa kutsua näitä eri tekniikoilla tuotettujen soundien eroja makuasioiksi. Musiikkityyli tietysti hieman sanelee miltä rummun tulisi kuullostaa. Itse jätän nuijan aina kalvoon kiinni, koska se toinen tapa ei toimi kantapäätekniikalla.
Lahjattomat Treenaa
Niskamies
31.07.2005 23:45:56
Jaapa-jaa. Voisinpa kutsua näitä eri tekniikoilla tuotettujen soundien eroja makuasioiksi. Musiikkityyli tietysti hieman sanelee miltä rummun tulisi kuullostaa. Itse jätän nuijan aina kalvoon kiinni, koska se toinen tapa ei toimi kantapäätekniikalla.

Sulla on ilmeisesti reiällinen etukalvo? Mulla on resokalvona Läpinäkyvä G1, ja toi basari kuulostaa hirveältä jos nuijan jättää kalvoon kiinni. Ethän sä jätä kapuloita tomeihinkaan kiinni.
Virallisesti semi-pro!
passe
01.08.2005 00:02:10
Sulla on ilmeisesti reiällinen etukalvo? Mulla on resokalvona Läpinäkyvä G1, ja toi basari kuulostaa hirveältä jos nuijan jättää kalvoon kiinni. Ethän sä jätä kapuloita tomeihinkaan kiinni.

Kyllä toisilla on itseasiassa tapana jättää esim. kapula snareen kiinni iskujen välissä. Pedaalitekniikka on, kuten jo mainittu, makuasia. Toiset saavat homman skulaamaan paremmin jättäen pedaalin kalvoon kiinni. Useimmat toki päinvastoin. Tietysti riippuu myös siitä, millaisella varustuksella soitetaan ja millaista soundia haetaan. Itse yritän harjoittaa molempia tekniikoita, onpahan sitten tarvittaessa valinnan vapaus.

Nämä hommat ovat aina yksilökohtaisia ja mitään absoluuttisia totuuksia näihin ei ole.
juoni
01.08.2005 00:50:21
Sulla on ilmeisesti reiällinen etukalvo?

Juu on. Nyt muistan kyllä muinoin soittaneeni reiättömällä etukalvolla ja eihän siitä mitään tullut omalla tekniikallani.
Lahjattomat Treenaa
wavelength
01.08.2005 06:34:30

Huono tasapaino ja tekniikka. Ylävartalon ei pitäisi lähteä kallistelemaan poljennan mukaan. Harjoittele sellaisella tempolla, että ylävartalo pysyy suorassa, ja nosta nopeutta pikku hiljaa. Minullakin alkaa vartalo kääntelehtiä pedaaleista poispäin, kun nopeus alkaa nousta hallitsemattomaksi.
En tiedä mistä puhun.
HeavyManDrummer
01.08.2005 09:51:52
ku polkee tuplaa, ni alkaa asento painua takakenoon

Mulla sama ongelma, mutta tiedän syyn. Olen aloittelija. Eli harjoitusta ja etsimään sitä oikeaa asentoa.
Mitkä ihmeen tuplapedaalit?
HeavyMachinery
01.08.2005 09:55:04

Jep !! Ittellä on se ongelma että pidän ehjän etu kalvon soundista ja tatsista. Nuijan hautaaminen aiheuttaaa kaksois iskun kun paine ei p'ääse purkautumaan. huomasin sen nyt kun nauhoittelin soittoani. Ahdistaa....
Minä tiedän - siis pelkään !
Outkast
01.08.2005 11:03:57
Kyllä toisilla on itseasiassa tapana jättää esim. kapula snareen kiinni iskujen välissä.

Jos noin tekee niin ei voi muutakun itkeä.
passe
01.08.2005 11:25:52
Jos noin tekee niin ei voi muutakun itkeä.

Ton nimeen mäkin ennen vannoin, kunnes näin yhden kermitin, joka käytti kyseistä tekniikkaa ja rokkasi livenä kuin Erkinharju konsanaan. Kuinka hän snarensa viritti ja millä ihmeen tavalla hän sai snarensa tällä tavoin rokkaamaan, jäi mysteeriksi. Sitä hän ei osannut selittää itsekään, kun ei ollut sitä analysoivampaa tyyppiä.

Perussääntöhän näissä hommissa on, että tietyt lainalaisuudet yleensä pätevät, mutta mitään 100%:sia totuuksia ei ole olemassa. Kaikki on aina loppupeleissä yksilökohtaista.
Outkast
01.08.2005 12:51:54 (muokattu 01.08.2005 12:52:33)
Perussääntöhän näissä hommissa on, että tietyt lainalaisuudet yleensä pätevät, mutta mitään 100%:sia totuuksia ei ole olemassa. Kaikki on aina loppupeleissä yksilökohtaista.

No periaatteessahan tuo on ihan totta. Henk. koht olen nähnyt liikaa noita rumpaleita esim. Nicko McBrain, Matt Sorum, Dave Lombardo, Jose Pasillas...Muuten aivan loistavia rumpaleita omalla sarallaan, mutta eivät osaa sitä kapulaa nostaa siitä virvelistä vaan se jää pomppimaan siihen aiheuttaen sellaisen tremolomaisen effektin joka kuullostaa todella huonolta. Ja siis tämä nimenomaan kompeissa, ei niinkään filleissä.

Itse kun rupesin treenaamaan sormilla soittamista opettajan opastuksella huomasin selvästi kuinka paljon paremmin rumpu soi kun isku on ripeä ja napakka. Kapulan osuessa uudestaan kalvoon heti iskun jälkeen ja pahimmassa tapauksessa jäädessä pomppimaan siihen se tappaa virvelin soinnin ja tulee tuo "kuollut tremolo" josta aikaisemmin puhuin.

IMO
Jami
01.08.2005 13:40:11

huomasin selvästi kuinka paljon paremmin rumpu soi kun isku on ripeä ja napakka.

Myös basari on rumpu jota olis tarkoitus soittaa. Jos nuija jää demppaamaan basarin kalvoa se ei pääse soimaan. Nuijan pitäis pompahtaa kalvosta aivan kuten kapulankin virvelin tai tomin kalvosta.

Soimaton ja valmiiksi dempattu basari ei rankaise huonosta tekniikasta. Ei tule jälkitremoloa eikä saundi muutu vaikka kuinka potkis. Tämä nyt kuitenkin voitais ajatella eitoivotuksi kun kerran soittamaan pyritään. Triggaus on sitten taas oma juttunsa.

Soittoasento on kieltämättä hankala kun kädet ja jalat (mulla lisäksi maha) on tukipisteeseen nähden erittäin edessä. Painovoimaa vastaan tarvitaan vatsa- ynnä reisilihaksia jotka kehittyy treenaamalla. Pedaaleihin ei kuitenkaan saisi nojailla jos soittaa kantapäät irti lattiasta. Nilkoilla vauhtia nuijille jotka vapaasti iskun jälkeen pomppaa kalvosta.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)