Aihe: Maidenin kitaraharmoniat
1 2 3
tommiot
22.07.2005 21:47:30 (muokattu 22.07.2005 21:51:59)
No, tämähän on vain MINUN mielipiteeni, kenenkään ei tarvitse vetää palkokasvia nenäänsä. Gers pistää vain ärsyttämään pelleilyllään ja raiskaamalla suurimman osan Smithin sooloista turhalla tiluttelullaan ja kamalilla kitarasoundeillaan. Onneksi oltiin pari viikkoa sitten siinä reunassa lavaa, jossa Gers kävi vain pari kertaa... Mun puolesta saisivat palata siihen 80-luvun kokoonpanoon, eli Gers pihalle, mutta niinhän siinä kirjassakin taidettiin sanoa että Smith olis eka joka lähtis, jos joku lähtis.

edit: hienosäätöä
Pastilli?
...And Justice For All
22.07.2005 21:50:51
No, tämähän on vain MINUN mielipiteeni, kenenkään ei tarvitse vetää palkokasvia nenäänsä. Gers pistää vain ärsyttämään pöllimällä suurimman osan Adrianin sooloista ja typerällä pelleilyllään. Onneksi oltiin pari viikkoa sitten siinä reunassa lavaa, jossa Gers kävi vain pari kertaa... Mun puolesta saisivat palata siihen 80-luvun kokoonpanoon, eli Gers pihalle, mutta niinhän siinä kirjassakin taidettiin sanoa että Smith olis eka joka lähtis, jos joku lähtis.

Samalla myös mun mielipide.
Gers oli varmasti isossa osassa Adrianin lähdettyä, mutta että kolme kitaristia...
Huom, pelkkä MUN mielipide, mutta:
Mun mielestä Gers ei oikeen voi pärjätä Smith-Murray parille, molemmat "legendaarisia" maiden-kepittäjiä, sitten joku pelle vetelee livenä samat soolot kun Smith, ei mitään omaa.
THV-Klubi #21
Safaweb
22.07.2005 21:57:42
Gers oli varmasti isossa osassa Adrianin lähdettyä, mutta että kolme kitaristia...
Mun mielestä Gers ei oikeen voi pärjätä Smith-Murray parille, molemmat "legendaarisia" maiden-kepittäjiä, sitten joku pelle vetelee livenä samat soolot kun Smith, ei mitään omaa.

Miksi aina asetetaan vastakkain "Gers ja Smith-Murray" (oikeammin Murray-Smith :P)? Jos lasketaan vuosissa, niin Gers on ollut Maidenissa pidemmän aikaa kuin Smith ja vieläpä yhtäjaksoisesti :) Joskus Gersin onnettomat soolot ärsyttävät livenä, mutta levyllä ne ovat oikeastaan ihan hienoja ja Gers on säveltänyt Maidenille useita hyviä biisejä. Minusta homma toimii tällä kokoonpanolla erittäin hyvin ja livesaundi on muhkea 3 kitaran ansiosta. Kuten joku jo aiemmin mainitsi, kahden kitaristin soittaessa stemmoja yksi voi soittaa komppikitaraa.
m05h & g0, 7r00 h3v4r1
PoLFus
23.07.2005 11:03:00

ÄLäs nyt, kyllä toi sun ahdistus vielä lakkaa, kun opit tykkäämään Maidenista enemmän. Ja vastaanasettelu ei todellakaan ole Gers/Murray-Smith.

Kuuntele Live in Donington - levy läpi. Ei voi olla ihastelematta Gersin soittoa. Smith tulee Running Freessä mukaan!!! Aiankin videossa.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
Hohhoijaa
23.07.2005 11:58:59
Maidenin tapa on perinteisesti terssistemmoissa

Tää on tosi jees.
...And Justice For All
23.07.2005 12:43:44
ÄLäs nyt, kyllä toi sun ahdistus vielä lakkaa, kun opit tykkäämään Maidenista enemmän. Ja vastaanasettelu ei todellakaan ole Gers/Murray-Smith.

Kuuntele Live in Donington - levy läpi. Ei voi olla ihastelematta Gersin soittoa. Smith tulee Running Freessä mukaan!!! Aiankin videossa.

Mä tykkään Maidenista ja hulluna sitä diggailen, mutta Gers ei oikein iske. Ei mulla kumminkaan mikään oo miestä vastaan mutta en tykkää sen soitosta.
Säveltäjänä jees, todellakin.
Mutta ajatus on se että Adrian on ollut "Luomassa legendaa",
Number Of The Beast, Piece of Mind, Seventh Son.. ja kaikki muut! Tuntuu ettei Gers pärjää saavutuksissaan Maidenissa, verrattuna Smithiin.
THV-Klubi #21
Holy Diver
23.07.2005 13:23:14
Joo tuosta Janickista sen verran, että kyllä rupesi vituttamaan kun katsoin Ullevin keikkaa. Janick veteli Revelationsin soolon(H:n osuuden) ihan vituilleen :| Adrianilla on tällä kiertueella vähiten sooloja soitettavana, koska Gers raiskaa hänen tyylitajuisia ja hienoja sooloja rävellyksellään.

Ja noista stemmoista. Näihinhän Maidenin musiikki perustuu. Todella hienosti rakennettuja melodioita.

Ja älkää käsittäkö väärin, en mä Janickia vihaa, mutta saisi soittaa vaan omia soolojaan.
PoLFus
23.07.2005 13:56:51

Mä tykkään Maidenista ja hulluna sitä diggailen, mutta Gers ei oikein iske. Ei mulla kumminkaan mikään oo miestä vastaan mutta en tykkää sen soitosta.
Säveltäjänä jees, todellakin.
Mutta ajatus on se että Adrian on ollut "Luomassa legendaa",
Number Of The Beast, Piece of Mind, Seventh Son.. ja kaikki muut! Tuntuu ettei Gers pärjää saavutuksissaan Maidenissa, verrattuna Smithiin.

Nojoo. Tuli se Adriankin vasta toisella levyllä mukaan :)
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
Master of reality
24.07.2005 03:12:03
ei ne ainakaan mielestäni tee sillä tavalla että yksi soittaa komppikitaraa. Sen takia vähän ihmetyttää minkä takia niitä on kolme. Esim. trooperissakin voisi yksi soittaa taustaa, mutta ne vaan kaikki kolme vetää sitä harmoniaa. Ja suurin syy miks Gers on bändissä on se ettei ne halua heittää sitä noin vaan pois jos smith tulee takaisin. Ja Maidenin jätkille Maidenissa soittaminen on nykyään kuin harrastus ja hauskanpitoa. Ei niitä kiinnosta montako kitaristia siellä heiluu.
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
...And Justice For All
24.07.2005 09:57:52
ei ne ainakaan mielestäni tee sillä tavalla että yksi soittaa komppikitaraa. Sen takia vähän ihmetyttää minkä takia niitä on kolme. Esim. trooperissakin voisi yksi soittaa taustaa, mutta ne vaan kaikki kolme vetää sitä harmoniaa. Ja suurin syy miks Gers on bändissä on se ettei ne halua heittää sitä noin vaan pois jos smith tulee takaisin. Ja Maidenin jätkille Maidenissa soittaminen on nykyään kuin harrastus ja hauskanpitoa. Ei niitä kiinnosta montako kitaristia siellä heiluu.

Niinpä. Siis Harris oli sanonut Gersille että hän pitää paikkansa varmasti jos trio-kitarointi ei pelaa.
Vähän kumma juttu, eikös nyt Smith on kumminkin ns. parempi vaihtoehto, klassises kokoonpanon mies.
Mun mielipide on, että Gers olis voinut väistää Adrianin tieltä, mutta samapa kai se.

Ja tästä on nyt turha vedellä palkokasveja nokkaan, mielipide vaan.
Mm...beer...
PoLFus
24.07.2005 10:05:44

Niinpä. Siis Harris oli sanonut Gersille että hän pitää paikkansa varmasti jos trio-kitarointi ei pelaa.
Vähän kumma juttu, eikös nyt Smith on kumminkin ns. parempi vaihtoehto, klassises kokoonpanon mies.
Mun mielipide on, että Gers olis voinut väistää Adrianin tieltä, mutta samapa kai se.

Ja tästä on nyt turha vedellä palkokasveja nokkaan, mielipide vaan.

Joo, tuskin Harris olisi uskonut suomalaista vm. 90 kitaristia näissä asioissa. ;)

Ts. Ihan turha spekuloida tällaisia, yhtäkauan ne on soittanut ja kumpikin varmasti ansainnut paikkansa bändissä.
...And Justice For All
24.07.2005 10:07:46
Joo, tuskin Harris olisi uskonut suomalaista vm. 90 kitaristia näissä asioissa. ;)

Ts. Ihan turha spekuloida tällaisia, yhtäkauan ne on soittanut ja kumpikin varmasti ansainnut paikkansa bändissä.

Tottakai uskois, mähän se Newstedinkin heitin Metallicasta.
;-)
Mm...beer...
carlos
24.07.2005 10:50:18
Oi sitä harmonian moninaisuutta. Terssit kuule kehiin vaan ja sillä mennään.
Sano negatiivinen asia jokaisesta bändikaveristasi keskuskeittiö: Kitaristi soittaa aina omiaan toinen kitaristi ei osaa mitää et siinä on hyvä bändi __
cr4b
24.07.2005 10:55:48

No kaipa Harris on sitä mieltä, että Gers on parempi. Tai sitten epäilee, että Adrian saattaa uudestaan kyllästyä ja lähteä, eli että Gers olisi luotettavampi.

Muuten, noista stemmoista olisi vähän kysyttävää. Jos toinen kitara soittaa saman mitä toinen, mutta vaikkapa terssiä korkeammalta, niin silloinhan kaikki sen soittamat nuotit eivät välttämättä ole sävellajissa, vai? Onko sillä niin väliä vai onko yleensä tapana katsoa että kumpikin kitara pysyy oikeassa sävellajissa?
Schnowotski
24.07.2005 11:50:24 (muokattu 26.07.2005 20:12:58)
Muuten, noista stemmoista olisi vähän kysyttävää. Jos toinen kitara soittaa saman mitä toinen, mutta vaikkapa terssiä korkeammalta, niin silloinhan kaikki sen soittamat nuotit eivät välttämättä ole sävellajissa, vai? Onko sillä niin väliä vai onko yleensä tapana katsoa että kumpikin kitara pysyy oikeassa sävellajissa?

On ne sävellajissa.

C-duurissa/a-mollissa:
C-E Suuri
D-F Pieni
E-G Pieni
F-A Suuri
G-H Suuri
A-C Pieni
H-D Pieni
Ei ollut montaa sävellajista pois menevää säveltä.

edit: niin siis vasemmalla on tuplattava nuotti ja oikealla sitten stemmakitaristin soittama nuotti.

edit:2
Siivosin ketjun poistamalla yli puolet viesteistä.

Hienoa. Kiits.
Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä.
Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua...
-Ossi-
24.07.2005 12:07:38
Joo tuosta Janickista sen verran, että kyllä rupesi vituttamaan kun katsoin Ullevin keikkaa. Janick veteli Revelationsin soolon(H:n osuuden) ihan vituilleen :| Adrianilla on tällä kiertueella vähiten sooloja soitettavana, koska Gers raiskaa hänen tyylitajuisia ja hienoja sooloja rävellyksellään.

Ja noista stemmoista. Näihinhän Maidenin musiikki perustuu. Todella hienosti rakennettuja melodioita.

Ja älkää käsittäkö väärin, en mä Janickia vihaa, mutta saisi soittaa vaan omia soolojaan.

Äläs nyt jauha!Janickilla niitä sooloja on vähiten soitettavana tällä kiertueella,eihän se soita soolon kuin Revelationsissa,Trooperissa ja Phantom Of The Operassa!Ja Troopperin soolon vetävät H:n kanssa yhtä aikaa!
Moderaattori
26.07.2005 20:08:44 (muokattu 26.07.2005 20:10:33)
Siivosin ketjun poistamalla yli puolet viesteistä. Toistamiseen en tätä tee, lukko ja jäähy on nopeampi ratkaisu.
Jucciz
27.07.2005 08:40:56
Iron Maiden taitaa olla joillekin uskontoon verrattava asia - täällähän mellastetaan fanaattisemmin kuin kalamies-ketjussa konsanaan. :)
...And Justice For All
27.07.2005 11:24:13
Iron Maiden taitaa olla joillekin uskontoon verrattava asia - täällähän mellastetaan fanaattisemmin kuin kalamies-ketjussa konsanaan. :)

Ja se on jo paljon. :)
No back to maiden.
Semmosessa tuntemattomassa kellaribändibiisissä The Trooperissa on kyllä loistavat harmoniat, jos niitä nyt siksi saa kutsua. Muutenkin biisin kitarointi hipoo taivaita.
Mm...beer...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)