Aihe: Mikrofonien testaamisesta..
1 2 3 4
trust
13.03.2003 16:28:36
No mikrofoonien testaajat varmaan osaa kertoa että millanen studiomikki toi C4000B on ?

Ja mihin hintaan tota saa käytettynä...

Aattelin sitä näin niinku himaan studio mikiksi. Ja sit tahtoisin tietää että tartteeko noihin välttämättä hankkia etuastetta, että ne toimii kunnolla...
trust
13.03.2003 16:44:51
Nii siis mulla kasi digiraituri...

Eli sen kanssa käytettäväksi tarvisin mikki neuvoja...
Mikael
25.03.2003 09:43:16 (muokattu 25.03.2003 09:45:27)

No niin, lauantaina siis testaamme mikkejä. Mikähän on saapuvien ihmisten aikataulu? Mulle käy aloittaminen klo 10.00 tai sen jälkeen, mutta kuinkas pitkänmatkalaiset? Pankaapa omia ehdotuksianne.

Ja ne ketkä eivät siis ilmottautuneista pääse osallistumaan, mutta mikkinsä luovuttavat testiin, niin pankaapa vaikka pikaviestiä niin sovitaan noudoista. Jaben osalta homma on jo ok.

Mikkilistaa olen päivittänyt tuonne kakkossivulle...
PIM
25.03.2003 10:04:36
Mä voin olla fyysisesti läsnä tilaisuudessa lauantaina n. viiteen asti ja tuoda koekappaleet tullessani mutta palautuksesta täytyy sitten sopia erikseen ellei niitä ehditä testaamaan siihen mennessä. Mitkäs sen testilabran koordinaatit oli että osaan ohjelmoida GPS:ään oikean määränpään? Tai jos kohteeseen pääsee jollain joukkoliikennevälineellä joko rautatieaseman tai Pasilan aseman suunnasta niin sekin auttaisi perille pääsyssä.
Right now I'm fucking busy, or vice versa..
jPekka
25.03.2003 10:26:05

No niin, lauantaina siis testaamme mikkejä. Mikähän on saapuvien ihmisten aikataulu? Mulle käy aloittaminen klo 10.00 tai sen jälkeen, mutta kuinkas pitkänmatkalaiset? Pankaapa omia ehdotuksianne.

Aloitusaika sopii - tuossa alkuiltapäivän puolella joudun poistumaan Suomen Kääntäjien ja Tulkkien Liiton kokoukseen, mutta pääsemme varmaankin sopimukseen siitä mitä kautta saan mikrofonini takaisin.

Paikan osoitetta minäkin kaipailen.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
kivi
25.03.2003 11:48:14

Aloitusaika sopii

Kuin myös, enköhän mä aamupäivällä ole edellisen yön keikkamatkasta toipunut. Ja paikan osoitetta minäkin kaipailen. Mun pitää lähteä lauantai-iltana jossain vaiheessa soittamaan keikalle, mutta muuten on ok.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mikael
25.03.2003 12:14:05 (muokattu 25.03.2003 12:31:49)

Aloitamme siis lauantaina klo 10.00.
Koordinaatit olen lähettänyt pikaviesteinä osanottajille, joten jos nyt vielä joku on osallistumassa niin ilmoa vaan tännepäin. Keskustasta pääsee muuten mun kyydillä perille...
Mikael
25.03.2003 12:22:47

No mikrofoonien testaajat varmaan osaa kertoa että millanen studiomikki toi C4000B on ? Ja mihin hintaan tota saa käytettynä...

Tämäkin varmaan selviää testien aikana, koska ko. mikki on mukana. Käytettyjen hinnoista en osaa sanoa, eipä ihan hirveesti oo noita näkynyt käytettyinä. Prepal-sivuston mukaan keskimääräinen hinta netissä olis n. 339$.

http://www.prepal.com/welcome.htm
Jabe
31.03.2003 14:38:02

No guis meni testit? Oliko mun BG:stä mihinkään? Vai päällystänkö sen tinapaperilla, ja alan jakamaan sitä kerran vuodessa "Platinamikrofoni" -palkintona m.netin parhaalle kotipajavirkkaajalle?
Mikael
31.03.2003 14:52:57

Testit meni ihan ok, mutta syvällistä analysointia ei vielä ole suoritettu. Äänitimme rumpuja, akustista kitaraa, puhetta ja avainnippua kutakin noin 30s pätkän kaikilla paikalla olleilla mikeillä. Seuraavaksi pitäisi ääninäytteet normalisoida voimakkuuserojen eliminoimiseksi ja sitten poltella tuloksesta testi-CD, jota kukin voi sitten itse kuunnella ja tehdä omat johtopäätöksensä.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Jabe
31.03.2003 16:51:06

Hyvä, hyvä. Ollaan myöhemmin yhteydessä CD:n ja mikinpalautuksen tiimoilta. Mulla on ainakin alkuviikko ma-ke ihan kiinni.
Vilhelmus
31.03.2003 18:39:39

Olisi hienoa, jos tuloksista pääsisimme myös me kadunmiehet osingoille ;)
Born of black wind, fire and steel
jPekka
31.03.2003 19:09:15

Olisi hienoa, jos tuloksista pääsisimme myös me kadunmiehet osingoille ;)

Tarkoituksena on tehdä jonkinlainen sivu noille ääninäytteille - riittävän hyvällä bitratella erojen pitäisi kuulua kyllä mp-kolmosistakin (kun nuo vielä monofonisia ovat nuo ääninäytteet).

Olisikohan tuo sivu muuten mahdollista saada Muusikoiden.netin yhteyteen - itse lupauduin kyllä sivua tekemään, mutta vähän epäilen omien levykiintiöitteni riittävyyttä.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Mikael
10.04.2003 17:31:37

noni. eilen piti siirtää materaali eteenpäin tuullssiin pätkittäväksi ja normalisoitavaksi mutta meikäläiselle pukkas keuhkoputkentulehdus ja päädyin makailemaan tänne sängyn pohjalle... yrtämmä ensi viikolla uudelleen mikäli vapaata studioaikaa löytyy. malttia ihmiset...
Jabe
10.04.2003 20:05:53

Pikaista paranemista. Ota iisisti. Ollaan yhteydessä ensi viikolla.
Aki
24.04.2003 02:25:41

Onko testituloksia kuultavissa? Itseltänikin löytyy Neumann MK84i, sekä CAD95, olisi hienoa kuulla miten nuo Neumannit istuvat joukkoon.

-Aki.
noaid
14.05.2003 12:34:39

Aattelin nostaa tän threadin taas pinnalle kun on päässy ilmeisesti vähän unohtumaan tai kiireet on painaneet päälle?

Itellänikin ois testin tuloksille käyttöä jos ne saatas vaikka waveina nettisivulle.
No fiddu...miten tähän saa importattua skannatun nimmarin?
Mikael
14.05.2003 13:12:50

Testitulokset on eilen siirretty vihdoin tuullssiin ja heti kun ystäväni muuttokiireet on ohi, suritetaan editointi ja normalisointi... malttia ihmiset. Aikataulu nopeutuu heti kun joku antaa rahaa : )
noaid
14.05.2003 15:30:47

Jees. Kyllä hyvää kannattaa odottaa, etenkin kun ilmaseks saa. Mutta odotellessa voi käydä tutustumassa seuraavaan sivuun jos ei vielä ole käynyt:

http://www.microphonereview.com/reviews.asp
No fiddu...miten tähän saa importattua skannatun nimmarin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)