Aihe: Fallout- pelisarja
1 2 3 4 566 67 68 69 70
sielunvihollinen
19.07.2005 11:37:39
tietokoneroolipelissäkin voi olla interaktiota ja pelaajan teoilla voi oikeasti vaikuttaa tapahtumiin. Ennenkaikkea juuri joustavuudessaan omaa luokkaansa, eikä yksikään peli ole sen jälkeen yltänyt samaan. Eikä kai sitä ennenkään.

Nethack ym. rogueliket.
gandar
19.07.2005 11:39:02
Fallout 2 on maailman paras peli. Piste.

Juu tosiaan, itse pelailin näitä kavereilta lainassa ihan järjestyksessä ja lopulta hankin tuon Fallout Radioactive-kokoelman.

Ykkönen lupaili jo jotain hienoa, vaikka siinä oli puutteensa (Kun Ivan mätkäyttää SMG:llä selkään omaa hahmoa supermutantin sijaan, ei jaksa naurattaa). Maailma oli jotain erilaista ja kerrankin sai roolipelata ihan oikeasti.
Kakkonen olikin se pelaamisen messias. En jaksa edes laskea, monta kertaa on tahkottu läpi ja monellako eri tavalla. Peli, joka kuuluu jokaisen hyllyyn Raamatun ja Tuntemattoman sotilaan väliin.

Tactics olikin ihan kuraa, hirveä pettymys. Kolmososaa odotellessa.
Ceci n'est pas une signature
lapio
19.07.2005 11:54:39

Jotain noissa on tehty oikein ja paljon. Enhän muuten ole ainoa, jonka mielestä Falloutien jotkut hahmot ja yleensä dialogin taso on parhaimmillaan aivan helvetin hauskaa?

Välillä oli aivan loistavia heittoja. Suoraan jostain elokuvista tai peleistä.

Nämä random encountereiden viittauksen erilaisiin elokuviin ja tv-sarjoihin olivat myös loistavia. Se taivaalta pudonnut valas siellä keskellä autiomaata kukkaruukun kanssa, star trek äijiä, star trekista tuttu ajanvartija portti josta pääsi vault 13:sta...
Live fast, die 72 year old.
Veco
19.07.2005 15:22:14
Välillä oli aivan loistavia heittoja. Suoraan jostain elokuvista tai peleistä.

Nämä random encountereiden viittauksen erilaisiin elokuviin ja tv-sarjoihin olivat myös loistavia. Se taivaalta pudonnut valas siellä keskellä autiomaata kukkaruukun kanssa, star trek äijiä, star trekista tuttu ajanvartija portti josta pääsi vault 13:sta...

Ja sillanvartija suoraan Monty Pythonin Holy Grailista. Kysymyksetkin tais olla samoja.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Dj P.
19.07.2005 20:38:53
Juu, onhan nuo 1 ja 2 pelattu miljuuna kertaa läpi. Tacticsia en ole kokeillut, enkä aio.

Hahmot on yleensä ollut korkealla älyllä ja karismalla varustettuja hyviä tyyppejä (elikkäs kaikissa paikoissa tykätään).

Erikoisempia kokeiluja kakkosessa:

1. No, semmonen minimi älyn omaava häiskä. Varsin hauskaa keskustelua sai aikaan.

2. Minimi onnella varustettu hahmo + Jinxed. En tiedä monestiko ammuin kriittisiä osumia Bozarilla tai Vindicator Minigunilla...itseeni. Henki pois, mutta pirun hauskaa oli.

3. Maksimi karisma ja kaikki mahdolliset kyvyt mitkä vain vaikuttavat jotenkin hahmon, err, viehätysvoimaan. Joitain hassuja juttuja sai aikaan.

4. Viimeisenä ja vaan ei kilteimpänä totaali pahis. Taisi siellä hahmon tiedoissa lukea maineen kohdalla Demonspawn. Melkein kaikki encounterit aavikolla oli palkkionmetsästäjiä tms päänahkani perässä. Kaupunkeihin ei uskaltanu mennä. Tehtävien saaminen/suorittaminenkin oli vaikeaa, kun kaikki joko halusivat tappaa hahmoni, juosta karkuun tai eivät vain puhuneet.

Mikä muuten on kenenkin pisin pelisessio? Tarkoitan tällä, kuinka monta vuotta hahmo ehti vanheta. Itse kokeilun vuoksi kerran pelailin muuten vaan, mutten mennyt peliä läpi. Hahmo oli ties millä levelillä, suunnilleen kaikki mahdolliset questit tehty. 13 vuoden kohdalla (hahmoni vanheni 16 vuotiaasta 29 vuotiaaksi) posahti ydinpommi ja peli päättyi. GAME OVER! Reload...
"Saatanan paska! Minä haluan Kajajoen hiekkasälkille leikkii! Paskapaskapaska! En syö jäätelöö!" -Viisivuotias pikkusiskoni äidille. Huom, teksti on suora lainaus.
dictatorsh*t
19.07.2005 23:25:58
Nyt kalvaa.
Tuossa juuri Fallout 2 pelasin ja oon San Franciscossa siellä tankkerissa. Olin siten siellä alhaalla pelastamassa Badgerin tyttöä ja päätin lähteä pois välillä. Sit kun pääsen sinne Badgerin hyttiin niin Gorista ei näy missään ja kun laivasta yrittää poistua, peli kaatuu. Semmonen jekku.
Edellinen tallennus eri slottiin on alkupäästä Denistä kun tarvin 1,000 että saan Vicin ulos.
Nyt meinaan oikeasti kalvaa.
HELL-O TO ALL OF YOUR SWINGING PARTS!
Tempura
20.07.2005 02:21:12 (muokattu 20.07.2005 02:22:45)
Nyt kalvaa.
Tuossa juuri Fallout 2 pelasin ja oon San Franciscossa siellä tankkerissa. Olin siten siellä alhaalla pelastamassa Badgerin tyttöä ja päätin lähteä pois välillä. Sit kun pääsen sinne Badgerin hyttiin niin Gorista ei näy missään ja kun laivasta yrittää poistua, peli kaatuu. Semmonen jekku.
Edellinen tallennus eri slottiin on alkupäästä Denistä kun tarvin 1,000 että saan Vicin ulos.
Nyt meinaan oikeasti kalvaa.

Tyhmä kysymys, mutta kai sulla on final-päivitys?
Koitappa nukkua vaikka päivään asti tai jotain, jos ei auta. Hahmolla siis. Jos itse nukkuu päivään asti, ongelma ei poistu.

EDIT: Nössöt maksaa saadakseen Vicin ulos. Äijät hakee sen ilmaiseksi käyttäen väkivaltaa.
THV-Klubi #7
atimoc
20.07.2005 02:39:17

Koitappa nukkua vaikka päivään asti tai jotain, jos ei auta. Hahmolla siis. Jos itse nukkuu päivään asti, ongelma ei poistu.

EDIT: Nössöt maksaa saadakseen Vicin ulos. Äijät hakee sen ilmaiseksi käyttäen väkivaltaa.

Ja tosi rangat äijät maksaa ensin Vicin ulos, ujuttaa Metzgerin taskuun dynamiittia, ja ottaa sitten rahat takaisin.
Tarvitko GMail-inviten? Laita mailia. "Saa olla viimeinen kerta kun soitan humppaa. Sen jälkeen tulee jotenkin väkivaltainen olo." -Strutsi
Tempura
20.07.2005 03:53:29
Ja tosi rangat äijät maksaa ensin Vicin ulos, ujuttaa Metzgerin taskuun dynamiittia, ja ottaa sitten rahat takaisin.

Vielä rangemmat poijjaat liittyy slavereihin, orjuuttaa ihmisiä huvikseen, hommaa Vicin ulos, kääntää takkinsa, pöllii metzgeriltä hänen aseensa ja ampuu hänet siihen. Loput metzgerin suojatit hakataan nyrkeillä. Sitten mennään autiomaahan ja terminoidaan Vic puukolla!
THV-Klubi #7
Dunga
20.07.2005 09:19:32
Ai että tulee taas kutinat aloittaa uudella hahmolla kun näitä lueskelee, taidan yrittää idiootilla seuraavaksi.

Kyselläänpä lempparitehtäviä ja ärsyttävimpiä tehtäviä. Oma suosikkini on ehkäpä New Renossa Wrightien pojan murhan selvittäminen taikka kellon etsiminen paskakaivosta, nam. Ärsyttävimpiä ovat mm. geckon ydinvoimalasäätö (unohdan aina järjestyksen robottikohdassa) ja Wanamingo-kaivoksen tyhjentäminen (tunneleissa burstia käyttävät kaverit innostuvat liikaa...).
Oh man, I shot Marvin in the face. IMIK #4 [Kyllä lähtee]
LiiMaNHeNKi
20.07.2005 09:52:02
On kyllä mahtavia pelejä. Pitäisi tosiaan taas aloittaa kakkososan peluu. Alku vain on niin rasittava, kun täytyy mätkiä siellä temppelissä (?) niitä muurahaisia eikä pääse heti kunnolla pelaamaan.
Emmä mitään osaa soittaa... räpellän vaa.
Dunga
20.07.2005 09:55:47
On kyllä mahtavia pelejä. Pitäisi tosiaan taas aloittaa kakkososan peluu. Alku vain on niin rasittava, kun täytyy mätkiä siellä temppelissä (?) niitä muurahaisia eikä pääse heti kunnolla pelaamaan.

Tämä on niin rasittavaa kun olla ja voi. Mutta kyllä uurastus palkitaan viimeistään kun pääsee Deniin ja uhraa pari asekauppiasta pistoolien saamiseksi. Itse naureskelen aina huomatessani että Arroyon jälkeen menen aina Deniin Tubbyn kauppaan ja mukiloin vaivaisen pistoolin takia.
Oh man, I shot Marvin in the face. IMIK #4 [Kyllä lähtee]
M1kk0
20.07.2005 11:14:44
Tämä on niin rasittavaa kun olla ja voi. Mutta kyllä uurastus palkitaan viimeistään kun pääsee Deniin ja uhraa pari asekauppiasta pistoolien saamiseksi. Itse naureskelen aina huomatessani että Arroyon jälkeen menen aina Deniin Tubbyn kauppaan ja mukiloin vaivaisen pistoolin takia.

heh. itse en ikinä ole asekauppiaita ottanut hengiltä. olen varmaan luullut että silloin muut asukkaat käy kimppuun (?).

kävin juuri äskettäin kaivamassa poltetun fallout 2 levyn minkä olen kopioinut kaverilta :) taidan asentaa ja alottaa uusiks.
'o' Googleta ennen kuin kysyt typeriä.
dictatorsh*t
20.07.2005 11:39:44

Joo, tää on totta. Mutta kunhan vain sillä määritin kohdan pelissä.
Taidan koittaa sitä nukkumisjuttua.
Wekku
20.07.2005 11:56:17
Kyllä ovat Fallout 1&2 parhaita pelejä, mitä olen ikinä pelannut. Ja kukas muuten tunnistaa ykkösessä Junkyardissa asuvan kauppiaan äänen takana olevan tutun näyttelijän?
Parempi naula sokeria kuin leiviskä paskaa
dictatorsh*t
20.07.2005 12:03:11

Arvaa vaan muuten unohtuiko asennettaessa? No nyt sitten vaan alusta jauhamaan.
lapio
20.07.2005 12:04:08 (muokattu 20.07.2005 12:04:17)

Ja kukas muuten tunnistaa ykkösessä Junkyardissa asuvan kauppiaan äänen takana olevan tutun näyttelijän?

Olikos se nyt itse Richard Dean Anderson.
Live fast, die 72 year old.
SuperJeesus
20.07.2005 12:20:23
Vielä rangemmat poijjaat liittyy slavereihin, orjuuttaa ihmisiä huvikseen, hommaa Vicin ulos, kääntää takkinsa, pöllii metzgeriltä hänen aseensa ja ampuu hänet siihen. Loput metzgerin suojatit hakataan nyrkeillä. Sitten mennään autiomaahan ja terminoidaan Vic puukolla!

...ja Sulik myydään sitä ennen Metzgerille.
Yllä oleva kirjoitus on kärjistetty, sisältää kirjoitusvirheitä ja pitää tuskin paikkaansa.
tähtivaeltaja
20.07.2005 13:59:03
En ainakaan haulla löytänyt ketjua ehkäpä historian kovimmasta pelisarjasta eli Falloutista. Löytyykö m.netistä fallouttien ystäviä? Fallout 2 lähes täydellinen peli ilmestyessään, kolmatta osaa odotellessa..

Löytyy löytyy. kakkosta tuli hakattua öisin muutaman tunnin sessiot. Lopulta jumahdin jonnekin etelään, ilmeisesti missasin jonkun tehtävän keskivälillä peliä. Sitten lainassa ollut peli pitikin palauttaa jo kaverille ja suretti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)