Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parhaimmat naisäänet?
1 2 3 4 511 12 13 14 15
sartzan
17.07.2005 23:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikken ite laulakaan kuin taatusti yksin ollessani ja silloinkin korvia raastavasti, päätin tunkea tänne laulupalstalle utelemaan keillä naispuolisilla laulajilla on asiaan vihkiytyneempien mielestä parhaimmat äänet? Noin niiko ei-klassiselta osastolta. Toivottavasti tätä ei ole kyselty kovin usein täällä, haulla en onnistunut taivuttamaan naisääni- tai naislaulaja-sanoja sellaisissa sijamuodoissa, että tällaista aihetta olisin löytänyt.
 
Mulla ei-järjestetyllä lempparilistalla on ainakin Annie Lennox, Sanna Kurki-Suonio, se Molokon laulaja (onko se Roisin Murphy nimeltään), Sharleen Spiteri (musa muuten ei nappaa kyllä).. Ainakin nuo.
 
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
Jani The Rock
18.07.2005 00:13:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Annie Lennoxin allekirjoitan minäkin. Lisätään Julee Cruise ja Kate Bush. Ja rockabilly- ja kantripuolelta löytyy tietenkin paljon upeaäänisiä naisihmisiä.
 
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
sartzan
18.07.2005 00:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Annie Lennoxin allekirjoitan minäkin. Lisätään Julee Cruise ja Kate Bush. Ja rockabilly- ja kantripuolelta löytyy tietenkin paljon upeaäänisiä naisihmisiä.
 
Aivan! Ainakin Kate Bush unohtu mun listoilta. Sen ääni kyllä on vuosien mittaan muuttunut jonnii verran. Esim. wutherin heightsistähän on kaks versiota, 1979 ja 1985 huitteilla tehdyt, ja siinä vanhemmassa ääni on paljon tummempi jo. En ole tullut tsekanneeksi meneekö uudempi versio yhtä korkealta kuin vanhempi, mutta jo soundillisestikin ääni tuntuu muuttuneen huimasti. Ei kylläkään huonontunut ole, ei sillä. Jostain luin kylläkin juorua että ketjutupakeeraamisella ois asian kanssa jotain tekemistä.
 
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
Jani The Rock
18.07.2005 01:14:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan! Ainakin Kate Bush unohtu mun listoilta. Sen ääni kyllä on vuosien mittaan muuttunut jonnii verran. Esim. wutherin heightsistähän on kaks versiota, 1979 ja 1985 huitteilla tehdyt, ja siinä vanhemmassa ääni on paljon tummempi jo. En ole tullut tsekanneeksi meneekö uudempi versio yhtä korkealta kuin vanhempi, mutta jo soundillisestikin ääni tuntuu muuttuneen huimasti. Ei kylläkään huonontunut ole, ei sillä. Jostain luin kylläkin juorua että ketjutupakeeraamisella ois asian kanssa jotain tekemistä.
 
Jep, onhan se ääni muuttunut vuosien varrella aika paljon. Henk. koht. tykkään vanhemmasta tuotannosta enemmän, mutta se johtuu kyllä muustakin kuin äänestä.
 
Cruisen Juleekin kiskoo kuulemma kaksi askia tupakkia päivässä.
 
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
error-potion
18.07.2005 01:19:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laura Närhi. On vain paras.
 
www.sonicmind.info
Sandey
18.07.2005 15:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kate Bushin ääni on joo vuosien mittaan muuttunut ja tummentunut.. Kun vertaa Wuthering heightsia ja vaikkapa Running up that hill- kappaletta, ero on melkoinen! Tosin pidän kyllä molemmista piiseistä. :)
 
Avaruusmies
18.07.2005 23:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tässä edes kannata käydä keskustelua, jos ei mainita Johanna Iivanaista. Ah, niin ihanainen Johanna Iivanainen. Laulu kuin linnunmaitoa. Parempaa kuin yhtäaikainen nousuhumala ja siemensyöksy.
 
Tupuna
18.07.2005 23:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, Johanna Iivanaisen ääni on upea. Maarit Hurmerinnasta tykkään myös.
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
LNA
19.07.2005 09:35:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Barbra Streisand on ihan saatanallisen hyvä laulaja. Älkääkä nyt vetäkö South Park -faniudestani mitään johtopäätöksiä.. Äitee on jotenkin kouluttanut mut kuuntelemaan sitä. Ja onhan se niin saatanan taitava. Ja sitten.. Donna Summer on aika äijä, Celine Dion vetää hyvin vaikken äänenväristään kovasti pidäkään. Aretha Franklin, Cilla Black, Dusty Springfield, Dionne Warwik.. onhan näitä. Bonnie Tyler on makee. Tietyissä kantrikipaleissa jopa Dolly Parton on ihastuttavan kuuloinen. Kate ja Annie jo mainittiinkin..
 
mutta sitten miun on tähän sanottava, että miun ÄITEE:llä on maailman ihanin ääni. Ai sitä nautintoa, kun se lauloi mulle joskus tuutuutupakkarullaa, nukkuos prinssiä tai peikkoäidin kehtolaulua - tai kun se nykyään vetää jonkin tiukan tsääskipaleen ihan tuosta vaan.. Kyllä mä sitä olen vielä isonakin tyttönä joskus pyytänyt laulamaan tuutulauluja >) Ja on tainnut pari kertaa niin tehdäkin.
 
Sitten.. Musikaalipuolelta löytyy nimiä: Ekana mielessä loppuunkulutettu Sarah Brightman (joka tosin klasarityyliäkin usein hyväksikäyttää) sekä Elaine Paige.
 
Virve Rostia opin D-iivilin kehotuksesta kuuntelemaan harvinaisen tiukkana hevilaulajana, vaikkei äänensä loppupeleissä niin ihmisystävällinen olekaan.. Suomalaisista iskelmäpuolella olen aina pitänyt Arja Korisevan nauravasta soinnista ja tulkinnasta. For the record: Anne Mattila on Hanurista isolla hoolla.
 
Nih: ja mä kertakaikkiaan aion mennä naimisiin Eevan-esanssin Amy Lee:n kanssa.. onsevaanniin ihana!
 
Tässä nyt ensihätään. Jatkakaamme kun mielehen tulee. Joku tärkeä on varmasti unehtunut.
 
Naulaa mut seinään, jooko? Sharon Kontula - Bella Italia #11
Mase
19.07.2005 13:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, Johanna Iivanaisen ääni on upea. Maarit Hurmerinnasta tykkään myös.
 
Maarit kolahtaa myös täällä ja muista kotimaisista tulee mieleen club45:n Maija Sariola & Susanna Hietala. Ulkolaisista esim. Corrsin sisarukset sekä monet tummat gospel/blues/jazz-laulajattaret...
 
Max-X
19.07.2005 14:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pakko sanoa ruotsalainen kaunotar jessica folker.
sillä on hunajainen ääni. sitä bomfunkin biisiä ei tosin kannata kuunnella...
 
"This is the best party I've ever been to... Don't let me die with that silly look in my eyes"
insight
19.07.2005 16:39:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin pidän Kate Bushista ja etenkin sen dramaattisesta fraseerauksesta. Celine Dion on teknisesti taidokas, mutta se ei vaan kuulosta mun korvaan hyvältä. Mä pidän myös Lasgon laulajan äänestä, koska sillä on luonnostaan vaan tosi kauniin sensuelli naisellinen ääni ja Kim Wildella on myös sitä naisellista pehmeyttä. Muhun sellainen vain vetoaa. Roisin Murphy on myös ihan ok.
 
Tempura
21.07.2005 07:24:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään Gibbonsin Bethistä todella paljon.
 
Jotenkin aina sekoan kun kaunis laulu vaihtuu epätoivoiseksi rääkymiseksi (joka sekin on jotenkin kaunista) Sour timesin lopussa - tämä siis livelevyn versiosta kuultuna.
 
THV-Klubi #7
Osteri
21.07.2005 23:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No parhaimmat löytyy tietysti www.musicaldiscoveries.com !
Aiheen kirjoituksissa on viitattu usein Kate Bush'iin. Viime IDOLS kilpailussa Suomessa Emmi Pakkanen vetäisi aivan uskomattoman, super-great esityksen Kate Bushin "Wuthering Heights".
Suomesta ei löydy vastaavaa toista esittäjää !!!!!!! Missä tämä lady on nyt ?????
 
Apricot
21.07.2005 23:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pirjo Aittomäki on viimeksi tehnyt minuun pohjattoman syvän vaikutuksen laulaessaan kokoonpanossa Tango-orkesteri Unto. Muistan kuinka sillä keikalla lausuin kaverilleni, että vaikka olen miäs, niin en yhtään panisi pahakseni jos itse kuulostaisin Pirjo Aittomäeltä.
 
No problemo!
Rumpali Rölli
23.07.2005 12:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Angela Nathalie Gossow
 
The Berzerker:in rumpali on aika nopea
rautayrtti
23.07.2005 23:35:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PMMP:n tyvärillä on kovin sievät ja kuulaat äänet. sattui tulemaan niien joku biisi just radiosta...
 
"these smiling eyes are just a mirror for"
Capu
24.07.2005 16:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PMMP:n tyvärillä on kovin sievät ja kuulaat äänet. sattui tulemaan niien joku biisi just radiosta...
 
mutta erittäin laihat ja epävakaat. Sävelessä pysyminen on tytöille kova urakka.
 
Cornflake
24.07.2005 21:55:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakossa rutiseva hellasärö on kyllä pahinta mitä yksilahkeisesta voi lähteä. Yksilöön katsomatta.
rautayrtti
24.07.2005 23:58:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta erittäin laihat ja epävakaat. Sävelessä pysyminen on tytöille kova urakka.
 
hmm... minusta taas niien äänet tulleepi kovinki kevyesti ja luonnollisesti. en kuule mitään pinnistys-saundia.
 
"these smiling eyes are just a mirror for"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 511 12 13 14 15

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «