Blue Moon 12.05.2003 18:55:42 | |
---|
Eli John Lee Hookerin 10:n CD:n halpaboxi "Portrait" irtoaa Anttilasta 5 centtiä alle 20:n euron. Materiaali näyttäisi pikemmin tarkasteltuna olevan 40-luvun lopusta 60-luvun alkuun. Äänenlaatu on - köh - kohtuullinen tai ainakin nyt jonkunlainen. Ihan kuunneltava jokatapauksessa. Mitään uutta ja ihmeellistä tämä 10:n levyn setti ei tarjoa mutta edullinen tapa tutustua John Lee Hookeriin, jos mies ei ennestään ole tuttu tai sivistyksestä löytyy aukkoja noiden levytysten osalta. - It's been a long time coming - |
Peter Gunn 12.05.2003 20:58:23 | |
---|
Itse olen pettynyt tälläisiin halpoihin kokoelma CD:eihin. Aina jotakin "keikalla mankalla nauhoitettu" -tasoa. En tosin tästä CD:stä tiedä. Mutta kyllä tuo halvalla lähtee. No onkos tullut kesä... |
No joo, aika useinhan tällaiset paketit ovat silkkoa mutta kyllä kelpo kamaakin löytyy, pari esimerkkiä muutaman vuoden takaa: o Howlin' Wolf: The Complete Recordings 1951-1969 (7 CD box) o Bo Diddley: The Chess Years (12 CD box) Ja nuo molemmat muistaakseni Anttilasta alle 150 wanhan rahan. |
Peter Gunn 12.05.2003 21:24:13 | |
---|
Tuon Bo Diddley-kokoelma pitää ostaa, jos se on hyvä. Välillä saa aivan väärän kuvan jostain artistista, kun kuuntelee jotain huonoa levyä No onkos tullut kesä... |
Blue Moon 12.05.2003 22:21:27 | |
---|
Vanhalta 40-luvun lopusta 60-luvun alkuun-kamalta nuo Hookerit kuulostivat siltä osin kun lootaa olen kuunnella ehtinyt. Saundit tosin ovat paikoin hiukan kuppaiset ja jotkut versiot kyllä poikkeavat niistä, joita olen tottunut alkuperäisinä pitämään. Hookerhan levytti mielettömät määrät kamaa eri merkeille jopa eri nimillä ja osa paljon matskua jäi julkaisematta aikanaan ja niitä on myöhemmin tungettu markkinoille kaikenlaisella kokoelmilla. Kukahan jaksaisi selvittää, mitä versioita nuo boxilla olevat ovat? - It's been a long time coming - |
reijoteppo 12.05.2003 22:25:43 | |
---|
Oisko sulla Blue Moon tietoa, että onko niistä Hookerin erinimillä(Texas Slim, John Lee Booker,Delta John...) levyttämistä kappaleista julkaistu mitään kokoelmaa? Tai miltä levyltä ne löytyisi? |
Blue Moon 12.05.2003 22:29:31 (muokattu 12.05.2003 22:48:29) | |
---|
Oisko sulla Blue Moon tietoa, Heikosti on tietoa Hookerista kuten muustakin bluesista noin yleensäottaen. Kuten varmaan tiedätkin niin Ace on julkaissut monta monituista laadukasta Hooker-CD:tä - joskohan niiltä löytyisi jotain? Ace:n kotisivuillahan on usein jonkinlaiset kuvaukset levyjen sisältämästä materiaalista. http://www.acerecords.co.uk/ EDIT: Luulisi, että tästä m-netin porukasta löytyisi muutama John Lee Hooker-asiantuntijakin. Uskoisin niin. - It's been a long time coming - |
Blue Moon 13.05.2003 01:45:57 | |
---|
No joo, aika useinhan tällaiset paketit ovat silkkoa mutta kyllä kelpo kamaakin löytyy, pari esimerkkiä muutaman vuoden takaa: o Howlin' Wolf: The Complete Recordings 1951-1969 (7 CD box) o Bo Diddley: The Chess Years (12 CD box) Nämä olivatkin muistaakseni Charlyn (vähintäänkin) semi-laadukkaita lootia Chessin matskusta. Harmittaa vieläkin, kun tuota Howlin' Wolfia ei tullut poimittua talteen. Kuuden CD:n Jimmy Reed-boxin sentään nappasin talteen. - It's been a long time coming - |
Mage 13.05.2003 09:06:11 | |
---|
No joo, aika useinhan tällaiset paketit ovat silkkoa mutta kyllä kelpo kamaakin löytyy, pari esimerkkiä muutaman vuoden takaa: o Howlin' Wolf: The Complete Recordings 1951-1969 (7 CD box) o Bo Diddley: The Chess Years (12 CD box) Ja nuo molemmat muistaakseni Anttilasta alle 150 wanhan rahan. Itse ostin samoihin aikoihin Muddy Watersin Complete Chess recordings 9CD boxin anttilasta ja on ollut eräs parhaita ostoksia koskaan. Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink.
- RL Burnside |
Mage 13.05.2003 09:10:48 | |
---|
Oisko sulla Blue Moon tietoa, että onko niistä Hookerin erinimillä(Texas Slim, John Lee Booker,Delta John...) levyttämistä kappaleista julkaistu mitään kokoelmaa? Tai miltä levyltä ne löytyisi? Veikkaisin että osa noista on tehty joillain paikallisilla pikkufirmoilla ja tuskin on uudelleen julkaistu. Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink.
- RL Burnside |
reijoteppo 13.05.2003 10:41:26 | |
---|
Veikkaisin että osa noista on tehty joillain paikallisilla pikkufirmoilla ja tuskin on uudelleen julkaistu. Pikkufirmoillehan ne kaikki on silloin tehty...Ja uudelleenjulkaistukin on...
|
Blue Moon 13.05.2003 11:19:21 (muokattu 14.05.2003 15:42:27) | |
---|
Kyllähän Hooker oli varsinkin loppuvuosinaan niin tunnettu ja suosittu artisti, että ura varmasti on tähän päivän mennessä melkoisen hyvin dokumentoitu. Asiantuntijan ilmaantumista odotellessa kerrataan hieman: John Lee Booker (Gone), Johnny Lee (DeLuxe), Johnny Williams (Staff), The Boogie Man (Acorn) , Delta John (Regent), Texas Slim (King), Little Pork Chops (Danceland), Birmingham Sam & his Magic Guitar (Savoy). Samoin aikoihin miehen levyjä sitten kuitenkin julkaistiin lisäksi myös ainakin levymerkeille Sensation, Gotham, Regal, Swing Time, Federal, Chess, Chance, JVB, Chart, Specialty ja tietysti Modern. Joten ei ihme, että hieman sekavaa tämä on... - It's been a long time coming - |
weelie 13.05.2003 13:01:50 | |
---|
Charlyn halpaboxit on kyllä huippuja hinta-laatu-suhteeltaan... (...Rojalteja niistä ei varmaan makseta niinkuin pitäisi...). Äänen laatu on melko hyvä ja niitä ei ole koottu sitä-sun-tätä-kuhan-nmyt-jotain-halvalla -tyyliin. Tuon Howlin Wolfin Completen olisin kyllä napannut varjoani nopeammin jos olisin nähnyt jossain. Billie Holiday Complete 1930s on kai ainoa Charlyn useamman CD:n boxi joka mulla on. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Mage 13.05.2003 15:04:27 | |
---|
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink.
- RL Burnside |
jPekka 20.05.2003 09:37:10 | |
---|
Jonkinmoinen Discografia löytyyy tuolta yli 900 eri äänitettä, olisikohan maailman ennätys? Luulen että levytysten maailmanennätys on edelleenkin intialaisen elokuvamusiikin grand old ladylla, Lata Mangeshkarilla. Viimeksi kun olen luvun rouvan levyttämistä biiseistä nähnyt, luku olo tuolla 30 000 nimikkeen tuntumassa. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
salmivaara 22.05.2003 15:49:43 | |
---|
Viimeksi kun olen luvun rouvan levyttämistä biiseistä nähnyt, luku olo tuolla 30 000 nimikkeen tuntumassa.
Uudessa Johnny Kniga Kertoo -lipareessa oli artikkeli ko. naisesta ja tämän jutun mukaan levytettyjä biisejä löytyy tätä nykyä n. 40 000 kpl. Hell yeah! |
Mage 23.05.2003 07:11:43 | |
---|
Uudessa Johnny Kniga Kertoo -lipareessa oli artikkeli ko. naisesta ja tämän jutun mukaan levytettyjä biisejä löytyy tätä nykyä n. 40 000 kpl. haastetta levynkeräykseen :-)
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink.
- RL Burnside |
Polskan Tulkinta 26.06.2003 16:46:19 | |
---|
Hitto! 10 CD:tä... ...Rock'N'Roll, Blues, Jazz ja Funk olkoon kanssasi... |