Aihe: Mallintava kitaravahvistin bändikäyttöön
1 2 3 4
DaKiller
17.07.2005 10:12:38

Da killer,luetun ymmärtäminen ei ilmeisesti ole parhaimpia puoliasi....Missään vaiheessa en sanonut että niistä ei kannattaisi keskustella...totta kai kannattaa,siten jokainen löytää sen vahvistimen joka palvelee hänen käyttötarpeitaan ja soittotapaa parhaiten, niin soundiltaan kuin ominaisuuksiltaankin... Kysymys on tuosta hankalasti tulkittavien "epä"termien viljelystä. Jos joku sanoo että jonkin vahvistimen ääni on muovinen,se on toimiva määrite jonka voi jopa käsittää...
Mutta tämä yleinen soundi termi, "paska", se on hieman hankalampi käsite jo yrittää mielessään kuvitella ja kuulla...
Vai olenko ainoa joka ei tiedä miltä paska kuullostaa?...
Jos olisin seurannut ja tehnyt osto johtopäätökset noin hankalasti määriteltävien termin ja "ominaisuuden" mukaan, en olisi saanut tätä vahvistinta joka palvelee minua ja minun soittotapaa parhaiten....Etkös sinäkin ole etsinyt itsellesi sellaisen vahvistimen joka sopii sinulle?....

Goofy from area 51,
jos testailen vaffaria, enkä pidä siitä, totean kylmästi sen olevan paska. Siinä ei pitäisi olla sen enempää vaikeuksia kenelläkään ymmärtää mitä mieltä olen vaffarista, kuin jos olisin sanonut sen soundin olevan muovinen. Yleensä näissä keskusteluissa kuitenkin pureudutaan hieman syvemmälle siihen paskuuteen ja pyritään selvittämään toiselle, mikä tekee siitä vaffarista paskan. Termeihin puuttuminen tuntuu olevan joillekin rakastettavaa puuhaa ja mikäs siinä jos pilkunpökkiminen kiinnostaa.

Ja hieman apua tuohon onkelmaasi kuvitella paska. Kuvittele mielessäsi hyvä musiikki, saat varmasti jonkin mielikuvan. Kuvittele nyt sitten mielessäsi huono musiikki niin saat itsellesi kuvan "paskasta" musiikista. Nyt voit sitten lähteä etsimään sitä paskaa soundia vaikkapa tuon paskan musiikin joukosta. Tadaa! Olet löytänyt oman merkityksesi paskalle.
Nyt voit miettiä hetken vielä itseksesi " Hmm... Kyllähän minäkin olen joskus soitellut paskalla vaffarilla." Vai oletko?
Goofy from area51
17.07.2005 13:26:27
Niin,mulle on musiikissa kaksi vaihtoehtoa.Joko pidän,tai en pidä.En silti lähde määrittelemään jonkin bändin "paskuutta" sen mukaan että en pitäisi siitä...Esim,en pidä jimi hedrix:in tuotannosta yhtään,mutta olisi aika ylimielistä että sanoisin sitä paskaksi...sama koskee myös muihin artisteihin..Ja Näitä gimmeleitä ja Tuiskuja en sano edes musiikiksi...Joten en voi niitäkään sanoa paskaksi musiikiksi.

Pilkunnussintaa tai ei,olisi hyvä kuulla OIKEITA argumentteja mikä tekee jonkin vahvistimen paskaksi...

Otetaan hypoteesi...sulla on jokin vahvari joka on sinulle SE vahvari joka tarjoaa sinulle oikeat soundit ja ominaisuudet....
Minä tulen ja kokeilen sinun vahvistintasi....Siinä sivussa kun soittelen sillä,mietin miltä omat biisini kuullostaisi SINUN vahvistimellasi...Aikani pohdittua tulen siihen tulokseen että, se kyseenomainen vahvistin ei sovi minun tarpeisiin(puuttuu jokin ominaisuus Tms...).
Sen jälkeen tulen tänne muusikoiden.net:iin,ja joku kysyy täällä "minkalaiset soundit siinä (laita mallisi tuohon itse) vahvistimessa on".
No,minä kirjoitan sen kuuluisan lauseen..."siinä on ihan paskat soundit",ja kirjoitan sen ilman yhtäkään perustelua siitä, miksi siinä on mielestäni paskat soundit...
Pahinmahdollinen tilanne on se, että se kaveri uskoo sokeasti minun mielipiteeseen soundista,jota en perustellut mitenkään,totesin sen vain olevan Paska.
Hän menee liikkeeseen ja ei edes kokeile sitä vahvistinta kun sanoin sen olevan niin paskasoundinen...Häneltä saattaa jäädä tuon yhden ainoan perustelemattoman lausahduksen takia ostamatta se vahvari,joka olisi saattanut olla hänelle SE vahvari...Ymmärrätkö jo?

Esim tässä topicissa kysyttiin mallintavaa vahvistinta bändikäyttöön...Mitähän luulet että tämä koko kysymyksen hyöty olisi ollut,jos jokainen olisi laittanut vain"älä osta sitä,se on paska" tai "Osta tuo se on hyvä".Eikä kukaan olisi perustellut mielipidettään?....Paska TERMINÄKIN muuttuu abstraktista konkreettiseksi,kun se perustellaan....
Jos se on sinusta pilkunnussimista,että haluaa kuulla faktoja...niin olkoon,olen siis pilkunnussija.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)