Aihe: Mallintava kitaravahvistin bändikäyttöön
1 2 3 4
DaKiller
17.07.2005 10:12:38

Da killer,luetun ymmärtäminen ei ilmeisesti ole parhaimpia puoliasi....Missään vaiheessa en sanonut että niistä ei kannattaisi keskustella...totta kai kannattaa,siten jokainen löytää sen vahvistimen joka palvelee hänen käyttötarpeitaan ja soittotapaa parhaiten, niin soundiltaan kuin ominaisuuksiltaankin... Kysymys on tuosta hankalasti tulkittavien "epä"termien viljelystä. Jos joku sanoo että jonkin vahvistimen ääni on muovinen,se on toimiva määrite jonka voi jopa käsittää...
Mutta tämä yleinen soundi termi, "paska", se on hieman hankalampi käsite jo yrittää mielessään kuvitella ja kuulla...
Vai olenko ainoa joka ei tiedä miltä paska kuullostaa?...
Jos olisin seurannut ja tehnyt osto johtopäätökset noin hankalasti määriteltävien termin ja "ominaisuuden" mukaan, en olisi saanut tätä vahvistinta joka palvelee minua ja minun soittotapaa parhaiten....Etkös sinäkin ole etsinyt itsellesi sellaisen vahvistimen joka sopii sinulle?....

Goofy from area 51,
jos testailen vaffaria, enkä pidä siitä, totean kylmästi sen olevan paska. Siinä ei pitäisi olla sen enempää vaikeuksia kenelläkään ymmärtää mitä mieltä olen vaffarista, kuin jos olisin sanonut sen soundin olevan muovinen. Yleensä näissä keskusteluissa kuitenkin pureudutaan hieman syvemmälle siihen paskuuteen ja pyritään selvittämään toiselle, mikä tekee siitä vaffarista paskan. Termeihin puuttuminen tuntuu olevan joillekin rakastettavaa puuhaa ja mikäs siinä jos pilkunpökkiminen kiinnostaa.

Ja hieman apua tuohon onkelmaasi kuvitella paska. Kuvittele mielessäsi hyvä musiikki, saat varmasti jonkin mielikuvan. Kuvittele nyt sitten mielessäsi huono musiikki niin saat itsellesi kuvan "paskasta" musiikista. Nyt voit sitten lähteä etsimään sitä paskaa soundia vaikkapa tuon paskan musiikin joukosta. Tadaa! Olet löytänyt oman merkityksesi paskalle.
Nyt voit miettiä hetken vielä itseksesi " Hmm... Kyllähän minäkin olen joskus soitellut paskalla vaffarilla." Vai oletko?
lukeman
17.07.2005 13:48:09
Sanokaapas putkiaivot sitten syy miksi niin monet ammatikseen soittavat noilla Line6:sen kamoilla soittavat? Siksi että ne ovat muovisen kuuloisia ja epäluotettavia?

Vanhassa Riffi-lehdessä oli Jarno Saaren haastattelu, jossa totesi, että keikoilla on varakoneena Mesa MK IV, koska ei täysin luota mallintaviin. No, tuo oli lainaus muutaman vuoden vanhasta haastattelusta. Itsellä oli spider I 50w, tarkoituksena hoitaa kotivahvistimen virkaa, mutta en lämmennyt tuolle. Aikoinaan omistin Line6 XL:n. Kerran takuun kautta vaihdettiin vahvistinosa. En halua kuitenkaan yleistää, yksilöitähän nämä kaikki ovat. Nykyään soitan Vox ad120vt:lla, jonka soundista pidän Line6:sta huomattavasti enemmän. Makuasioitahan nämä pitkälti ovat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)