Aihe: Hot Rod Deluxen yksilöerot
1
Jouni
15.07.2005 00:43:18
Niin kuin tiedetään, tämä Fenderin vahvistinstandardi Hot Rod Deluxe 1*12 combo on clean-osastoltaan taattua Fender-laatua. Sen sijaan särökanava on melko eriäviä mielipiteitä herättävä. Puhuttaessa siis tästä vähemmän gainia omaavasta asetuksesta.

Oma laitteeni on cleaninsa osalta unelmallinen, alkuperäisillä putkillakin minun mieleeni, vaikka taitavat olla hiukka dadaa. Särökanava sitten onkin luku erikseen, sillä ylä-äänet hukkuvat totaalisesti kuraan. Soitellessani samanlaista laitetta paikallisessa soitinkaupassa tuntui kanava kirkkaammalta ja treblet tulivat purkista selkeinä ja erottelevina ilman häiritsevää kirskuntaa, mutta samalla myös vailla mutaisuutta. Soitinkaupassa työskentelevä Tompsi ilmaisi oman laitteensa, noiden kiukaiden kaksoisveljen, toimivan huomattavasti kirkkaammilla ulosanneilla, kuin kumpikaan aiemmin mainituista. Hänenpä purkkiinsa oli toisaalta vaihdettu putket vastikään, mutta täysin vastaavat, kuin alkuperäiset. Kokeiltuani aiemmin vielä neljättä samanlaista laitetta muistan sen piiskaavat yläpäät. Niitä taas ei juurikaan ollut soitinliikkeen nurkassa majailevassa vahvistimessa, mutta omastani ne löytyvät helposti trebleä korostamalla.
Kyseistä laitettahan valmistettiin Special Editionina Jensenin kaiuttimella, mutta kaikki kokeilemani laitteet ovat olleet standardstock-kamaa, sillä kehnonpuoleisella Eminencellä varustettuna. Omaani olen harkinnut Eminencen Guvernoria tai Celestionin Vintage 30:stä..

Siispä, onko teillä muilla kokemuksia edellämainitun laitteen yksilöeroista? Omastani kuin olisi kiva saada hiukka enemmän käyttökelpoista säröä irti ihan omasta särökanavasta.. No, kun putket vaihtaa, häviää se integroitu kilinäefekti, joka noista aikansa eläneistä GrooveTubeista lähtee sopivilla taajuuksilla..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
Tompsi
15.07.2005 10:13:18
Tässä muuten kätevää tietoutta meille kaikille Hot Rod Deluxen omistajille jos ei vielä ole tullut tutustuttua:

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/
arehrola
15.07.2005 10:32:20
Bändissäni kummallakin kitaristilla on HRD:t. Omani on noin vuoden vanha ja alkuperäisillä putkilla ja kaverilla pari vuotta vanha JJ:n putkilla. Mielestäni kuitenkin soundit on jonkin verran erilaiset, johtuen oletettavasti putkista.

Kaiken kaikkiaan olen huomannut, että deluxe on todella vaikeasti säädettävä kampe. Varsinkin särökanavan puolesta. Itse olen löytänyt särökanavasta sellaisen "pikku-roson", jota sitten tarvittaessa buustailen TS-9:llä. More drive-osio saa äänen aivan hirveän kuuloiseksi. Tubescreamer muuten mielestäni sopii deluxen kanssa aika mainiosti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)