Aihe: Hot Rod Deluxen yksilöerot
1
Tompsi
15.07.2005 10:13:18
Tässä muuten kätevää tietoutta meille kaikille Hot Rod Deluxen omistajille jos ei vielä ole tullut tutustuttua:

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/
arehrola
15.07.2005 10:32:20
Bändissäni kummallakin kitaristilla on HRD:t. Omani on noin vuoden vanha ja alkuperäisillä putkilla ja kaverilla pari vuotta vanha JJ:n putkilla. Mielestäni kuitenkin soundit on jonkin verran erilaiset, johtuen oletettavasti putkista.

Kaiken kaikkiaan olen huomannut, että deluxe on todella vaikeasti säädettävä kampe. Varsinkin särökanavan puolesta. Itse olen löytänyt särökanavasta sellaisen "pikku-roson", jota sitten tarvittaessa buustailen TS-9:llä. More drive-osio saa äänen aivan hirveän kuuloiseksi. Tubescreamer muuten mielestäni sopii deluxen kanssa aika mainiosti.
Wäiski
15.07.2005 11:22:41
Eri putkilla on merkittäviä soundieroja ja ilmeisesti myös kestävyyseroja. Mielestäni putkien hankinnassa ei kannata säästää. JJ:t ovat suhteellisen varma valinta, mutta ainakin kohdallani satsista etuasteputki hajosi alle vuodessa ja toinen pääteputki yhden käyttökerran jälkeen! Kaverilla JJ:;n pääteputket pitivät mekaanista resonanssia joka kuului läpi makuuhuonevompalla soitettaessa. Ehkä minulla oli huonmoa onnea, nykyisessä vahvistimessani on täysi JJ:n putkitus (5 etuasteputkea, tasuriputki ja 2 pääteputkea) ja hyvin soi ja kestää.

Kokemukseni mukaan Svetlanan pääteputket (ne oikeat Uraltonen malllit) ovat HRDL:ssä erinomaisia, etuasteessa voikin sitten kokeilla erilaisia. Särökanavaan vaikuttaa keskimmäinen putki (V2), jota vaihtamalla saa soundia muutettua varsin paljon. Siihen voi laitttaa pienivahvistuksisen version (muistaakseni 12AT7) halutessaan hillitympää säröytymistä. Etuasteputkia voi vaihdella vapaasti, sillä ne eivät vaikuta biasointiin. Aiemmin olleessa linkissä on taas esitetty biasointi selkeästi. HRDL:n biasointi on tosi helppoa, kunhan muistaa varoa korkeita jännnitteitä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)