Aihe: Rumpua äänitettynä kiitos?
1
eleeton
11.07.2005 18:27:37
Heipä vaan kaikki. Tässä olisi yhteistyöpyyntöä mikä sopii varsinkin henkilöille joilla on rumpujen yhteydessä äänitysmahdollisuus jo valmiina!

Nyt on niin että aikaa omien (ääni)projektien tekoon on, mutta ei pahemmin laitteistoa eikä bändikämpälle pääse kuin rajoitetusti. Tietokoneella rumpujen tekeminen kyllä onnistuu, mutta on myös puuduttavaa ja siitä kun puuttuu se livetatsi.
Niinpä nyt kyselen teiltä arvon rumpalistitoverit, löytyisikö henkilöitä joilla olisi aikaa ja mahdollisuuksia äänittää omaa soittoaan ja lähettää näitä pätkiä minulle?

Vaatimukset:

1. Omaat aikaa ja mielenkiintoa aiheeseen
1. Pystyt äänittämään rumpujen soittoa 16 bit 44.1 kHz (tai parempaan) wav muotoon
2. Pystyt ja osaat käyttää ftp:tä (tai mielellään sftp:tä)
3. Suostut luovuttamaan äänittämäsi tiedoston täysin minun käyttööni.

Äänenlaadulla tai soittotaidolla ei ole väliä!
Et myöskään tarvitse mitään kotisivutilaa, annan tunnukset ftp/sftp palvelimelle jonne voit tiedostot laittaa.
Soittotyyli/musiikkityyli on täysin vapaa.
Tärkeintä onkin että sinä ja henkilö jonka soittoa äänitetään (jos et ole sinä itse) luovuttaa äänitettyyn tiedostoon ja sen sisältöön kaikki oikeudet minulle. Eli ei soiteta Bozzion sooloteoksia narulle ja väitetä niitä omiksi!

HUOM! Etuna luonnollisesti jos pystyt äänittämään klikin kanssa niin ettei klikki kuulu äänitteessä. Klikin kanssa äänitetyt kompit ovat luonnollisesti käyttökelpoisempia kuin ilman. Myös moniraitainen äänitys on aina etu, varsinkin jos pystyt toimittamaan raidat erikseen.

Mitä saat siitä?
Mainetta ja kunniaa tuhottomasti.
Mikäli julkaisen äänittämääsi jossain kappaleessa tai vastaavassa, lupaan ilmoittaa sen yhteydessä asianmukaiset tiedot rumpuäänitteen alkuperästä (soittaja, äänittäjä, studio, tms) mikäli niin haluat.

Mikäli (ja hyvin luultavasti) äänittämästäsi pätkä päätyy biisiin mikä on silkkaa kuraa, et voi siitä valittaa sillä luovutit kaikki oikeudet minulle. Mieti siis pari kertaa myös tätä puolta.

Kiitos kaikille jotka edes harkitsette.

Kysyä voi lisää tässä, ja yhteydenotot näin ensialkuun pikaviestillä.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
Mikael
11.07.2005 23:48:33

Mulle voi lähettää biisejä samalla menttaliteetilla. Tai voi käydä mun puolesta duunissa tai vaikka siivoamassa mun kämpää. Helpointa on tietty jos lähtettä ihan vaan rahaa...
Oli miten oli, mutta näin on.
eleeton
12.07.2005 14:41:06
Juu, helppoahan se on ilman rumpuja äänittää rumpuja. Enhän muuten kysyisi.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
Mikael
13.07.2005 14:58:05

Juu, helppoahan se on ilman rumpuja äänittää rumpuja. Enhän muuten kysyisi.

Juu... pisti vähän silmään toi sun "luovutat kaikki oikeudet mulle" -meininki. Jos soittoa päätyy oikealle julkaistavalle levylle, kuuluu soittajalle asianmukainen korvaus tekemästään työstä (vähintään Gramexit) ja toisaalta soittajalla tulisi olla oikeuus päättää osallisuudestaan tietynlaiseen musaan - etenkin jos ilman mitään korvausta luovuttaa oma duuniaan muiden käyttöön. Sample-levythän maksavat rahaa juuri tästä syystä: ostat oikeuden käyttää jonkun tekemää materiaalia.

Varmaan hedelmällisempää olis lähestyä asiaa siten että haet yhteistyökumppaneita ja kerrot millaista materiaalia olet tekemässä, jolloin tällaisesta kiinnostuneet ainakin tietäisivät mihin nokkansa pistävät.
Oli miten oli, mutta näin on.
eleeton
14.07.2005 12:30:33 (muokattu 14.07.2005 12:32:58)
Anteeksi, tuli ilmaistua vähän huonosti, tekstintuotto ei ole vahvin alueeni.
Siis tietenkin sopivalla creative commons lisenssillä, tässä tapauksessa varmasti sampling.

http://creativecommons.org/audio/

Ja tyyliä ei oltu mainittu koska (rumpujen osalta) materiaali voi olla blastbeatistä poppiin ja jatsiin. Valmiisiin biiseihin (missä valmiit klikit ja tempot jne) löytyy tilausrumpali jo, mutta ei se joka paikkaan ehdi eli suomeksi näihin samplaushommiin.

Yritin tekstissäni ilmaista myös että komppia, fillejä ja sooloja vapaalla tyylillä, ei siis yksittäisten rumpujen sampleja, se on projekti erikseen.
Eli ns. improa.

Anteeksi sekaannusta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)