Tympee Huttunen 12.07.2005 08:24:02 | |
---|
Ei ole soveliasta varmaan jokaisesta uutukaisesta topiccia rustata, mutta kenties tästä kuitenkin. Kyseessä on nyt jo viides(?) Batman, jonka uusin osa kertoo siis Lepakkomiehen synnystä. Kävin elokuvan eilen katsomassa ja hieman ristiriitaisin miettein sieltä lähdin bat-yöhön. Christian Bale oli vakuuttava Batman ja muutkin roolit olivat enemmän tai vähemmän onnistuneita. Myös Batmaniksi ryhtyminen oli saatu melko kivuttomasti kerrottua. Tahatonta komiikkaa silti oli runsaasti. Ongelmaksi ehkä tulikin, ettei tämä Batman ollut enää "satua", vaan se oli muunnettu tapahtuvaksi normaaliin kaupunkiin ja maailmaan. Elokuvaa oli etukäteen kuvailtu paluuksi Tim Burtonmaisen synkkään Batmaniin, mutta lopputulos oli hieman vaisuhko. Juoni oli jälleen loppujen lopuksi melko kehno ja tarina sisälsi liian paljon typeriä onelinereita, kuten myös typeriä vitsejä. Koko leffa oli kuin sekoitus synkkää fiilistelyä, huumoria ja normaalia toimintaa. Miksi ihmeessä tälläiseen synkähköön elokuvaan on pakko änkeä huumorikohtauksia? Ilman loppupuolen "juonta" ja keskittymällä vain Batmanin syntyyn ilman "hauskoja" vitsejä, olisi elokuvasta tullut huomattavasti parempi. Ei aivan pettymys minulle, mutta ei mikään täyttymyskään. |
la m quina 12.07.2005 09:33:47 | |
---|
Toiseksi paras sarjakuvafilmatisointi, ehkä. Kovana batman-fanina mua on aina vituttanut nää aikaisemmat PELLENAAMApaskabatmanit. No, se eka, Tim Burtonin ohjaama, oli ihan hyvä elokuva,, mutta senki nimi ois voinut olla ennemmin Joker. Joo! Oli kova leffa! |
lethus1 12.07.2005 10:41:01 | |
---|
Mitä nää pari aikasempaa Batmania oli jossa oli mm. Arska ja olikohan joku Batmanin naispuolinen versio tms. vai olikohan se Batman & robin. En ole nähnyt kun treilerit vaikutti niin uskomattoman hirveiltä. Kai ne sitä onkin ? Jotenkin kuulostaa ihmeelliseltä että uusi olisi muka siedettävä, mutta toisaalta eihän sitä tiedä... |
la m quina 12.07.2005 12:18:13 | |
---|
Jotenkin kuulostaa ihmeelliseltä että uusi olisi muka siedettävä, mutta toisaalta eihän sitä tiedä... Uudella ei ole oikeastaan mitään tekemistä noitten vanhojen hollywoodpaskojen kanssa. Tää on se oikee, sarjakuvista tuttu batman. |
lethus1 12.07.2005 13:42:36 | |
---|
Uudella ei ole oikeastaan mitään tekemistä noitten vanhojen hollywoodpaskojen kanssa. Tää on se oikee, sarjakuvista tuttu batman. No sittenhä pitää nähä |
Kapane 12.07.2005 14:08:04 (muokattu 12.07.2005 14:11:34) | |
---|
Uusinta en ole nähnyt. On järjestyksessään viides, mutta toisella laskutavalla seitsemäs, jos otetaan huomioon ne kaksi 60-luvun sarjasta tehtyä versiota. Batman (Tim Burton) ja Batman Returns (Burton) ovat ne tappohyvät lepakko leffat, mutta Batman Forever (Joel Schumacher) ja Batman&Robin ovat tehnyt ovat armotonta ripulia. |
Pelsi 12.07.2005 14:15:01 | |
---|
Batman (Tim Burton) ja Batman Returns (Burton) ovat ne tappohyvät lepakko leffat, mutta Batman Forever (Joel Schumacher) ja Batman&Robin ovat tehnyt ovat armotonta ripulia. Oikea mielipide. Forever ja B&R ovat ihan uskomatonta paskaa, ottaen huomioon Batman-hahmon potentiaalin. THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man |
ozz3 12.07.2005 14:23:43 | |
---|
Ilmeisesti tässä tulevana viikonloppuna katson. Batman on aina ollut meikäläisen suosikki supersankari ja Burtonin kaksi Bat-leffaa yksiä suurimpia suosikkejani ja siksi Schumacherin totaalipaskat elokuvat ovat jääneet yhdelle katsomiskerralle. Tälle elokuvalle on kovat odotukset. ozz3 kuittaa.| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 |
Jani The Rock 12.07.2005 14:30:16 | |
---|
Oikea mielipide. Forever ja B&R ovat ihan uskomatonta paskaa, ottaen huomioon Batman-hahmon potentiaalin. Ja komppia täältäkin. Voi perkale, kun Burton ohjaisi vielä edes yhden Batmanin! Pahiksina voisivat olla vaikkapa Scarecrow sekä Killer Croc. Tai Ras al Ghul. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
ozz3 12.07.2005 16:27:56 | |
---|
Pahiksina voisivat olla vaikkapa Scarecrow sekä Killer Croc. Tai Ras al Ghul. Variksenpelätti ja Ras Al Ghul ovat jo tuossa uudemmassa.. Tappaja Croc olisi kova, mutta sopisiko se tähän uuteen synkkään ilmeeseen? Saatanan Schumacher. Kun on niin potentiaalisia hahmoja, kuin: Arvuuttaja, Kaksi-naama, Jäämies, Myrkkymuratti ja Bane, niin miten voi mokata niin pahasti? Nyt on monta keskeistä vihulaista käytetty pois ruudulta, ketä seuraavaksi filmantaan? Mad Hatteria? ozz3 kuittaa.| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 |
wavelength 12.07.2005 17:14:30 | |
---|
Leffassa harmittaa juonelliset konfliktit ekan Burtonin lepakkoleffan kanssa. Eikö oikeasti ollutkin niin, että Bruce Waynen vanhempien tappajasta tuli myöhemmässä elämässään Jokeri? Entä mihin jäi klassinen repliikki "Have you ever danced with the devil in pale moonlight?" Törkeää kynäilyä! En tiedä mistä puhun. |
ozz3 12.07.2005 17:19:33 | |
---|
Leffassa harmittaa juonelliset konfliktit ekan Burtonin lepakkoleffan kanssa. Eikö oikeasti ollutkin niin, että Bruce Waynen vanhempien tappajasta tuli myöhemmässä elämässään Jokeri? Entä mihin jäi klassinen repliikki "Have you ever danced with the devil in pale moonlight?" Törkeää kynäilyä! Öööh...miksi tämän uuden pitäisi liittyä mitenkään tuohon Burtonin filmaukseen? Tämä on ihan oma juttunsa. Tietääkseni alkuperäisissä sarjiksissa Brucen vanhempien tappajasta ei tullut Jokeria. ozz3 kuittaa.| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 |
Öööh...miksi tämän uuden pitäisi liittyä mitenkään tuohon Burtonin filmaukseen? Tämä on ihan oma juttunsa. Tietääkseni alkuperäisissä sarjiksissa Brucen vanhempien tappajasta ei tullut Jokeria. niimpä.. tämä on vain toisen filmatisoian näkemys tästä sankarista. eihän siinä burttonin pätmänissäkään ollu kovin paljoa tekemistä sen skitsofreenikko sekopään kanssa jota se minun mielestä pitäisi olla. Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä. |
krushing 12.07.2005 17:35:55 | |
---|
Öööh...miksi tämän uuden pitäisi liittyä mitenkään tuohon Burtonin filmaukseen? Tämä on ihan oma juttunsa. Tietääkseni alkuperäisissä sarjiksissa Brucen vanhempien tappajasta ei tullut Jokeria. Tästä tais olla jossain muuallakin puhetta. Alkuperäisen kaavan mukaan Waynen porukat joutuvat kai vain jonkun random katurosmon kylmäämäksi. Beginsistä kuului maailmalta ensin paljon kehuja, mutta nyt jo-nähneet kaverit käyttivät myös adjektiivia "vaisu". Tiiä sitten, Nolanin ohjaukset ovat olleet toimivia toistaiseksi, ja Bale vaikuttaa hyvältä valinnalta... |
Jani The Rock 12.07.2005 19:50:51 | |
---|
eihän siinä burttonin pätmänissäkään ollu kovin paljoa tekemistä sen skitsofreenikko sekopään kanssa jota se minun mielestä pitäisi olla. Oli siinä sentään jonkun verran. Vai on Variksenpelätti ja Ras jo käytetty? Eipä ollut tosta asiasta havaintoakaan. Mad Hatter on hahmo, josta Burton vois saada jotain irti. Harmi vaan, kun Jokeri tiputettiin niin korkealta. Nyt ei mun suosikkiani eli Harley Quinniakaan tuu valkokankaalla näkymään. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
ozz3 12.07.2005 19:55:17 | |
---|
Oli siinä sentään jonkun verran. Olihan siinä, Nicholson veti uransa toisiksi parhaan roolin (Shinigissä oli paras) Vai on Variksenpelätti ja Ras jo käytetty? Eipä ollut tosta asiasta havaintoakaan. Mad Hatter on hahmo, josta Burton vois saada jotain irti. Kyllä ne vaan näkyy tässä uutuudessa esiintyvän. Ja kyllä, Burton voisi saada MH:sta irti, mutta saattaisi mennä liikaa satuiluksi. Harmi vaan, kun Jokeri tiputettiin niin korkealta. Nyt ei mun suosikkiani eli Harley Quinniakaan tuu valkokankaalla näkymään. Ah, näkisipä tarina "Mielipuoli Rakkaus" (Mad Love tsjp.) valkokangas version, animaatioversio siitä kai on olemassa... ozz3 kuittaa.| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 |
Jani The Rock 12.07.2005 20:01:58 | |
---|
Ah, näkisipä tarina "Mielipuoli Rakkaus" (Mad Love tsjp.) valkokangas version... Justiinsa näin! Ja Burtonin ohjastamana. "Wanna rev up your Harley"? Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
Juugeli 12.07.2005 20:54:30 | |
---|
Tuota...minusta Batman Forever on tähän mennessä paras Batman-leffoista. *kierii piiloon* Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8
Pastilli? |
barnabas 12.07.2005 22:03:08 | |
---|
Mun mielestä se 60-luvun batman on ainoa oikea. Kaljamaha se olla pitää ja sukkahousut jalassa. THV-Klubi #46+2 |
Jani The Rock 12.07.2005 22:03:13 | |
---|
Tuota...minusta Batman Forever on tähän mennessä paras Batman-leffoista. *kierii piiloon* Hoitaja! Tuokaa joutuin pakkopaita. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1