Angus 22.06.2005 23:11:46 | |
---|
Luin jostain AC/DC:stä kertovasta kirjasta (Tais olla joku Kerrang??), että amerikkalaiset fanit olivat keikoilla ihan pihalla nimen omaan näiden vanhojen, Bon Scottin aikaisten kappaleiden kanssa, koska suurimman osan AC/DC tuntemus rajoittui vain Back In Blackin biiseihin. Muut AC/DC:n levythän eivät olleet menestyneet kovin hyvin verrattuna Back In Blackin suosioon. Siksi kai päätettiin julkaista Amerikassakin tuo Dirty Deeds levy vuonna 81 ja sekin myi hyvin... Korjatkaa jos oon väärässä... Oikeassa olet, jos siis puhutaan massaväestöstä. Tottakai sieltä jenkkilästäkin paljon faneja löytyi jotka olivat bändin uraa jo pidempäänkin seuranneet. Mutta kyllä valtaväestön kanssa asia taisi amerikassa olla vahvemmin näin kuin esim. euroopassa. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
sellisti 22.06.2005 23:39:22 | |
---|
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Angus 22.06.2005 23:42:25 | |
---|
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
Heatseeker 22.06.2005 23:54:58 | |
---|
jee |
sellisti 23.06.2005 00:45:55 | |
---|
Olitko sä muuten Sellisti lukenut "Highway To Hell: The Life And Times Of AC/DC Legend Bon Scott"-kirjan? No siihenpä en ole vielä päässyt käsiksi, muistan kyllä että sä sitä aiemmin suosittelit. Täytyy yrittää löytää jostain. Tai jospa tuo kirjaston täti sen onnistuisi jostain kaukolainaamaan. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Silvio Dante 04.07.2005 16:00:49 | |
---|
Näin tietoiskuna että Back in Black ylitti ymmärtääkseni pelkästään Yhdysvaltojen myyntitilastoissa jokin aikaa sitten 21 miljoonan myydyn levyn rajapyykin. Se on jo melkoinen saavutus se. Eli nopeasto lakettuna 7,2% USAn väestöstä on kyseinen AB/CD:n levy kotona Texasissa tai Corvetessa. Lisää tilastotiedettä: Eli, tässä 20.6.2005 päivitetty Top-10 lista "myydyimmät bändit/artistit jenkkilässä": 1.THE BEATLES (168.5) 2.PRESLEY, ELVIS (116.5) 3.LED ZEPPELIN (107.5) 4.BROOKS, GARTH (105.0) 5.EAGLES (89.0) 6.JOEL, BILLY (78.5) 7.PINK FLOYD (73.5) 8.STREISAND, BARBRA (70.5) 9.JOHN, ELTON (69.0) 10. AC/DC (66.0) (suluissa olevat määrät on miljoonia) Myös nämä AC/DC levyt on myyny yli 5 miljoonaa jenkeissä: Highway To Hell - 6 milj. Dirty Deeds... - 6 milj. Who Made Who - 5 milj. Eli Back In Black + edellä mainitut 3 levyä muodostaa reilusti yli puolet AC/DC:n jenkkilän myynneistä. Aijai! |
Velli 04.07.2005 16:22:10 (muokattu 04.07.2005 16:23:30) | |
---|
Myös nämä AC/DC levyt on myyny yli 5 miljoonaa jenkeissä: Highway To Hell - 6 milj. Dirty Deeds... - 6 milj. Who Made Who - 5 milj. Eli Back In Black + edellä mainitut 3 levyä muodostaa reilusti yli puolet AC/DC:n jenkkilän myynneistä. Tuo Who Made Who on iloinen yllätys tuolla listassa. Olenkin aina ihmetellyt miksei sitä ole laskettu noiden kovien joukkoon. Mun mielestä se on yksi parhaista Johnsonin aikaisista levyistä vaikkakin siinä on vain 3 uutta biisiä. Toisaalta tuota Dirty Deedsiä kyllä ihmetteln suuresti. Miten tuollainen musiikki uppoaa jenkkeihin paremmin kuin esim. juuri Who Made Who? |
Angus 04.07.2005 17:02:36 | |
---|
Toisaalta tuota Dirty Deedsiä kyllä ihmetteln suuresti. Miten tuollainen musiikki uppoaa jenkkeihin paremmin kuin esim. juuri Who Made Who? Joo tota itsekin ihmettelin, mutta toisaalta levyn nimikkobiisihän on aika helvetin suosittu jenkeissä. Ja sillon '81 tota varmaan myytiin kanssa perkeleesti kun ihmiset halusivat lisää Bon matskua hänen kuolemansa jälkeen. Nämä seikat varmaan ovat vaikuttaneet perkeleesti tuohon levyn myyntiin. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
Heatseeker 04.07.2005 17:51:13 | |
---|
Ja sillon '81 tota varmaan myytiin kanssa perkeleesti kun ihmiset halusivat lisää Bon matskua hänen kuolemansa jälkeen. Nämä seikat varmaan ovat vaikuttaneet perkeleesti tuohon levyn myyntiin. Aivan. Back In Blackin ansiosta AC/DC fanien määrä kasvoi Amerikassa monin kertaiseksi, niin tietenkin kysyntä kasvoi ja levy-yhtiö varmasti tiesi sen, joten luvassa oli helppoa rahaa. Aivan varmasti mikä tahansa DC:n levyistä olisi myynyt paljon tuossa paikassa, mutta Poweraget ja Let There Be Rockit oltiin Amerikassa julkaistu jo 70- luvulla, joten Dirty Deeds taisi olla ainoa vaihtoehto tuohon paikkaan. jee |
samwyse 04.07.2005 17:59:09 | |
---|
Tuo Who Made Who on iloinen yllätys tuolla listassa. Olenkin aina ihmetellyt miksei sitä ole laskettu noiden kovien joukkoon. Mun mielestä se on yksi parhaista Johnsonin aikaisista levyistä vaikkakin siinä on vain 3 uutta biisiä. Se on kuitenkin kokoelma eikä oikea levy. |
Velli 04.07.2005 19:32:18 | |
---|
Se on kuitenkin kokoelma eikä oikea levy. Niin mutta miten se sen hyvyyteen vaikuttaa? Eikä se kuitenkaan aivan pelkkä kokoelma ole kun 3 uuttakin biisiä on mukana ja LP-versiossa vieläpä eri versio Shake Your Foundationista. |
Niin mutta miten se sen hyvyyteen vaikuttaa? Eikä se kuitenkaan aivan pelkkä kokoelma ole kun 3 uuttakin biisiä on mukana ja LP-versiossa vieläpä eri versio Shake Your Foundationista. Ei ole kovin tavatonta, että kokoelmassa on muutama uusi biisi. Levy ei tosin ole mikään normaali best of:kaan, koska se on elokuva soundtrack lieneekö Stephen Kingin itse valitsemia biisejä(?). |
Angus 04.07.2005 22:47:57 | |
---|
Ei ole kovin tavatonta, että kokoelmassa on muutama uusi biisi. Levy ei tosin ole mikään normaali best of:kaan, koska se on elokuva soundtrack lieneekö Stephen Kingin itse valitsemia biisejä(?). En mä tuota ainakaan kokoelmana pidä. Leffan soundtrack ja siinä se, kokoelma ei ikinä. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
rheinone 20.07.2005 18:04:06 (muokattu 20.07.2005 20:11:12) | |
---|
Olitko sä muuten Sellisti lukenut "Highway To Hell: The Life And Times Of AC/DC Legend Bon Scott"-kirjan? Kaupasta tarttui mukaan taannoin Richard Bunton: Hell Ain't No Bad Place To Be. Läpyskä on kirjoitettu 80-luvun alussa, joten se kertoo pääasiassa Bonin aikaisista jutuista ja ilmiöistä bändin taustalla. Suosittelen. Hyvää kuvamatskuakin on runsaasti. En ole ennen huomannutkaan, että Bon käytti lavalla "Lynyrd Skynyrd"-vyönsolkea. Jiiii-haa! Muuten, minkä bändien olette todenneet vaikuttaneen AC/DC:n musiikkiin? Tai mitä bändejä olette kuulleet bändin kundien muuten vaan diganneen? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
aikavaikea 20.07.2005 20:52:52 | |
---|
Kaupasta tarttui mukaan taannoin Richard Bunton: Hell Ain't No Bad Place To Be. Läpyskä on kirjoitettu 80-luvun alussa, joten se kertoo pääasiassa Bonin aikaisista jutuista ja ilmiöistä bändin taustalla. Suosittelen. Heh. Tuo löytyy. Vuonna 1982 se on julkaistu ja ostin sen silloin ihan tuoreeltaan. Oikein kontaktimuovitkin on tullut päälle vedettyä ja tekstin sekaan olen 16-vuotiaan englanninkielen taidon (taidottomuuden) vuoksi tehnyt vaikeiden sanojen kohdalle lyijykynällä suomennoksia :-). Hiukka vajaat 100 sivua, mutta hyvinkin informatiivinen tuohon nähden. What do you think you're doing???
That's no way to treat an expensive musical instrument! |
Angus 20.07.2005 21:42:58 | |
---|
Muuten, minkä bändien olette todenneet vaikuttaneen AC/DC:n musiikkiin? Tai mitä bändejä olette kuulleet bändin kundien muuten vaan diganneen? Onhan noita nyt mm. The Sensational Alex Harvey Band, Little Richard, Chuck Berry ja Johnny Winter (jonka s/t on Anguksen lempilevy, mahtava lätty muuten onkin) jne. |
sellisti 20.07.2005 21:44:54 | |
---|
Onhan noita nyt mm. The Sensational Alex Harvey Band, Little Richard, Chuck Berry ja Johnny Winter (jonka s/t on Anguksen lempilevy, mahtava lätty muuten onkin) jne. Eivätkös Angus ja Malcolm diggailleet aika lailla myös George-isoveljen Easybeats-bändiä, siis ennen mitään AC/DC-aikoja? Vai ihailivatko he vain veljeä joka oli päässyt nauttimaan jonkunasteisesta julkisuudesta Australiassa..? "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Angus 20.07.2005 22:15:03 | |
---|
Eivätkös Angus ja Malcolm diggailleet aika lailla myös George-isoveljen Easybeats-bändiä, siis ennen mitään AC/DC-aikoja? Vai ihailivatko he vain veljeä joka oli päässyt nauttimaan jonkunasteisesta julkisuudesta Australiassa..? Kyllä mä muistaisin, että olisivat bändiä ainakin diggailleetkin. Tuo julkisuus ei kylläkään "jonkunasteista" ollut, vaan aika helvetin suurta julkisuuttahan he silloin nauttivat Australiassa. |
rheinone 21.07.2005 11:04:25 (muokattu 21.07.2005 11:11:15) | |
---|
Kyllä mä muistaisin, että olisivat bändiä ainakin diggailleetkin. Tuo julkisuus ei kylläkään "jonkunasteista" ollut, vaan aika helvetin suurta julkisuuttahan he silloin nauttivat Australiassa. Oli kai Easybeats jonkinlainen nimi euroopassakin. Friday On My Mind oli muistaakseni UK:n listalla 6., ja Hectorkin teki siitä mun mielestä ihan hyvän suomi-coverin Perjantai On Mielessäin. Johnny Winter (jonka s/t on Anguksen lempilevy Sori, mikä toi "s/t" on, kun en muista Winteriltä yhtään levyä johon se viittais? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
aikavaikea 21.07.2005 11:13:31 | |
---|
Oli kai Easybeats jonkinlainen nimi euroopassakin. Friday On My Mind oli muistaakseni UK:n listalla 6., ja Hectorkin teki siitä mun mielestä ihan hyvän suomi-coverin Perjantai On Mielessäin. Ja Mooren Garykin siitä on versionsa tehnyt, muiden muassa.
Sori, mikä toi "s/t" on, kun en muista Winteriltä yhtään levyä johon se viittais? s/t tarkoittaa "nimetöntä levyä", eli yleensä artistin eka levy. Tulee sanoista self titled. What do you think you're doing???
That's no way to treat an expensive musical instrument! |